Zamknięci

Autor:
Jan Paweł Krasnodębski
Wydawca:
Wydawnictwo Videograf (2014)
ISBN:
978-83-7835-285-3, 978-83-7835-295-2
83-7835-295-2, 978-83-7835-295-3
Autotagi:
druk
książki
powieści
proza
2.5 (2 głosy)

Tomek, Artur i Aleksander - przedstawiciele trzypokoleniowej rodziny, których poznajemy w przełomowych momentach ich życia, to bohaterowie kolejnej znakomitej powieści psychologicznej Jana Pawła Krasnodębskiego. Nastoletni Tomek przeżywa niepokoje dorastania, inicjację seksualną, jego ojciec Artur czterdziestoparolatek - kryzys wieku średniego, przepracowanie, kłopoty małżeńskie, przygody erotyczne, a dziadek Aleksander przebywający w Domu Radosnej Jesieni nie może odnaleźć się w tym absurdalnym świecie i poddać dziwnym regulaminom. Jak zakończy się próba ratowania dziadka przez jego syna i wnuka? Czy powrót do wspólnego życia pod jednym dachem okaże się możliwy? Jak zakończy się ich podróż do domu?
Więcej...
Wypożycz w bibliotece pedagogicznej
Dostęp online
Brak zasobów elektronicznych
dla wybranego dzieła.
Dodaj link
Recenzje

Brak recenzji - napisz pierwszą.

Dyskusje

Brak wątków

Przejdź do forum
Nikt jeszcze nie obserwuje nowych recenzji tego dzieła.
Okładki
Kliknij na okładkę żeby zobaczyć powiększenie lub dodać ją na regał.
Autorka w swojej pracy w nowatorski sposób podjęła się omówieniu zagadnienia, w jaki sposób kultura odpowiedziała na przebieg modernizacji na terenach Rosji i Iranu przełomu XIX i XX wieku. • W swej wnikliwej rozprawie zajęła się szerokim spektrum problemów. Głównym zamiarem badaczki było uwidocznienie zarówno wspólnych cech, jak i różnic w przemianach obu państw. Ukazała podobieństwa w początkowej reakcji kultury rosyjskiej i irańskiej na kulturę zachodnią – fascynację nią, a jednocześnie pragnienie niezależności i przywiązanie do tradycji. • Skupiła się przede wszystkim na badaniach nad inteligencją rosyjską i irańską, rozważała, jak rosyjska literatura wpłynęła na rozpowszechnianie idei wolności oraz jaki miała wpływ na rozmaite sfery życia społecznego. • Omówiła m. in. zagadnienia kultury i języka, ukazała grupy kulturotwórcze jako konkretne zjawisko na tle abstrakcyjnego fenomenu kultury, postawiła pytania o istotę języka i jego rolę w kulturze. Zajęła się analizą problemową wybranych zjawisk zachodzących w omawianych państwach, snuła rozważania o pierwszym symbolu identyfikacji grupowej społeczeństwa, oceniła rolę prekursorów idei indywidualizmu w Iranie i Rosji, dokonała także interesujących porównań i podsumowań. • Celem autorki było przede wszystkim przedstawienie, w jaki sposób kultury „komunikują się”, jak przebiega dialog między ludźmi, należącymi do różnych kultur oraz jakie są i mogą być skutki dobrego lub złego zrozumienia partnera w dialogu. • Opracowała : Barbara Misiarz • Publiczna Biblioteka Pedagogiczna w Poznaniu
foo