Pan Lodowego Ogrodu

Inne tytuły:
Pan Lodowego Ogrodu T. 4
Autor:
Jarosław Grzędowicz
Ilustracje:
Dominik Broniek
Jan J. Marek ...
Wydawcy:
Wydawnictwo Fabryka Słów (2007-2022)
Legimi (2018-2019)
Wydawnictwo Edipresse Polska (2018)
Wydane w seriach:
Mistrzowie Polskiej Fantastyki
Bestsellery Polskiej Fantastyki
Grzędowicz, Jarosław
Autotagi:
druk
książki
powieści
proza
Więcej informacji...
4.7 (23 głosy)

Świat lodowego ogrodu

Władza uzależnia, szczególnie w połączeniu z magią. Wyobraź sobie, że stałeś się bogiem – ktoś miałby cię tego stanu pozbawić? No fuckin’ way! Nie liczą się sentymenty, dobro wspólne, misja i przyjaźń.

Pan Lodowego Ogrodu to powieść napisana z rozmachem godnym dzieł Hieronima Boscha, Stevena Spielberga, J.R.R. Tolkiena czy George'a R.R. Martina.

Nikt nie wie, co się dzieje z grupą naukowców. Vuko Drakkainen ma ich odnaleźć i sprowadzić na Ziemię lub zabić i zatrzeć ślady. Z taką misją przybywa na Midgaard - świat kryjący w sobie rasę istot rozumnych oraz magię. Tymczasem, niektórzy już dawno zginęli, inni sięgnęli po magię i obwołali się bogami. Nikt nie chce wracać.

Żaden z nich nie odda łatwo władzy, jaką zdobył. Vuko przemierza krainy Midgaardu szukając sojuszników by ukończyć misję. Czy wykona zadanie?

Pan Lodowego Ogrodu to czterotomowa powieść napisana przez Jarosława Grzędowicza.

Więcej...
Wypożycz w bibliotece pedagogicznej
Dostęp online
Brak zasobów elektronicznych
dla wybranego dzieła.
Dodaj link
Recenzje
  • Super zakończenie rewelacyjnej serii. Polecam.
  • najsłabsza z całej serii, aczkolwiek również wciąga.
  • Autor rozwiązuje w czwartym tomie wszystkie zagadki, Vuko Drakkainen w końcu musi zakończyć swoją misję. Książę Tygrysiego Tronu kiedyś musi poznać swoje przeznaczenie. • Jarosław Grzędowicz zadbał by pozamykać wszystkie wątki, dzięki temu ostatni tom cyklu to dzieło monumentalne. Niektórzy będą zachwyceni odpowiedzią na najważniejsze pytania, część pewnie będzie narzekać na rozwlekłość powieści i być może wolałaby by kilka wątków pozostało niedopowiedzianych. • Gabaryty powieści mi nie przeszkadzały, przytłoczona się nie czułam, bo autor pisze niezwykle lekko i przyjemnie. Nudziła mnie jedynie historia Filara, który w mojej opinii jest postacią mało ciekawą. • W czwartym tomie uwagę najbardziej przykuwają sceny walk. Opisy potyczek są niebywale realistyczne, wręcz epickie. Czytając czuć bijącą z nich brutalność i grozę. Pomysłowość Grzędowicza powala na kolana, na Midgaardzie wszystkie chwyty są dozwolone, a efekty połączenia technologii z magią są niezwykłe. • Cały czas jestem pod wielkim wrażeniem genialnie skonstruowanego przez pisarza świata. Skomplikowany, mimo że technologiczne zaawansowanie na poziomie średniowiecza, a przepełniony magią, mroczny i pełen niepokoju. • Tak jak w poprzednich tomach również i tutaj mamy piękny mariaż science- fiction oraz fantasy, choć w finałowej części cyklu również powieści szpiegowskiej. Język powieści genialny, plastyczny i barwny. Grzędowicz stworzył cykl przemyślany i dopracowany pod każdym względem. • Tom czwarty "Pana Lodowego Ogrodu" to bardzo satysfakcjonujące zwieńczenie całej serii. Mimo, że moją ulubioną pozostanie trzecia odsłona cyklu, to zakończenie cyklu uważam, że było perfekcyjne. Nie potrafię wyobrazić sobie nic lepszego. • A cały cykl, warto przeczytać, to solidny kawał porządnej fantastyki. • Marta Ciulis- Pyznar
Dyskusje

Brak wątków

Przejdź do forum
Nikt jeszcze nie obserwuje nowych recenzji tego dzieła.
Opis
Inne tytuły:Pan Lodowego Ogrodu T. 4 [DP-M] Pan Lodowego Ogrodu Księga II Pan Lodowego Ogrodu Tom II Pan Lodowego Ogrodu Księga I Pan Lodowego Ogrodu Tom I Pan Lodowego Ogrodu Tom 4 Pan Lodowego Ogrodu Księga 4
Autor:Jarosław Grzędowicz
Ilustracje:Dominik Broniek Jan J. Marek Jan Marek
Tłumacz:Dominik Broniek
Wydawcy:Wydawnictwo Fabryka Słów (2007-2022) Legimi (2018-2019) Wydawnictwo Edipresse Polska (2018)
Serie wydawnicze:Mistrzowie Polskiej Fantastyki Bestsellery Polskiej Fantastyki Grzędowicz, Jarosław
ISBN:978-83-60505-42-7 978-83-7574-144-5 978-83-7574-166-7 978-83-7574-536-8 978-83-7574-606-8 978-83-7574-610-5 978-83-7574-614-3 978-83-7574-618-1 978-83-7574-747-8 978-83-7574-751-5 978-83-7574-822-2 978-83-7830-641-2 978-83-7964-545-9 978-83-7964-546-6 978-83-7964-547-3 978-83-7964-548-0 978-83-7964-666-1 978-83-7964-678-4 978-83-8117-331-5 978-83-8117-332-2 978-83-8117-333-9 978-83-8117-335-3 978-83-8117-336-0 978-83-7964-678-4 978837577478 83-7574-751-5
Autotagi:audiobooki beletrystyka dokumenty elektroniczne druk e-booki epika fantasy książki literatura literatura piękna nagrania powieści proza zasoby elektroniczne
Powyżej zostały przedstawione dane zebrane automatycznie z treści 48 rekordów bibliograficznych, pochodzących
z bibliotek lub od wydawców. Nie należy ich traktować jako opisu jednego konkretnego wydania lub przedmiotu.
Okładki
Kliknij na okładkę żeby zobaczyć powiększenie lub dodać ją na regał.
Autorka w swojej pracy w nowatorski sposób podjęła się omówieniu zagadnienia, w jaki sposób kultura odpowiedziała na przebieg modernizacji na terenach Rosji i Iranu przełomu XIX i XX wieku. • W swej wnikliwej rozprawie zajęła się szerokim spektrum problemów. Głównym zamiarem badaczki było uwidocznienie zarówno wspólnych cech, jak i różnic w przemianach obu państw. Ukazała podobieństwa w początkowej reakcji kultury rosyjskiej i irańskiej na kulturę zachodnią – fascynację nią, a jednocześnie pragnienie niezależności i przywiązanie do tradycji. • Skupiła się przede wszystkim na badaniach nad inteligencją rosyjską i irańską, rozważała, jak rosyjska literatura wpłynęła na rozpowszechnianie idei wolności oraz jaki miała wpływ na rozmaite sfery życia społecznego. • Omówiła m. in. zagadnienia kultury i języka, ukazała grupy kulturotwórcze jako konkretne zjawisko na tle abstrakcyjnego fenomenu kultury, postawiła pytania o istotę języka i jego rolę w kulturze. Zajęła się analizą problemową wybranych zjawisk zachodzących w omawianych państwach, snuła rozważania o pierwszym symbolu identyfikacji grupowej społeczeństwa, oceniła rolę prekursorów idei indywidualizmu w Iranie i Rosji, dokonała także interesujących porównań i podsumowań. • Celem autorki było przede wszystkim przedstawienie, w jaki sposób kultury „komunikują się”, jak przebiega dialog między ludźmi, należącymi do różnych kultur oraz jakie są i mogą być skutki dobrego lub złego zrozumienia partnera w dialogu. • Opracowała : Barbara Misiarz • Publiczna Biblioteka Pedagogiczna w Poznaniu
foo