Skrzywdzona

Tytuł oryginalny:
Damaged
Autor:
Cathy Glass
Tłumaczenie:
Magda Osip-Pokrywka
Magdalena Osip-Pokrywka
Wydawca:
Hachette Livre Polska Sp. z o. o (2007-2013)
Wydane w seriach:
Pisane przez Życie
Kolekcja Hachette
Historie Prawdziwe
Historie Prawdziwe - Hachette
Autotagi:
druk
książki
Więcej informacji...
4.5 (15 głosów)

Mała Jodie jest pełnym agresji dzieckiem, niechcianym i przekazywanym do kolejnych rodzin zastępczych. Jej ostatnią nadzieją jest Cathy Glass, pracownica opieki społecznej. Kobieta, poznając dziewczynkę, powoli odkrywa wstrząsającą historię dziecka skrzywdzonego przez swych najbliższych. Prawdziwa i bardzo trudna historia, po której nie pozostaje się obojętnym.
Więcej...
Wypożycz w bibliotece pedagogicznej
Dostęp online
Brak zasobów elektronicznych
dla wybranego dzieła.
Dodaj link
Recenzje
  • Historia Jodie wstrząsnęła mną i na długo zostanie w pamięci...
  • Czytając książkę targały mną różne myśli. . . Sama jestem matką i próbuję chronić swe dzieci przed każdą krzydwą jaka mogłaby je spotkać. Nie wyobrażam sobie jak wiele krzywd mogą wyrządzić takim małym i niewinnym istatą najblizsi. Do książki zasiadałam kilkukrotnie gdyż była dla mnie zbyt ciężka do przełknięcia
  • Wstrząsająca historia dziecka molestowanego przez najbliższych - tak liczba mnoga! Uszkodzone ciało i psychika, co w konsekwencji prowadzi do niedorozwoju. • Bycie rodzicem to piękny dar, ale pełen poświęceń, wyrzeczeń, a czasami nawet i bezsilności z powodu wyczerpania, stresu i wielu.... obowiązków, jednakże owocuje piękną i czystą miłością kochającego dziecka. Jak pomóc tak skrzywdzonemu dziecku, czy miłość i cierpliwość matki zastępczej wystarczy?
Dyskusje

Brak wątków

Przejdź do forum
monikam1986
Opis
Autor:Cathy Glass
Tłumaczenie:Magda Osip-Pokrywka Magdalena Osip-Pokrywka
Wydawca:Hachette Livre Polska Sp. z o. o (2007-2013)
Serie wydawnicze:Pisane przez Życie Kolekcja Hachette Historie Prawdziwe Historie Prawdziwe - Hachette
ISBN:978-83-7575-629-6 978-83-7575-785-9 978-83-7575-883-2 978-83-7739-917-0 978-83-7849-317-4 978-83-7849-320-4 978-83-7849-422-5 83-7575-785-9
Autotagi:autobiografie biografie druk elementy biograficzne epika książki literatura literatura faktu, eseje, publicystyka literatura piękna powieści proza
Powyżej zostały przedstawione dane zebrane automatycznie z treści 21 rekordów bibliograficznych, pochodzących
z bibliotek lub od wydawców. Nie należy ich traktować jako opisu jednego konkretnego wydania lub przedmiotu.
Okładki
Kliknij na okładkę żeby zobaczyć powiększenie lub dodać ją na regał.
Autorka w swojej pracy w nowatorski sposób podjęła się omówieniu zagadnienia, w jaki sposób kultura odpowiedziała na przebieg modernizacji na terenach Rosji i Iranu przełomu XIX i XX wieku. • W swej wnikliwej rozprawie zajęła się szerokim spektrum problemów. Głównym zamiarem badaczki było uwidocznienie zarówno wspólnych cech, jak i różnic w przemianach obu państw. Ukazała podobieństwa w początkowej reakcji kultury rosyjskiej i irańskiej na kulturę zachodnią – fascynację nią, a jednocześnie pragnienie niezależności i przywiązanie do tradycji. • Skupiła się przede wszystkim na badaniach nad inteligencją rosyjską i irańską, rozważała, jak rosyjska literatura wpłynęła na rozpowszechnianie idei wolności oraz jaki miała wpływ na rozmaite sfery życia społecznego. • Omówiła m. in. zagadnienia kultury i języka, ukazała grupy kulturotwórcze jako konkretne zjawisko na tle abstrakcyjnego fenomenu kultury, postawiła pytania o istotę języka i jego rolę w kulturze. Zajęła się analizą problemową wybranych zjawisk zachodzących w omawianych państwach, snuła rozważania o pierwszym symbolu identyfikacji grupowej społeczeństwa, oceniła rolę prekursorów idei indywidualizmu w Iranie i Rosji, dokonała także interesujących porównań i podsumowań. • Celem autorki było przede wszystkim przedstawienie, w jaki sposób kultury „komunikują się”, jak przebiega dialog między ludźmi, należącymi do różnych kultur oraz jakie są i mogą być skutki dobrego lub złego zrozumienia partnera w dialogu. • Opracowała : Barbara Misiarz • Publiczna Biblioteka Pedagogiczna w Poznaniu
foo