Publiczna Biblioteka Pedagogiczna w Poznaniu
ul. Bułgarska 19
60-320 Poznań
52.39917 16.86232
WYDARZENIE
2020-1-14
T14:00
07.01.2020Spotkanie sieci e-bibliotekarz
[awatar]
Poznań PBP

Zapraszamy nauczycieli bibliotekarzy na spotkanie sieci e-bibliotekarz, które odbędzie się 14 stycznia (wtorek) o godz. 14.00 w siedzibie Biblioteki.
W programie:
• literatura dla dzieci i młodzieży w pracy nauczyciela bibliotekarza, czyli jak sprostać oczekiwaniom młodego czytelnika - źródła pozyskiwania wiedzy o nowościach wydawniczych dla dzieci i młodzieży; popularne motywy literackie we współczesnej literaturze dla dzieci i młodzieży; komiks i manga jako gatunki zachęcające do czytania; książki niebezpieczne - literatura softporno; nowe formy czytelnicze obecne w Internecie
• Spółdzielnia Otwartej Edukacji w bibliotece - budowanie i doskonalenie modelu współpracy przy tworzeniu wysokiej jakości otwartych zasobów edukacyjnych (OZE)
• zmiany w przepisach opracowaniu zbiorów wprowadzone przez Bibliotekę Narodową w 2020 roku
• promocja nowości wydawniczych, przegląd czasopism fachowych.

Prosimy o potwierdzenie uczestnictwa. Kontakt: nmj@pbp.poznan.pl
Nie jesteś członkiem sieci e-bibliotekarz? Chcesz dołączyć? Wyślij do nas zgłoszenie.

teamwork-2188038_640.jpg


teamwork-2188038_640.jpg teamwork-2188038_640
jpg, 17 KiB, 225x150
Komentarze

Brak komentarzy


Dodaj komentarz
Poznań PBP
Autorka w swojej pracy w nowatorski sposób podjęła się omówieniu zagadnienia, w jaki sposób kultura odpowiedziała na przebieg modernizacji na terenach Rosji i Iranu przełomu XIX i XX wieku. • W swej wnikliwej rozprawie zajęła się szerokim spektrum problemów. Głównym zamiarem badaczki było uwidocznienie zarówno wspólnych cech, jak i różnic w przemianach obu państw. Ukazała podobieństwa w początkowej reakcji kultury rosyjskiej i irańskiej na kulturę zachodnią – fascynację nią, a jednocześnie pragnienie niezależności i przywiązanie do tradycji. • Skupiła się przede wszystkim na badaniach nad inteligencją rosyjską i irańską, rozważała, jak rosyjska literatura wpłynęła na rozpowszechnianie idei wolności oraz jaki miała wpływ na rozmaite sfery życia społecznego. • Omówiła m. in. zagadnienia kultury i języka, ukazała grupy kulturotwórcze jako konkretne zjawisko na tle abstrakcyjnego fenomenu kultury, postawiła pytania o istotę języka i jego rolę w kulturze. Zajęła się analizą problemową wybranych zjawisk zachodzących w omawianych państwach, snuła rozważania o pierwszym symbolu identyfikacji grupowej społeczeństwa, oceniła rolę prekursorów idei indywidualizmu w Iranie i Rosji, dokonała także interesujących porównań i podsumowań. • Celem autorki było przede wszystkim przedstawienie, w jaki sposób kultury „komunikują się”, jak przebiega dialog między ludźmi, należącymi do różnych kultur oraz jakie są i mogą być skutki dobrego lub złego zrozumienia partnera w dialogu. • Opracowała : Barbara Misiarz • Publiczna Biblioteka Pedagogiczna w Poznaniu
foo