Szkoła zbrodni

Tytuł oryginalny:
Well-schooled in murder
Autor:
Elizabeth George
Tłumacz:
Renata Gorczyńska
Wydawcy:
Libros (1999-2001)
Bertelsmann Media (1999-2001)
Świat Książki (1999)
Amber (1999)
Wydane w seriach:
Mocna Seria
ISBN:
83-7227-176-3, 83-7227-869-5
83-7227-896-5
Autotagi:
druk
książki
powieści
4.5 (2 głosy)

Bohater powieści na starym cmentarzu natrafia na nagie zwłoki kilkunastoletniego chłopca, który musiał być przed śmiercią torturowany. Wkrótce okazuje się, że to uczeń Bredgar Chambers, Matthew Whateley, którego władze szkolne podejrzewały o ucieczkę. Śledztwo w sprawie zabójstwa przejmuje od miejscowej policji Thomas Lynley, inspektor New Scotland Yardu, który, jako absolwent Eton, liczy na to, że pomoże mu znajomość specyficznych reguł obowiązujących społeczność renomowanych prywatnych szkół. Wkrótce przekonuje się, że wyjaśnienie okoliczności śmierci Matthew i wskazanie mordercy nie będzie łatwe - mury Bredgar Chambers kryją wiele tajemnic...
Więcej...
Wypożycz w bibliotece pedagogicznej
Dostęp online
Brak zasobów elektronicznych
dla wybranego dzieła.
Dodaj link
Recenzje
  • Jak wszystkie powieści tej autorki - realistyczni, szczegółowo przedstawieni bohaterowie, bardzo precyzyjnie przedstawiona fabuła, historia opisana bez pośpiechu i bez przesadnych zrywów akcji. Wysoki poziom.
Dyskusje

Brak wątków

Przejdź do forum
Nikt jeszcze nie obserwuje nowych recenzji tego dzieła.
Okładki
Kliknij na okładkę żeby zobaczyć powiększenie lub dodać ją na regał.
Autorka w swojej pracy w nowatorski sposób podjęła się omówieniu zagadnienia, w jaki sposób kultura odpowiedziała na przebieg modernizacji na terenach Rosji i Iranu przełomu XIX i XX wieku. • W swej wnikliwej rozprawie zajęła się szerokim spektrum problemów. Głównym zamiarem badaczki było uwidocznienie zarówno wspólnych cech, jak i różnic w przemianach obu państw. Ukazała podobieństwa w początkowej reakcji kultury rosyjskiej i irańskiej na kulturę zachodnią – fascynację nią, a jednocześnie pragnienie niezależności i przywiązanie do tradycji. • Skupiła się przede wszystkim na badaniach nad inteligencją rosyjską i irańską, rozważała, jak rosyjska literatura wpłynęła na rozpowszechnianie idei wolności oraz jaki miała wpływ na rozmaite sfery życia społecznego. • Omówiła m. in. zagadnienia kultury i języka, ukazała grupy kulturotwórcze jako konkretne zjawisko na tle abstrakcyjnego fenomenu kultury, postawiła pytania o istotę języka i jego rolę w kulturze. Zajęła się analizą problemową wybranych zjawisk zachodzących w omawianych państwach, snuła rozważania o pierwszym symbolu identyfikacji grupowej społeczeństwa, oceniła rolę prekursorów idei indywidualizmu w Iranie i Rosji, dokonała także interesujących porównań i podsumowań. • Celem autorki było przede wszystkim przedstawienie, w jaki sposób kultury „komunikują się”, jak przebiega dialog między ludźmi, należącymi do różnych kultur oraz jakie są i mogą być skutki dobrego lub złego zrozumienia partnera w dialogu. • Opracowała : Barbara Misiarz • Publiczna Biblioteka Pedagogiczna w Poznaniu
foo