22.02.2024Zajęcia feryjne - 20.02.2024

Tym razem bibliotekę zalała epoka lodowcowa, a co za tym idzie pojawiły się dinozaury, mamuty iii… zimno 🥶, bardzo dużo zimna.

Zajęcia rozpoczęliśmy od budowy ruchomych jak i bardziej ugrzecznionych dinozaurów. 🦕🦣Następnie spowiła nas gęsta, zimna mgła. A to wszystko za sprawą zestalonego dwutlenku węgla, czyli suchego lodu. ❄️Robiliśmy różne doświadczenia, a na koniec każdy stworzył swoją magiczną bańkę. 🥰


IMG_20240220_131632473_HDR.jpg IMG_20240220_131632473_HDR
jpg, 3.7 MiB, 4080x2296
IMG_20240220_131717060.jpg IMG_20240220_131717060
jpg, 2.6 MiB, 4080x2296
IMG_20240220_131703823.jpg IMG_20240220_131703823
jpg, 2.5 MiB, 4080x2296
IMG_20240220_141410785_HDR.jpg IMG_20240220_141410785_HDR
jpg, 4.1 MiB, 4080x2296
IMG_20240220_142607549.jpg IMG_20240220_142607549
jpg, 3.5 MiB, 4080x2296
Komentarze

Brak komentarzy


Dodaj komentarz
Wilczyn GBP
Autorka w swojej pracy w nowatorski sposób podjęła się omówieniu zagadnienia, w jaki sposób kultura odpowiedziała na przebieg modernizacji na terenach Rosji i Iranu przełomu XIX i XX wieku. • W swej wnikliwej rozprawie zajęła się szerokim spektrum problemów. Głównym zamiarem badaczki było uwidocznienie zarówno wspólnych cech, jak i różnic w przemianach obu państw. Ukazała podobieństwa w początkowej reakcji kultury rosyjskiej i irańskiej na kulturę zachodnią – fascynację nią, a jednocześnie pragnienie niezależności i przywiązanie do tradycji. • Skupiła się przede wszystkim na badaniach nad inteligencją rosyjską i irańską, rozważała, jak rosyjska literatura wpłynęła na rozpowszechnianie idei wolności oraz jaki miała wpływ na rozmaite sfery życia społecznego. • Omówiła m. in. zagadnienia kultury i języka, ukazała grupy kulturotwórcze jako konkretne zjawisko na tle abstrakcyjnego fenomenu kultury, postawiła pytania o istotę języka i jego rolę w kulturze. Zajęła się analizą problemową wybranych zjawisk zachodzących w omawianych państwach, snuła rozważania o pierwszym symbolu identyfikacji grupowej społeczeństwa, oceniła rolę prekursorów idei indywidualizmu w Iranie i Rosji, dokonała także interesujących porównań i podsumowań. • Celem autorki było przede wszystkim przedstawienie, w jaki sposób kultury „komunikują się”, jak przebiega dialog między ludźmi, należącymi do różnych kultur oraz jakie są i mogą być skutki dobrego lub złego zrozumienia partnera w dialogu. • Opracowała : Barbara Misiarz • Publiczna Biblioteka Pedagogiczna w Poznaniu
foo