17.10.2012Mobilna edukacja w XXI wieku

Konferencja przez nas zorganizowana cieszyła się dużym zain­tere­sowa­niem­. Wzięło w niej udział ponad 80 nauczycieli bibliotekarzy bibliotek pedagogicznych i szkolnych, doradców, nauczycieli różnych przedmiotów z miasta Poznania i województwa wielkopolskiego. Zaproszenie na konferencję przyjęli także przedstawiciele organów prowadzących i nadzorujących placówki oświatowe. Samorząd Województwa Wielkopolskiego reprezentowała Pani Joanna Ganowicz Dyrektor Departamentu Edukacji i Nauki Urzędu Marszałkowkiego, Kuratorium Oświaty w Poznaniu – Pani Elżbieta Walkowiak Wielkopolski Kurator Oświaty.
Wykłady i prezentacje wygłosił Janusz Wierzbicki – trener, konsultant i wykładowca, wieloletni współpracownik Ośrodka Edukacji Informatycznej i Zastosowań Komputerów w Warszawie, realizator projektów edukacyjnych dla szkół, bibliotek i instytucji związanych z edukacją.
Uczestnicy konferencji z zaciekawieniem wysłuchali wystąpień na temat roli technologii mobilnej w edukacji, organizacji i redagowania treści w witrynach internetowych szkół i bibliotek. Dowiedzieli się, z jakimi zmianami tech­nolo­gicz­nymi­ w edukacji zmierzymy się w najbliższym czasie i jak się do nich przygotować, jak efektywnie wykorzystywać urządzenia mobilne w szkole i w bibliotece. Zobaczyli praktyczne zastosowanie technologii i urządzeń oferowanych przez partnerów projektu (wizualizery, tablety, aparaty fotograficzne, usługi w chmurze), a także przekonali się jak zabójczo skuteczne mogą być właściwie zredagowane treści prezentowane na domowych stronach WWW. Atrakcją konferencji okazała się rozmowa on-line z Jolantą Gałecką, przebywającą na Międ­zyna­rodo­wych­ Targach Książki we Frankfurcie na temat grywalizacji w edukacji.

mobilna1.jpg mobilna2.jpg mobilna3.jpg


mobilna1.jpg mobilna1
jpg, 38 KiB, 205x154
mobilna2.jpg mobilna2
jpg, 35 KiB, 205x154
mobilna3.jpg mobilna3
jpg, 41 KiB, 205x154
Komentarze

Brak komentarzy


Dodaj komentarz
Nikt jeszcze nie obserwuje komentarzy do tego ogłoszenia.
Autorka w swojej pracy w nowatorski sposób podjęła się omówieniu zagadnienia, w jaki sposób kultura odpowiedziała na przebieg modernizacji na terenach Rosji i Iranu przełomu XIX i XX wieku. • W swej wnikliwej rozprawie zajęła się szerokim spektrum problemów. Głównym zamiarem badaczki było uwidocznienie zarówno wspólnych cech, jak i różnic w przemianach obu państw. Ukazała podobieństwa w początkowej reakcji kultury rosyjskiej i irańskiej na kulturę zachodnią – fascynację nią, a jednocześnie pragnienie niezależności i przywiązanie do tradycji. • Skupiła się przede wszystkim na badaniach nad inteligencją rosyjską i irańską, rozważała, jak rosyjska literatura wpłynęła na rozpowszechnianie idei wolności oraz jaki miała wpływ na rozmaite sfery życia społecznego. • Omówiła m. in. zagadnienia kultury i języka, ukazała grupy kulturotwórcze jako konkretne zjawisko na tle abstrakcyjnego fenomenu kultury, postawiła pytania o istotę języka i jego rolę w kulturze. Zajęła się analizą problemową wybranych zjawisk zachodzących w omawianych państwach, snuła rozważania o pierwszym symbolu identyfikacji grupowej społeczeństwa, oceniła rolę prekursorów idei indywidualizmu w Iranie i Rosji, dokonała także interesujących porównań i podsumowań. • Celem autorki było przede wszystkim przedstawienie, w jaki sposób kultury „komunikują się”, jak przebiega dialog między ludźmi, należącymi do różnych kultur oraz jakie są i mogą być skutki dobrego lub złego zrozumienia partnera w dialogu. • Opracowała : Barbara Misiarz • Publiczna Biblioteka Pedagogiczna w Poznaniu
foo