Szczęście spod igły

Autor:
Joanna Kruszewska
Wydawca:
Replika (2013)
ISBN:
978-83-7674-230-4
Autotagi:
druk
książki
powieści
proza
3.8 (4 głosy)

Czy warto wyjść zmianom naprzeciw i zaryzykować? A może lepsze jest to, co znane i bezpieczne? Trzy przyjaciółki - Martyna, Iwona i Anita - postanawiają któregoś dnia wspólnie rozkręcić biznes: małą oryginalną pracownię krawiecką. Kobiety znają się od lat i wspierają w przezwyciężaniu złośliwości losu, które dziwnym trafem przeważnie mają związek z liczbą trzy. Świat Martyny staje na głowie za sprawą upiornych ciotek, trojaczek. Tymczasem tuż za rogiem czeka inny tercet, który - taką przynajmniej ma nadzieję - przyniesie jej wreszcie upragnione szczęście. W życiu Iwony pojawia się wyjątkowo niesymetryczna i niestabilna figura - trójkąt małżeński. Przewrotny los nie zostawi w spokoju także Anity... Na przekór feralnej "trójce", przyjacielski tercet jednoczy swoje siły w obliczu nadchodzących zmian.
Więcej...
Wypożycz w bibliotece pedagogicznej
Dostęp online
Brak zasobów elektronicznych
dla wybranego dzieła.
Dodaj link
Recenzje
  • Na trzy sposoby cz. I; Szczęście spod igły cz. II • Cz. I - to opowieść o trzech przyjaciółkach z dzieciństwa, które łączy bardzo silna więź, choć każda z nich jest inna: • Anita - nauczycielka przedszkola, żona lekarza pediatry i matka nastolatki; • Iwona "żona swojego męża", zdominowana przez niego i jego matkę; • Martyna, właścicielka salonu fryzjersko - kosmetycznego, młoda mężatka, która wraz z mężem "musiała" w swe życie przyjąć przyjaciółkę Czarka z dzieciństwa. • Wszystkie trzy zmagają się ze swym losem, który nieszczególny jest dla Iwony, zmagającej się z egoizmem męża i Matyldy - bo co zrobić z przyjaciółką męża, która coraz bardziej "rozgaszcza się" w małżeństwie Czarka, próbują je zniszczyć, a czego niestety Czarek nie zauważa. • Cz. II to kontynuacja losów i perypetii przyjaciółek, których pewnego dnia zycie staje na głowie. • Iwona i Anita prowadzą wspólnie pracownie krawiecką, co nie podoba się mężowi Iwony, stąd napięcia w małżeństwie rosną. I jeszcze pojawia się przyjaciel rodziny Jacek. • A w życiu Matyldy tym razem namieszają upiorne cioteczki - trojaczki, które przehulawszy rodzinną fortunę zjeżdżają na garnuszek do matki Matyldy ich siostry. Co się wydarzy? Czy znów świat "stanie na nogi". Polecam tę przeuroczą historię o zwykłych ludziach w trochę czasami niezwykłych sytuacjach.
Dyskusje

Brak wątków

Przejdź do forum
Nikt jeszcze nie obserwuje nowych recenzji tego dzieła.
Okładki
Kliknij na okładkę żeby zobaczyć powiększenie lub dodać ją na regał.
Autorka w swojej pracy w nowatorski sposób podjęła się omówieniu zagadnienia, w jaki sposób kultura odpowiedziała na przebieg modernizacji na terenach Rosji i Iranu przełomu XIX i XX wieku. • W swej wnikliwej rozprawie zajęła się szerokim spektrum problemów. Głównym zamiarem badaczki było uwidocznienie zarówno wspólnych cech, jak i różnic w przemianach obu państw. Ukazała podobieństwa w początkowej reakcji kultury rosyjskiej i irańskiej na kulturę zachodnią – fascynację nią, a jednocześnie pragnienie niezależności i przywiązanie do tradycji. • Skupiła się przede wszystkim na badaniach nad inteligencją rosyjską i irańską, rozważała, jak rosyjska literatura wpłynęła na rozpowszechnianie idei wolności oraz jaki miała wpływ na rozmaite sfery życia społecznego. • Omówiła m. in. zagadnienia kultury i języka, ukazała grupy kulturotwórcze jako konkretne zjawisko na tle abstrakcyjnego fenomenu kultury, postawiła pytania o istotę języka i jego rolę w kulturze. Zajęła się analizą problemową wybranych zjawisk zachodzących w omawianych państwach, snuła rozważania o pierwszym symbolu identyfikacji grupowej społeczeństwa, oceniła rolę prekursorów idei indywidualizmu w Iranie i Rosji, dokonała także interesujących porównań i podsumowań. • Celem autorki było przede wszystkim przedstawienie, w jaki sposób kultury „komunikują się”, jak przebiega dialog między ludźmi, należącymi do różnych kultur oraz jakie są i mogą być skutki dobrego lub złego zrozumienia partnera w dialogu. • Opracowała : Barbara Misiarz • Publiczna Biblioteka Pedagogiczna w Poznaniu
foo