10.09.2019Narodowe Czytanie - relacja

7 września w naszej Bibliotece odbyła się 8. edycja Narodowego Czytania. Spośród ośmiu zaproponowanych przez Parę Prezydencką nowel wybraliśmy Katarynkę Bolesława Prusa. Po uroczystej inauguracji i odczytaniu listu prezydenckiego w świat dźwięków wprowadził nas kataryniarz p. Tadeusz Zajdowicz z Leszna. Pan Tadeusz zapoznał nas również z historią i budową ponad stuletniego instrumentu. Spotkaniu towarzyszyła wystawa prac dzieci z Przedszkola nr 83 „Zuch”, które przedstawiły plastyczną interpretację noweli. Największym zain­tere­sowa­niem­ wśród dzieci cieszył się teatrzyk kamishibai „Katarynka” autorstwa p. Dagmary Szurgot ze Szkoły Podstawowej nr 71 w Poznaniu.
Po krótkim wprowadzeniu w epokę i przedstawieniu genezy „Katarynki”, uczestnicy przeczytali fragmenty tekstu. Z kolei wiedzę na jego temat można było sprawdzić, biorąc udział w literackim quizie. Każdy uczestnik mógł też przypieczętować własną „Katarynkę” pamiątkową pieczęcią. Słodkim zakończeniem spotkania była wata cukrowa.

1.jpg 2.jpg 3.jpg


1.jpg 1
jpg, 17 KiB, 200x150
2.jpg 2
jpg, 13 KiB, 200x150
3.jpg 3
jpg, 13 KiB, 200x150
Komentarze

Brak komentarzy


Dodaj komentarz
Poznań PBP
Autorka w swojej pracy w nowatorski sposób podjęła się omówieniu zagadnienia, w jaki sposób kultura odpowiedziała na przebieg modernizacji na terenach Rosji i Iranu przełomu XIX i XX wieku. • W swej wnikliwej rozprawie zajęła się szerokim spektrum problemów. Głównym zamiarem badaczki było uwidocznienie zarówno wspólnych cech, jak i różnic w przemianach obu państw. Ukazała podobieństwa w początkowej reakcji kultury rosyjskiej i irańskiej na kulturę zachodnią – fascynację nią, a jednocześnie pragnienie niezależności i przywiązanie do tradycji. • Skupiła się przede wszystkim na badaniach nad inteligencją rosyjską i irańską, rozważała, jak rosyjska literatura wpłynęła na rozpowszechnianie idei wolności oraz jaki miała wpływ na rozmaite sfery życia społecznego. • Omówiła m. in. zagadnienia kultury i języka, ukazała grupy kulturotwórcze jako konkretne zjawisko na tle abstrakcyjnego fenomenu kultury, postawiła pytania o istotę języka i jego rolę w kulturze. Zajęła się analizą problemową wybranych zjawisk zachodzących w omawianych państwach, snuła rozważania o pierwszym symbolu identyfikacji grupowej społeczeństwa, oceniła rolę prekursorów idei indywidualizmu w Iranie i Rosji, dokonała także interesujących porównań i podsumowań. • Celem autorki było przede wszystkim przedstawienie, w jaki sposób kultury „komunikują się”, jak przebiega dialog między ludźmi, należącymi do różnych kultur oraz jakie są i mogą być skutki dobrego lub złego zrozumienia partnera w dialogu. • Opracowała : Barbara Misiarz • Publiczna Biblioteka Pedagogiczna w Poznaniu
foo