Wielka Czwórka

Tytuł oryginalny:
Big four
Tłumacz:
Jolanta Bartosik
Autor:
Agatha Christie (1890-1976) ...
Wyd. w latach:
1996 - 2015
Autotagi:
druk
książki
powieści
proza
Więcej informacji...
3.5 (6 głosów)

Porażenie prądem, otrucie kwasem pruskim, śmiertelny wypadek samochodowy, poderżnięcie gardła - oto metody, jakimi posługuje się równie bezwzględna, co tajemnicza organizacja. Czwórka bezwzględnych przestępców zamierza przejąć władzę nad światem. Na drodze do osiągnięcia celu stoi im jeden człowiek - nieustraszony Hercules Poirot. Mnożą się tajemnicze zdarzenia, niebezpieczeństwo wciąż rośnie. Wreszcie mały Belg znajduje się o włos od śmierci. Ale od czego każdy słynny detektyw ma brata bliźniaka?
Więcej...
Wypożycz w bibliotece pedagogicznej
Dostęp online
Brak zasobów elektronicznych
dla wybranego dzieła.
Dodaj link
Recenzje
  • A. Christie napisała kluchowatą, niezbyt w jej stylu powieść "Pasażer do Frankfurtu". Ponad 40 lat wcześniej - "Wielką Czwórkę". Oba dzieła łączy pomysł na międzynarodowy spisek, zagrażający światu. • W tym drugim nie znajdziemy ulubieńców - ani Poirot'a, ani panny Marple. "Wielka Czwórka" takich braków nie ma - Belg jest bohaterem (w towarzystwie przyjaciela, czyli kpt. Hastings'a), wątek choć spiskowy, to jednak kryminalny, z morderstwami, zagadkami, zwrotami akcji. • Ale jednak to nie jest t a Agata.
  • Wielka czwórka, międzynarodowy spisek i Poirot, który w podstępny sposób rozwiązuje zagadkę. Akcja powieści ciągnie się długo i niekoniecznie jest porywająca. Hastings, najlepszy przyjaciel Herkulesa, który jak wiadomo nie jest raczej znany z używania swoich szarych komórek - przedstawiony jest tutaj jako kompletny idiota, który bez wielkiego detektywa nie znaczy nic. Uwielbiam Christie, nie przepadam za Herkulesem, a "Wielka czwórka" jest po prostu przeciętna.
Dyskusje

Brak wątków

Przejdź do forum
Nikt jeszcze nie obserwuje nowych recenzji tego dzieła.
Opis
Tłumacz:Jolanta Bartosik
Autorzy:Agatha Christie (1890-1976) Agatha Mary Clarissa Dame
oraz:Mary Westmacott (1891-1976)
Wydawcy:Wydawnictwo Dolnośląskie - Oddział Publicat (2009-2015) Wydawnictwo Dolnośląskie (2001-2015) Wydawnictwo Dolnośląskie Publicat (2009) Hachette Livre Polska (2003) Prószyński i Spółka (1996-2003) Publicat
Serie wydawnicze:Seria z Gawronem Herkules Poirot Biblioteczka Konesera Klasyka Kryminału Biblioteczka Konesera - Prószyński i S-ka Klasyka Kryminału (Wydawnictwo Dolnośląskie) Seria z Gawronem - Wydawnictwo Dolnośląskie
ISBN:83-7023-868-8 83-7184-729-7 83-7337-033-1 83-86868-82-1 978-83-245-8786-5 978-83-245-8887-9 978-83-245-9231-9 978-83-271-5403-3 83-7023-668-8 83-86669-82-1
Autotagi:beletrystyka dokumenty elektroniczne druk epika książki literatura literatura piękna powieści proza reprodukcje zasoby elektroniczne
Powyżej zostały przedstawione dane zebrane automatycznie z treści 31 rekordów bibliograficznych, pochodzących
z bibliotek lub od wydawców. Nie należy ich traktować jako opisu jednego konkretnego wydania lub przedmiotu.
Okładki
Kliknij na okładkę żeby zobaczyć powiększenie lub dodać ją na regał.
Autorka w swojej pracy w nowatorski sposób podjęła się omówieniu zagadnienia, w jaki sposób kultura odpowiedziała na przebieg modernizacji na terenach Rosji i Iranu przełomu XIX i XX wieku. • W swej wnikliwej rozprawie zajęła się szerokim spektrum problemów. Głównym zamiarem badaczki było uwidocznienie zarówno wspólnych cech, jak i różnic w przemianach obu państw. Ukazała podobieństwa w początkowej reakcji kultury rosyjskiej i irańskiej na kulturę zachodnią – fascynację nią, a jednocześnie pragnienie niezależności i przywiązanie do tradycji. • Skupiła się przede wszystkim na badaniach nad inteligencją rosyjską i irańską, rozważała, jak rosyjska literatura wpłynęła na rozpowszechnianie idei wolności oraz jaki miała wpływ na rozmaite sfery życia społecznego. • Omówiła m. in. zagadnienia kultury i języka, ukazała grupy kulturotwórcze jako konkretne zjawisko na tle abstrakcyjnego fenomenu kultury, postawiła pytania o istotę języka i jego rolę w kulturze. Zajęła się analizą problemową wybranych zjawisk zachodzących w omawianych państwach, snuła rozważania o pierwszym symbolu identyfikacji grupowej społeczeństwa, oceniła rolę prekursorów idei indywidualizmu w Iranie i Rosji, dokonała także interesujących porównań i podsumowań. • Celem autorki było przede wszystkim przedstawienie, w jaki sposób kultury „komunikują się”, jak przebiega dialog między ludźmi, należącymi do różnych kultur oraz jakie są i mogą być skutki dobrego lub złego zrozumienia partnera w dialogu. • Opracowała : Barbara Misiarz • Publiczna Biblioteka Pedagogiczna w Poznaniu
foo