Samotność Bogów

Autor:
Dorota Terakowska (1938-2004) ...
Wyd. w latach:
1998 - 2023
Autotagi:
druk
książki
powieści
proza
Więcej informacji...
4.2 (6 głosów)

Historia o samotności, wierze i nieuchronności zmian.

Przodkowie Jona bali się świata. Pragnęli obecności kogoś, kto byłby potężniejszy niż żywioły i przyroda. Powoływali więc do życia różne nadprzyrodzone istoty, ale one nie dawały im oparcia. W końcu z ludzkiej potrzeby narodził się Światowid. Szybko urósł w siłę i stał się okrutny.

Teraz plemię Jona przyjęło wiarę w Boga Dobroci, odsuwając się od starych bóstw. Oddzielają je od nich rzeka, puszcza i – Tabu. Mały Jon przekracza zakazaną granicę i dociera do opuszczonego Światowida.

Czego bóg zażąda od Jona? Dokąd zawiedzie go Kamienna Droga?

Książka wyróżniona przez Polską Sekcję IBBY, rekomendowana przez jury do Paszportu „Polityki” i nominowana do nagrody pisarzy fantasy Srebrny Glob.

Dorota Terakowska pisze książki czytane zarówno przez dzieci i młodzież, jak i przez dorosłych. Młodsi czytelnicy kochają ich magiczną atmosferę, starsi doceniają pracę, jaką włożyła autorka w „wymyślenie własnej wersji literatury”.

Przemysław Czapliński

„Samotność Bogów” Terakowskiej jest książką piękną, napisaną swobodnie, językiem czystym, dość misternie skomponowaną, przywodzącą na myśl Tolkiena… Mądrą, uczącą miłości do życia zwyczajnego i otwartości na niezwykłość.

Piotr Śliwiński, „Megaron”

AUDIOBOOK CZYTA MARCIN POPCZYŃSKI

Więcej...
Wypożycz w bibliotece pedagogicznej
Dostęp online
Brak zasobów elektronicznych
dla wybranego dzieła.
Dodaj link
Recenzje
  • Swobodne przenikanie między czasem i przestrzenią. • Ukazanie nieuchronności zmian. • W książce bohater pokazany jest w kilku odsłonach. • Czasy początków chrystianizacji Polan, gdzie do puszczy, gdzie bogiem jest Światowid wkraczają posłańcy Dobrego Boga. • Współczesność - szpital, Jon jest kardiochirurgiem • Jerozolima - przyjście Chrystusa na osiołku, tłumy wiwatujące, i wielki czwartek, gdy Syn Boga modli się w wieczerniku, a Judasz idzie go zdradzić. • Jon na swej drodze spotyka np. Joannę d'Arc,królową śniegu i cały czas jest rozdarty pomiędzy "Cywilizacją" a głosem samotnego boga. • Piękna opowieść. • Polecam szczególnie młodzieży.
  • To nie możliwe, aby nikt jeszcze nie napisał recenzji tej książki. To pierwsza książka Terakowskiej, która wpadła mi w ręce. Jest niesamowita, magiczna, bardzo mądra. Marzę o posiadaniu jej na własność.
Dyskusje

Brak wątków

Przejdź do forum
Nikt jeszcze nie obserwuje nowych recenzji tego dzieła.
Opis
Inne tytuły:baśń nie nowa i nie stara
Autorzy:Dorota Terakowska (1938-2004) Wydawnictwo Literackie
Lektorzy:Marcin Popczyński Daria Trafankowska
Projekt:Jahoo Glinski
Redakcja:Maria Rola
Wydawcy:Legimi (2016-2023) ebookpoint BIBLIO (2013-2023) Wydawnictwo Literackie Oficyna Literacka Noir sur Blanc (1998-2023) IBUK Libra (2013) Wydaw. Literackie (2006-2013) WL (2005) Wydaw. Lit (2000) Zakład Nagrań i Wydawnictw ZN (1998)
ISBN:8372984077 83-08-02840-3 83-08-02973-6 83-08-03420-9 978-83-08-03404-0 978-83-08-05101-6 978-83-08-05466-6 978-83-08-07680-4 978-83-08-07704-7 978-83-08-08031-3 978-83-08-08032-0 978-83-08-03-946-5 83-08-0304-7 83-08-2973-6 83-08-03120-9 978-83-03946-5 978-83-08-946-5 987-83-08-03946-5 978-83-085-05466-6
Autotagi:audiobooki beletrystyka CD dokumenty elektroniczne druk e-booki epika fantastyka książki literatura literatura piękna MP3 nagrania powieści proza religia zasoby elektroniczne
Powyżej zostały przedstawione dane zebrane automatycznie z treści 125 rekordów bibliograficznych, pochodzących
z bibliotek lub od wydawców. Nie należy ich traktować jako opisu jednego konkretnego wydania lub przedmiotu.
Okładki
Kliknij na okładkę żeby zobaczyć powiększenie lub dodać ją na regał.
Autorka w swojej pracy w nowatorski sposób podjęła się omówieniu zagadnienia, w jaki sposób kultura odpowiedziała na przebieg modernizacji na terenach Rosji i Iranu przełomu XIX i XX wieku. • W swej wnikliwej rozprawie zajęła się szerokim spektrum problemów. Głównym zamiarem badaczki było uwidocznienie zarówno wspólnych cech, jak i różnic w przemianach obu państw. Ukazała podobieństwa w początkowej reakcji kultury rosyjskiej i irańskiej na kulturę zachodnią – fascynację nią, a jednocześnie pragnienie niezależności i przywiązanie do tradycji. • Skupiła się przede wszystkim na badaniach nad inteligencją rosyjską i irańską, rozważała, jak rosyjska literatura wpłynęła na rozpowszechnianie idei wolności oraz jaki miała wpływ na rozmaite sfery życia społecznego. • Omówiła m. in. zagadnienia kultury i języka, ukazała grupy kulturotwórcze jako konkretne zjawisko na tle abstrakcyjnego fenomenu kultury, postawiła pytania o istotę języka i jego rolę w kulturze. Zajęła się analizą problemową wybranych zjawisk zachodzących w omawianych państwach, snuła rozważania o pierwszym symbolu identyfikacji grupowej społeczeństwa, oceniła rolę prekursorów idei indywidualizmu w Iranie i Rosji, dokonała także interesujących porównań i podsumowań. • Celem autorki było przede wszystkim przedstawienie, w jaki sposób kultury „komunikują się”, jak przebiega dialog między ludźmi, należącymi do różnych kultur oraz jakie są i mogą być skutki dobrego lub złego zrozumienia partnera w dialogu. • Opracowała : Barbara Misiarz • Publiczna Biblioteka Pedagogiczna w Poznaniu
foo