Rozterka

Tytuł oryginalny:
False colours
Autor:
Georgette Heyer (1902-1974)
Tłumacz:
Magdalena Słysz
Wydawca:
Wydawnictwo Da Capo (1997)
ISBN:
83-7157-063-5
Autotagi:
druk
2.0
Wypożycz w bibliotece pedagogicznej
Dostęp online
Brak zasobów elektronicznych
dla wybranego dzieła.
Dodaj link
Recenzje
  • Jedna z gorszych książek jakie czytałam. Napisana jest w okropny sposób, czytelnik zostaje stłamszony opisami na kilka stron, dialogów prawie żadnych. Wszystkie informacje podane na tacy od pierwszych linijek - żadnego napięcia, wchodzenia w fabułę, poznawania bohaterów. Od razu dostajemy przydługie charakterystyki bohaterów wyciągnięte chyba prosto z opracowania dla uczniów. Dialogów jak na lekarstwo, wątek miłosny mniej emocjonujący niż żywoty świętych. Czułam się jakbym czytała bloga pisanego przez dwunastolatkę. Gdyby nie to, że musiałam zabić czas w kolejce i nie miałam innej alternatywy, to na pewno odłożyłabym ją po pierwszym rozdziale. Zupełnie nie polecam. Fabuła moim zdaniem miała potencjał, ale styl i sposób pisania są po prostu nie do przełknięcia.
Nikt jeszcze nie obserwuje nowych recenzji tego dzieła.
Okładki
Kliknij na okładkę żeby zobaczyć powiększenie lub dodać ją na regał.
Autorka w swojej pracy w nowatorski sposób podjęła się omówieniu zagadnienia, w jaki sposób kultura odpowiedziała na przebieg modernizacji na terenach Rosji i Iranu przełomu XIX i XX wieku. • W swej wnikliwej rozprawie zajęła się szerokim spektrum problemów. Głównym zamiarem badaczki było uwidocznienie zarówno wspólnych cech, jak i różnic w przemianach obu państw. Ukazała podobieństwa w początkowej reakcji kultury rosyjskiej i irańskiej na kulturę zachodnią – fascynację nią, a jednocześnie pragnienie niezależności i przywiązanie do tradycji. • Skupiła się przede wszystkim na badaniach nad inteligencją rosyjską i irańską, rozważała, jak rosyjska literatura wpłynęła na rozpowszechnianie idei wolności oraz jaki miała wpływ na rozmaite sfery życia społecznego. • Omówiła m. in. zagadnienia kultury i języka, ukazała grupy kulturotwórcze jako konkretne zjawisko na tle abstrakcyjnego fenomenu kultury, postawiła pytania o istotę języka i jego rolę w kulturze. Zajęła się analizą problemową wybranych zjawisk zachodzących w omawianych państwach, snuła rozważania o pierwszym symbolu identyfikacji grupowej społeczeństwa, oceniła rolę prekursorów idei indywidualizmu w Iranie i Rosji, dokonała także interesujących porównań i podsumowań. • Celem autorki było przede wszystkim przedstawienie, w jaki sposób kultury „komunikują się”, jak przebiega dialog między ludźmi, należącymi do różnych kultur oraz jakie są i mogą być skutki dobrego lub złego zrozumienia partnera w dialogu. • Opracowała : Barbara Misiarz • Publiczna Biblioteka Pedagogiczna w Poznaniu
foo