Makroekonomia dla studiów licencjackich

Autor:
Marek Jagielski
Wydawcy:
Wydawnictwo Państwowej Wyższej Szkoły Zawodowej w Koninie (2006)
Państwowa Wyższa Szkoła Zawodowa (2006)
Wydane w seriach:
Materiały Dydaktyczne
Materiały Dydaktyczne - Wyższa Szkoła Zawodowa w Koninie
ISBN:
9783888335228, 978-83-88335-22-8
83-88335-22-8
Autotagi:
druk
podręczniki
skrypty
szkoły wyższe

Przedmiotem rozważań jest makroekonomia, czyli część ekonomii - nauki o zachowaniach ludzi (podmiotów gospodarczych) w procesie gospodarowania. Makroekonomia zajmuje się przede wszystkim gospodarowaniem, ujmowanym z punktu widzenia całej gospodarki, rozumianej jako jeden organizm ekonomiczny.
Więcej...
Wypożycz w bibliotece pedagogicznej
Dostęp online
Brak zasobów elektronicznych
dla wybranego dzieła.
Dodaj link
Recenzje
  • Bardzo dobry podręcznik, napisany zrozumiałym językiem. Godny polecenia!
  • „Przedstawiona prezentacja zagadnień makr­oeko­nomi­czny­ch jest przeznaczona do wykorzystywania na zawodowych studiach ekonomicznych. To celowe ukierunkowanie prezentowanego zbioru wiedzy makr­oeko­nomi­czne­j znajduje odzw­ierc­iedl­enie­ w tym, że obejmuje wszystkie obowiązujące treści programowe makroekonomii – jednego z podstawowych przedmiotów na ekonomicznych studiach licencjackich. W tym sensie jest to opracowanie pełne, wyczerpujące niezbędne minimum”. /od autora/
Dyskusje

Brak wątków

Przejdź do forum
Nikt jeszcze nie obserwuje nowych recenzji tego dzieła.
Okładki
Kliknij na okładkę żeby zobaczyć powiększenie lub dodać ją na regał.
Autorka w swojej pracy w nowatorski sposób podjęła się omówieniu zagadnienia, w jaki sposób kultura odpowiedziała na przebieg modernizacji na terenach Rosji i Iranu przełomu XIX i XX wieku. • W swej wnikliwej rozprawie zajęła się szerokim spektrum problemów. Głównym zamiarem badaczki było uwidocznienie zarówno wspólnych cech, jak i różnic w przemianach obu państw. Ukazała podobieństwa w początkowej reakcji kultury rosyjskiej i irańskiej na kulturę zachodnią – fascynację nią, a jednocześnie pragnienie niezależności i przywiązanie do tradycji. • Skupiła się przede wszystkim na badaniach nad inteligencją rosyjską i irańską, rozważała, jak rosyjska literatura wpłynęła na rozpowszechnianie idei wolności oraz jaki miała wpływ na rozmaite sfery życia społecznego. • Omówiła m. in. zagadnienia kultury i języka, ukazała grupy kulturotwórcze jako konkretne zjawisko na tle abstrakcyjnego fenomenu kultury, postawiła pytania o istotę języka i jego rolę w kulturze. Zajęła się analizą problemową wybranych zjawisk zachodzących w omawianych państwach, snuła rozważania o pierwszym symbolu identyfikacji grupowej społeczeństwa, oceniła rolę prekursorów idei indywidualizmu w Iranie i Rosji, dokonała także interesujących porównań i podsumowań. • Celem autorki było przede wszystkim przedstawienie, w jaki sposób kultury „komunikują się”, jak przebiega dialog między ludźmi, należącymi do różnych kultur oraz jakie są i mogą być skutki dobrego lub złego zrozumienia partnera w dialogu. • Opracowała : Barbara Misiarz • Publiczna Biblioteka Pedagogiczna w Poznaniu
foo