Publiczna Biblioteka Pedagogiczna w Pile
ul. Bydgoska 21
64-920 Piła
53.15277 16.74749
WYDARZENIE
2022-10-6
T15:30
26.09.2022KLUB NAUCZYCIELA BIBLIOTEKARZA
[awatar]
Piła PBP

Zapraszamy serdecznie na pierwsze w tym roku szkolnym spotkanie Klubu Nauczyciela Bibliotekarza w dniu 6 października 2022 r. o godz. 15.30 w sali 112 w budynku Biblioteki Pedagogicznej (CDN), przy ul. Bydgoskiej 21 w Pile.
Prosimy o potwierdzenie obecności na adres mailowy l.bochan@cdn.pila.pl
do dnia 6 października, do godz. 12.00.

Czekamy na Państwa!
Klub Nauczyciela Bibliotekarza (3) — kopia.png


Komentarze

Brak komentarzy


Dodaj komentarz
Piła PBP
Autorka w swojej pracy w nowatorski sposób podjęła się omówieniu zagadnienia, w jaki sposób kultura odpowiedziała na przebieg modernizacji na terenach Rosji i Iranu przełomu XIX i XX wieku. • W swej wnikliwej rozprawie zajęła się szerokim spektrum problemów. Głównym zamiarem badaczki było uwidocznienie zarówno wspólnych cech, jak i różnic w przemianach obu państw. Ukazała podobieństwa w początkowej reakcji kultury rosyjskiej i irańskiej na kulturę zachodnią – fascynację nią, a jednocześnie pragnienie niezależności i przywiązanie do tradycji. • Skupiła się przede wszystkim na badaniach nad inteligencją rosyjską i irańską, rozważała, jak rosyjska literatura wpłynęła na rozpowszechnianie idei wolności oraz jaki miała wpływ na rozmaite sfery życia społecznego. • Omówiła m. in. zagadnienia kultury i języka, ukazała grupy kulturotwórcze jako konkretne zjawisko na tle abstrakcyjnego fenomenu kultury, postawiła pytania o istotę języka i jego rolę w kulturze. Zajęła się analizą problemową wybranych zjawisk zachodzących w omawianych państwach, snuła rozważania o pierwszym symbolu identyfikacji grupowej społeczeństwa, oceniła rolę prekursorów idei indywidualizmu w Iranie i Rosji, dokonała także interesujących porównań i podsumowań. • Celem autorki było przede wszystkim przedstawienie, w jaki sposób kultury „komunikują się”, jak przebiega dialog między ludźmi, należącymi do różnych kultur oraz jakie są i mogą być skutki dobrego lub złego zrozumienia partnera w dialogu. • Opracowała : Barbara Misiarz • Publiczna Biblioteka Pedagogiczna w Poznaniu
foo