Polskie marsze wojskowe

Inne tytuły:
Polish military marches
Dyrygent:
Arnold Rezler (1909-2000)
Instytucja sprawcza:
Reprezentacyjny Zespół Artystyczny Wojska Polskiego ...
Wykonanie:
Reprezentacyjny Zespół Artystyczny Wojska Polskiego
Wydawcy:
Polskie Nagrania (2001)
Polskie Nagrania Muza
Przedsiębiorstwo Państwowe Polskie Nagrania Muza
Autotagi:
CD
nagrania muzyczne
płyty gramofonowe
Więcej informacji...
5.0
Wypożycz w bibliotece pedagogicznej
Dostęp online
Brak zasobów elektronicznych
dla wybranego dzieła.
Dodaj link
Recenzje
  • Prawdziwy zastrzyk patriotyzmu ze starego, ale w żadnym razie nie z przestarzałego nagrania z 1966 roku. Niezwykle klimatyczne wojskowe melodie, które sprawiają, że słuchający od razu na baczność prostuje plecy kiedy trafiają do niego pierwsze marszowe dźwięki.
Dyskusje

Brak wątków

Przejdź do forum
Nikt jeszcze nie obserwuje nowych recenzji tego dzieła.
Opis
Inne tytuły:Polish military marches Marsz Lotników Na straży Bałtyku Pod sztandarem pokoju Odwach Marsz Powitalny Równy krok Monte Cassino Marsz Kościuszkowców Serce w plecaku Chwała Gwardzistom Warszawianka Śmiało naprzód Tysiąc walecznych Hej, ty Wisło Strzelcy maszerują
Dyrygent:Arnold Rezler (1909-2000)
Instytucje sprawcze:Reprezentacyjny Zespół Artystyczny Wojska Polskiego Orkiestra Reprezentacyjna Wojska Polskiego
Kompozytorzy:Maksymilian Chmielewicz (1894-1938) Jarosław Hrouda (1902-1976) Władysław Kołakowski Stanisław Latwis (1906-1935) Feliks Nowowiejski (1877-1946) Alfred Schütz (1910-1999) I. Żejmo Zygmunt Zakrzewski Arnold Rezler (1909-2000) Henryk Melcer-Szczawiński (1869-1928) W. Maj Józef Pawłowski (1908-1989) A. Kurpiński Andrzej Wiśniewski Augustyn Wiśniewski (1906-1995) Karol Kurpiński (1785-1857) Jerzy Pawłowski Edward Maj H. Meicer
Wykonanie:Reprezentacyjny Zespół Artystyczny Wojska Polskiego
Reżyseria nagrania:Janusz Urbański (1912-1986)
oraz:Arnold Rezler (1909-2000)
Wydawcy:Polskie Nagrania (2001) Polskie Nagrania Muza Przedsiębiorstwo Państwowe Polskie Nagrania Muza
Autotagi:CD książki literatura muzyka nagrania nagrania muzyczne płyty gramofonowe
Powyżej zostały przedstawione dane zebrane automatycznie z treści 8 rekordów bibliograficznych, pochodzących
z bibliotek lub od wydawców. Nie należy ich traktować jako opisu jednego konkretnego wydania lub przedmiotu.
Okładki
Kliknij na okładkę żeby zobaczyć powiększenie lub dodać ją na regał.
Autorka w swojej pracy w nowatorski sposób podjęła się omówieniu zagadnienia, w jaki sposób kultura odpowiedziała na przebieg modernizacji na terenach Rosji i Iranu przełomu XIX i XX wieku. • W swej wnikliwej rozprawie zajęła się szerokim spektrum problemów. Głównym zamiarem badaczki było uwidocznienie zarówno wspólnych cech, jak i różnic w przemianach obu państw. Ukazała podobieństwa w początkowej reakcji kultury rosyjskiej i irańskiej na kulturę zachodnią – fascynację nią, a jednocześnie pragnienie niezależności i przywiązanie do tradycji. • Skupiła się przede wszystkim na badaniach nad inteligencją rosyjską i irańską, rozważała, jak rosyjska literatura wpłynęła na rozpowszechnianie idei wolności oraz jaki miała wpływ na rozmaite sfery życia społecznego. • Omówiła m. in. zagadnienia kultury i języka, ukazała grupy kulturotwórcze jako konkretne zjawisko na tle abstrakcyjnego fenomenu kultury, postawiła pytania o istotę języka i jego rolę w kulturze. Zajęła się analizą problemową wybranych zjawisk zachodzących w omawianych państwach, snuła rozważania o pierwszym symbolu identyfikacji grupowej społeczeństwa, oceniła rolę prekursorów idei indywidualizmu w Iranie i Rosji, dokonała także interesujących porównań i podsumowań. • Celem autorki było przede wszystkim przedstawienie, w jaki sposób kultury „komunikują się”, jak przebiega dialog między ludźmi, należącymi do różnych kultur oraz jakie są i mogą być skutki dobrego lub złego zrozumienia partnera w dialogu. • Opracowała : Barbara Misiarz • Publiczna Biblioteka Pedagogiczna w Poznaniu
foo