Marcelino Chleb i Wino:

nowa wersja legendy

Reżyseria:
Luigi Comencini (1916-2007)
Scenariusz:
Ennio de Concini (1923-2008)
Zdjęcia:
Franco Di Giacomo
Kompozytor:
Fiorenzo Carpi (1918-1997)
Wydawca:
E-lite Distribution (2011)
Wydane w seriach:
Ekskluzywna Kolekcja Ludzie Boga
Ludzie Boga
ISBN:
978-83-6237-788-6
Autotagi:
DVD
filmy i seriale
nagrania wideo
Więcej informacji...
5.0

Remake głośnego filmowego hitu, jakim był nakręcony w roku 1954 film Ladislao Vajdy Marcelino chleb i wino. Film cieszył się ogromną popularnością na całym świecie. Scenariusz oparty został na starej hiszpańskiej legendzie opowiadającej historię znalezionego w klasztornym ogrodzie niemowlęcia. Chłopiec wzrasta otoczony miłością zakonników, a przyjaciela, któremu może zwierzać się ze wszystkich trosk, znajduje w drewnianym ukrzyżowanym Chrystusie, zapomnianym na klasztornym strychu. źródło opisu: materiały wydawcy
Więcej...
Wypożycz w bibliotece pedagogicznej
Dostęp online
Brak zasobów elektronicznych
dla wybranego dzieła.
Dodaj link
Recenzje

Brak recenzji - napisz pierwszą.

Dyskusje

Brak wątków

Przejdź do forum
Nikt jeszcze nie obserwuje nowych recenzji tego dzieła.
Opis
Reżyseria:Luigi Comencini (1916-2007)
Scenariusz:Ennio de Concini (1923-2008)
Zdjęcia:Franco Di Giacomo
Kompozytor:Fiorenzo Carpi (1918-1997)
Aktorzy:Nicolò Paolucci Alfredo Landa Didier Benureau Sergio Bustric Alberto Cracco Ernesto Lama
Wydawca:E-lite Distribution (2011)
Serie wydawnicze:Ekskluzywna Kolekcja Ludzie Boga Ludzie Boga
ISBN:978-83-6237-788-6
Autotagi:DVD filmy i seriale film i wideo nagrania wideo
Powyżej zostały przedstawione dane zebrane automatycznie z treści 2 rekordów bibliograficznych, pochodzących
z bibliotek lub od wydawców. Nie należy ich traktować jako opisu jednego konkretnego wydania lub przedmiotu.
Okładki
Kliknij na okładkę żeby zobaczyć powiększenie lub dodać ją na regał.
Autorka w swojej pracy w nowatorski sposób podjęła się omówieniu zagadnienia, w jaki sposób kultura odpowiedziała na przebieg modernizacji na terenach Rosji i Iranu przełomu XIX i XX wieku. • W swej wnikliwej rozprawie zajęła się szerokim spektrum problemów. Głównym zamiarem badaczki było uwidocznienie zarówno wspólnych cech, jak i różnic w przemianach obu państw. Ukazała podobieństwa w początkowej reakcji kultury rosyjskiej i irańskiej na kulturę zachodnią – fascynację nią, a jednocześnie pragnienie niezależności i przywiązanie do tradycji. • Skupiła się przede wszystkim na badaniach nad inteligencją rosyjską i irańską, rozważała, jak rosyjska literatura wpłynęła na rozpowszechnianie idei wolności oraz jaki miała wpływ na rozmaite sfery życia społecznego. • Omówiła m. in. zagadnienia kultury i języka, ukazała grupy kulturotwórcze jako konkretne zjawisko na tle abstrakcyjnego fenomenu kultury, postawiła pytania o istotę języka i jego rolę w kulturze. Zajęła się analizą problemową wybranych zjawisk zachodzących w omawianych państwach, snuła rozważania o pierwszym symbolu identyfikacji grupowej społeczeństwa, oceniła rolę prekursorów idei indywidualizmu w Iranie i Rosji, dokonała także interesujących porównań i podsumowań. • Celem autorki było przede wszystkim przedstawienie, w jaki sposób kultury „komunikują się”, jak przebiega dialog między ludźmi, należącymi do różnych kultur oraz jakie są i mogą być skutki dobrego lub złego zrozumienia partnera w dialogu. • Opracowała : Barbara Misiarz • Publiczna Biblioteka Pedagogiczna w Poznaniu
foo