Publiczna Biblioteka Pedagogiczna w Pile
ul. Bydgoska 21
64-920 Piła
53.15277 16.74749
WYDARZENIE
2022-5-18
T10:00
10.05.2022Tydzień Bibliotek
[awatar]
Piła PBP

Happening czytelniczy

W ramach trwającego Tygodnia Bibliotek - 18 maja 2022 r. Biblioteka Pedagogiczna w Pile organizuje wraz z księgarnią Świat Książki oraz Fundacją ABCXXI w Galerii Vivo! Happening czytelniczy. Wydarzenie skierowane jest do dzieci przedszkolnych oraz młodszych dzieci szkolnych, w tym uczniów z Ukrainy. Wśród zaproszonych gości - pilski autor książek, Pan Tomasz Brewczyński. Happening przewidziany jest w godzinach 10.00 -13.00.
VIVO P czytamy net_1180x590px.png


VIVO P czytamy net_1180x590px.png VIVO P czytamy net_1180x590px
png, 170 KiB, 400x200
Komentarze

Brak komentarzy


Dodaj komentarz
Piła PBP
Autorka w swojej pracy w nowatorski sposób podjęła się omówieniu zagadnienia, w jaki sposób kultura odpowiedziała na przebieg modernizacji na terenach Rosji i Iranu przełomu XIX i XX wieku. • W swej wnikliwej rozprawie zajęła się szerokim spektrum problemów. Głównym zamiarem badaczki było uwidocznienie zarówno wspólnych cech, jak i różnic w przemianach obu państw. Ukazała podobieństwa w początkowej reakcji kultury rosyjskiej i irańskiej na kulturę zachodnią – fascynację nią, a jednocześnie pragnienie niezależności i przywiązanie do tradycji. • Skupiła się przede wszystkim na badaniach nad inteligencją rosyjską i irańską, rozważała, jak rosyjska literatura wpłynęła na rozpowszechnianie idei wolności oraz jaki miała wpływ na rozmaite sfery życia społecznego. • Omówiła m. in. zagadnienia kultury i języka, ukazała grupy kulturotwórcze jako konkretne zjawisko na tle abstrakcyjnego fenomenu kultury, postawiła pytania o istotę języka i jego rolę w kulturze. Zajęła się analizą problemową wybranych zjawisk zachodzących w omawianych państwach, snuła rozważania o pierwszym symbolu identyfikacji grupowej społeczeństwa, oceniła rolę prekursorów idei indywidualizmu w Iranie i Rosji, dokonała także interesujących porównań i podsumowań. • Celem autorki było przede wszystkim przedstawienie, w jaki sposób kultury „komunikują się”, jak przebiega dialog między ludźmi, należącymi do różnych kultur oraz jakie są i mogą być skutki dobrego lub złego zrozumienia partnera w dialogu. • Opracowała : Barbara Misiarz • Publiczna Biblioteka Pedagogiczna w Poznaniu
foo