Joga dla dzieci i ich dorosłych:

100+ fajnych ćwiczeń jogi i mindfulness do wspólnej praktyki

Tytuł oryginalny:
Yoga for kids and their grown-ups
Autor:
Katherine Priore Ghannam
Tłumaczenie:
Anna Czechowska
Magdalena Stonawska
Ilustracje:
Tanya Emelyanova
Tatiana Emelyanova
Wydawca:
CoJaNaTo Blanka Łyszkowska (2019)
ISBN:
978-83-63860-31-8
Autotagi:
druk
książki
poradniki

Czy można połączyć jogę, wspólne spędzanie czasu z dzieckiem i ćwiczenie uważności? Joga dla dzieci i ich dorosłych to dostosowany do możliwości młodych adeptów podręcznik podstaw jogi, medytacji i mindfulness. Dzięki znakomitemu podejściu autorki pomaga dzieciom odkryć korzyści płynące z ćwiczeń - takie jak lepsze poznanie możliwości swojego ciała, lepsza koordynacja ruchowa czy umiejętność koncentracji, odprężenia i rozładowywania stresu.Joga dla dzieci i ich dorosłych zawiera bogato ilustrowane, napisane w przystępny sposób wskazówki, jak wykonać podstawowe pozycje jogi oraz wprowadza w techniki oddechowe i medytacyjne. Prowadzi od wstępnych pozycji i technik ku bardziej skomplikowanym, aż do sekwencji jogi, pozycji wykonywanych w parach i zabaw zmieniających praktykę jogi w czas radości, skupienia i bliskości. Ponad sto opisanych aktywności uczy dzieci i dorosłych komunikacji, koncentracji i empatii.Książka skierowana jest zarówno dla rodziców, jak i nauczycieli. Ćwiczenia można wykonywać w domu, podczas spacerów, na placu zabaw, w lesie i na plaży, a nawet podczas zajęć z grupą w przedszkolu czy szkole podstawowej. Przystępne opisy i praktyczne wskazówki sprawiają, że ćwiczenia idealnie nadają się nie tylko dla osób praktykujących jogę, które chcą przekazać swoją pasję dzieciom, ale też dla wszystkich, którzy szukają sposobów na naukę uważności, nietypową aktywność fizyczną i wspólne spędzanie czasu z dzieckiem.Praktykowanie jogi z dzieckiem to świetna okazja, by odłączyć się na chwilę od wszystkiego, co nas rozprasza, skupić się na swoim wnętrzu i pracy swojego ciała oraz spędzić razem czas.Planowane jest także wydanie kart i plakatu z pozycjami jogi.Dla dzieci od 3 do 12 roku życia.
Więcej...
Wypożycz w bibliotece pedagogicznej
Dostęp online
Brak zasobów elektronicznych
dla wybranego dzieła.
Dodaj link
Recenzje

Brak recenzji - napisz pierwszą.

Dyskusje

Brak wątków

Przejdź do forum
Nikt jeszcze nie obserwuje nowych recenzji tego dzieła.
Okładki
Kliknij na okładkę żeby zobaczyć powiększenie lub dodać ją na regał.
Autorka w swojej pracy w nowatorski sposób podjęła się omówieniu zagadnienia, w jaki sposób kultura odpowiedziała na przebieg modernizacji na terenach Rosji i Iranu przełomu XIX i XX wieku. • W swej wnikliwej rozprawie zajęła się szerokim spektrum problemów. Głównym zamiarem badaczki było uwidocznienie zarówno wspólnych cech, jak i różnic w przemianach obu państw. Ukazała podobieństwa w początkowej reakcji kultury rosyjskiej i irańskiej na kulturę zachodnią – fascynację nią, a jednocześnie pragnienie niezależności i przywiązanie do tradycji. • Skupiła się przede wszystkim na badaniach nad inteligencją rosyjską i irańską, rozważała, jak rosyjska literatura wpłynęła na rozpowszechnianie idei wolności oraz jaki miała wpływ na rozmaite sfery życia społecznego. • Omówiła m. in. zagadnienia kultury i języka, ukazała grupy kulturotwórcze jako konkretne zjawisko na tle abstrakcyjnego fenomenu kultury, postawiła pytania o istotę języka i jego rolę w kulturze. Zajęła się analizą problemową wybranych zjawisk zachodzących w omawianych państwach, snuła rozważania o pierwszym symbolu identyfikacji grupowej społeczeństwa, oceniła rolę prekursorów idei indywidualizmu w Iranie i Rosji, dokonała także interesujących porównań i podsumowań. • Celem autorki było przede wszystkim przedstawienie, w jaki sposób kultury „komunikują się”, jak przebiega dialog między ludźmi, należącymi do różnych kultur oraz jakie są i mogą być skutki dobrego lub złego zrozumienia partnera w dialogu. • Opracowała : Barbara Misiarz • Publiczna Biblioteka Pedagogiczna w Poznaniu
foo