Diego i Frida

Tytuł oryginalny:
Diego et Frida
Tłumacz:
Katarzyna Bartkiewicz
Autorzy:
Jean-Marie Gustave Le Clézio
Jan-Marie Gustave Le Clézio
Wydawcy:
Wydawnictwo Naukowe PWN (2010-2011)
Wydawnictwo W. A. B (2009)
ISBN:
978-83-01-16465-2, 978-83-7414-694-4
Autotagi:
biografie
druk
książki
Więcej informacji...

Książka Le Clézio to podwójna biografia - biografia dwojga malarzy meksykańskich. Powiedzieć, że ich związek był burzliwy, to mało. Odrzucali konwenanse zarówno w życiu, jak w sztuce. Łamali rozmaite tabu, w swoich pracach szokowali nowatorstwem, obnażali defekty i szpetotę ludzkiego ciała, zwłaszcza tego okaleczonego i wyniszczonego chorobą. Ich twórczość miała charakter eklektyczny: wyrastała z inspiracji kubizmem, surrealizmem i kulturą prekolumbijską. Obydwoje realizowali wzorzec artysty politycznie zaangażowanego, czemu dali wyraz nie tylko w swoich dziełach. Ich wspólne życie ułożyło się w gotowy scenariusz filmu: o fascynacji rewolucją, sztuce eksperymentalnej, cierpieniu, miłości i samotności.
Więcej...
Wypożycz w bibliotece pedagogicznej
Dostęp online
Brak zasobów elektronicznych
dla wybranego dzieła.
Dodaj link
Recenzje

Brak recenzji - napisz pierwszą.

Dyskusje

Brak wątków

Przejdź do forum
Nikt jeszcze nie obserwuje nowych recenzji tego dzieła.
Opis
Tłumacz:Katarzyna Bartkiewicz
Autorzy:Jean-Marie Gustave Le Clézio Jan-Marie Gustave Le Clézio
Wydawcy:Wydawnictwo Naukowe PWN (2010-2011) Wydawnictwo W. A. B (2009)
Serie wydawnicze:Fortuna i Fatum Kolekcja PWN Wielkie Biografie Wielkie Biografie - Wydawnictwo Naukowe PWN Fortuna i Fatum (Wydawnictwo W.A.B.)
ISBN:978-83-01-16465-2 978-83-7414-694-4
Autotagi:biografie druk elementy biograficzne książki literatura literatura faktu, eseje, publicystyka
Powyżej zostały przedstawione dane zebrane automatycznie z treści 4 rekordów bibliograficznych, pochodzących
z bibliotek lub od wydawców. Nie należy ich traktować jako opisu jednego konkretnego wydania lub przedmiotu.
Okładki
Kliknij na okładkę żeby zobaczyć powiększenie lub dodać ją na regał.
Autorka w swojej pracy w nowatorski sposób podjęła się omówieniu zagadnienia, w jaki sposób kultura odpowiedziała na przebieg modernizacji na terenach Rosji i Iranu przełomu XIX i XX wieku. • W swej wnikliwej rozprawie zajęła się szerokim spektrum problemów. Głównym zamiarem badaczki było uwidocznienie zarówno wspólnych cech, jak i różnic w przemianach obu państw. Ukazała podobieństwa w początkowej reakcji kultury rosyjskiej i irańskiej na kulturę zachodnią – fascynację nią, a jednocześnie pragnienie niezależności i przywiązanie do tradycji. • Skupiła się przede wszystkim na badaniach nad inteligencją rosyjską i irańską, rozważała, jak rosyjska literatura wpłynęła na rozpowszechnianie idei wolności oraz jaki miała wpływ na rozmaite sfery życia społecznego. • Omówiła m. in. zagadnienia kultury i języka, ukazała grupy kulturotwórcze jako konkretne zjawisko na tle abstrakcyjnego fenomenu kultury, postawiła pytania o istotę języka i jego rolę w kulturze. Zajęła się analizą problemową wybranych zjawisk zachodzących w omawianych państwach, snuła rozważania o pierwszym symbolu identyfikacji grupowej społeczeństwa, oceniła rolę prekursorów idei indywidualizmu w Iranie i Rosji, dokonała także interesujących porównań i podsumowań. • Celem autorki było przede wszystkim przedstawienie, w jaki sposób kultury „komunikują się”, jak przebiega dialog między ludźmi, należącymi do różnych kultur oraz jakie są i mogą być skutki dobrego lub złego zrozumienia partnera w dialogu. • Opracowała : Barbara Misiarz • Publiczna Biblioteka Pedagogiczna w Poznaniu
foo