Mansfield Park

Tytuł oryginalny:
Mansfield Park
Autor:
Jane Austen (1775-1817)
Tłumacz:
Anna Przedpełska-Trzeciakowska
Wydawcy:
Świat Książki (2004-20015)
Hachette Livre Polska (2006)
Prószyński i Spółka (1995-2000)
Oxford Educational
Autotagi:
druk
książki
powieści
Więcej informacji...
4.0 (3 głosy)

Dziesięcioletnia nieśmiała i delikatna Fanny Price opuszcza ubogi dom w rodzinnym Portsmouth i przenosi się do rezydencji zamożnych krewnych Mansfield Park. Dorastając wśród swych kuzynów, dziewczynka czuje się inna i wyobcowana. Jedyna osobą, która naprawdę okazuje jej ciepłe uczucie, jest Edmund, młodszy z synów wuja, i dzięki przyjaźni z nim Fanny odnajduje się powoli w nowej rzeczywistości.
Więcej...
Wypożycz w bibliotece pedagogicznej
Dostęp online
Brak zasobów elektronicznych
dla wybranego dzieła.
Dodaj link
Recenzje
  • Dzie­więc­iole­tnia­ Fanny Price zostaje wysłana na wychowanie do bogatego i ustosunkowanego wujostwa. Nieśmiała i zagubiona w wielkim pałacu z początku jest bardzo nieszczęśliwa, tęskni za rodzicami i rodzeństwem. Z czasem zaczyna przywykać do nowych warunków, ze szczerego serca pomaga obu ciotkom, a gdy dorośnie, stanie się prawdziwą podporą szczerze kochającego ją wuja. • Jane Austen kreśli z rozmachem, nie skąpiąc szczegółów, styl życia rodziny sir Thomasa Bertrama w Mansfield Park, ich sąsiadów, przyjaciół. Dla kontrastu mamy też kilkutygodniowy pobyt dorosłej Fanny w rodzinnym ubogim domku. • Znajdziemy tu postacie prawe i szczere, ale też małostkowe, obłudne i skąpe. Przekrój człowieczeństwa w pigułce. • Wspaniała powieść. Lubię do niej wracać.
Dyskusje

Brak wątków

Przejdź do forum
Katarynka
Opis
Autor:Jane Austen (1775-1817)
Tłumacz:Anna Przedpełska-Trzeciakowska
Wydawcy:Świat Książki (2004-20015) Hachette Livre Polska (2006) Prószyński i Spółka (1995-2000) Oxford Educational
Serie wydawnicze:Klasyka Powieści Klasyka Romansu Angielski Ogród Klasyka Romansu - Oxford Educational Kolekcja Hachette Kolekcja Love & Story Love & Story - Oxford Educational
ISBN:83-7255-787-X 83-7337-410-8 83-7391-568-0 83-7448-060-2 83-86669-87-X 978-83-247-0666-2 978-83-247-1518-3 978-83-252-0405-1 978-83-7943-259-2 978-83-8031-391-0 978-83-8031-392-7
Autotagi:beletrystyka dokumenty elektroniczne druk epika książki literatura literatura piękna powieści proza zasoby elektroniczne
Powyżej zostały przedstawione dane zebrane automatycznie z treści 23 rekordów bibliograficznych, pochodzących
z bibliotek lub od wydawców. Nie należy ich traktować jako opisu jednego konkretnego wydania lub przedmiotu.
Okładki
Kliknij na okładkę żeby zobaczyć powiększenie lub dodać ją na regał.
Autorka w swojej pracy w nowatorski sposób podjęła się omówieniu zagadnienia, w jaki sposób kultura odpowiedziała na przebieg modernizacji na terenach Rosji i Iranu przełomu XIX i XX wieku. • W swej wnikliwej rozprawie zajęła się szerokim spektrum problemów. Głównym zamiarem badaczki było uwidocznienie zarówno wspólnych cech, jak i różnic w przemianach obu państw. Ukazała podobieństwa w początkowej reakcji kultury rosyjskiej i irańskiej na kulturę zachodnią – fascynację nią, a jednocześnie pragnienie niezależności i przywiązanie do tradycji. • Skupiła się przede wszystkim na badaniach nad inteligencją rosyjską i irańską, rozważała, jak rosyjska literatura wpłynęła na rozpowszechnianie idei wolności oraz jaki miała wpływ na rozmaite sfery życia społecznego. • Omówiła m. in. zagadnienia kultury i języka, ukazała grupy kulturotwórcze jako konkretne zjawisko na tle abstrakcyjnego fenomenu kultury, postawiła pytania o istotę języka i jego rolę w kulturze. Zajęła się analizą problemową wybranych zjawisk zachodzących w omawianych państwach, snuła rozważania o pierwszym symbolu identyfikacji grupowej społeczeństwa, oceniła rolę prekursorów idei indywidualizmu w Iranie i Rosji, dokonała także interesujących porównań i podsumowań. • Celem autorki było przede wszystkim przedstawienie, w jaki sposób kultury „komunikują się”, jak przebiega dialog między ludźmi, należącymi do różnych kultur oraz jakie są i mogą być skutki dobrego lub złego zrozumienia partnera w dialogu. • Opracowała : Barbara Misiarz • Publiczna Biblioteka Pedagogiczna w Poznaniu
foo