Pinokio

Tytuł oryginalny:
Avventure di Pinocchio
Autor:
Carlo Collodi (1826-1890)
Tłumacz:
Halina Kozioł ...
Ilustracje:
Stanisław Dzięcioł ...
Opracowanie:
Iwona Fedan ...
Wyd. w latach:
1989 - 2015
Autotagi:
druk
książki
powieści
proza
Więcej informacji...

Pinokio był drewnianym pajacykiem, którego wystrugał z drewna majster Dżepetto. Majster był samotny i pragnął mieć syna. Chłopiec wystrugany z drewna niespodziewanie ożył. Majster bardzo się ucieszył, jednak od pierwszych chwil powołania do życia Pinokio jest krnąbrnym i nieposłusznym dzieckiem. Dżepetto, a także jego przyjaciele Wróżka o Błękitnych Włosach i Mówiący Świerszcz starają się go wychować i przekonać, by był dobrym i posłusznym dzieckiem. Jednak Pinokio spotyka na swojej drodze także osoby niegodziwe, które namawiają go do złych rzeczy - takie jak Lis i Kot czy kolega z klasy Knot. Początkowo daje się im zwieść i schodzi na złą drogę. Ponosi za to jednak kary (traci złote monety, zamienia się w osła). Ostatecznie jednak zaczyna rozumieć jakim był egoistą i kto naprawdę jest mu życzliwy. Po wielu dramatycznych przygodach powraca do ojca i Niebieskiej Wróżki i staje się dobrym pajacykiem.
Więcej...
Wypożycz w bibliotece pedagogicznej
Dostęp online
Brak zasobów elektronicznych
dla wybranego dzieła.
Dodaj link
Recenzje

Brak recenzji - napisz pierwszą.

Dyskusje

Brak wątków

Przejdź do forum
Nikt jeszcze nie obserwuje nowych recenzji tego dzieła.
Opis
Autor:Carlo Collodi (1826-1890)
Tłumaczenie:Halina Kozioł Krystyna Kabatc Eugeniusz Kabatc
Ilustracje:Stanisław Dzięcioł Marek Szal Dorota Szal Jarosław Żukowski
Opracowanie:Iwona Fedan Halina Kozioł
Wydawcy:Wydawnictwo GREG (2013-2015) Wydawnictwo Zielona Sowa (2001-2009) Oficyna Wydawnicza Wielkopolski (2004) Polskapresse (2004) Siedmioróg (1994-2004) Sara (2002) Edizioni Cartedit (1996) Nasza Księgarnia (1989) Edytor
Serie wydawnicze:Lektura z opracowaniem Lektura z Opracowaniem - Zielona Sowa Najpiękniejsze Książki Dzieciństwa kolekcja "Głosu Wielkopolskiego" szkoła podstawowa Czytaj z sową! Najpiękniejsze Książki Dzieciństwa - Edytor Najpiękniejsze Książki na Rodzinne Wieczory kolekcja "Gazety Olsztyńskiej" i "Dziennika Elbląskiego" Dużymi Literami Dużymi Literami ("Siedmioróg") Lektura z Opracowaniem. Szkoła postawowa Lektura z opracowaniem i audiobookiem Lektury Szkolne Lektury Szkolne - Sara kolekcja "Gazety Krakowskiej"
ISBN:83-7220-098-X 83-7220-467-5 83-7254-547-2 83-7389-089-0 83-7389-119-6 83-85959-90-4 83-89956-94-2 83-905459-1-8 978-83-7327-609-3 978-83-7435-548-3 978-83-7435-726-5 978-83-7623-318-5 83-7220-467-5 83-7435-324-3 978-83-7435-324-4
Autotagi:audiobooki beletrystyka dokumenty elektroniczne druk epika historia książki literatura literatura piękna literatura stosowana nagrania podręczniki powieści proza reprodukcje szkoły podstawowe zasoby elektroniczne
Powyżej zostały przedstawione dane zebrane automatycznie z treści 36 rekordów bibliograficznych, pochodzących
z bibliotek lub od wydawców. Nie należy ich traktować jako opisu jednego konkretnego wydania lub przedmiotu.
Okładki
Kliknij na okładkę żeby zobaczyć powiększenie lub dodać ją na regał.
Autorka w swojej pracy w nowatorski sposób podjęła się omówieniu zagadnienia, w jaki sposób kultura odpowiedziała na przebieg modernizacji na terenach Rosji i Iranu przełomu XIX i XX wieku. • W swej wnikliwej rozprawie zajęła się szerokim spektrum problemów. Głównym zamiarem badaczki było uwidocznienie zarówno wspólnych cech, jak i różnic w przemianach obu państw. Ukazała podobieństwa w początkowej reakcji kultury rosyjskiej i irańskiej na kulturę zachodnią – fascynację nią, a jednocześnie pragnienie niezależności i przywiązanie do tradycji. • Skupiła się przede wszystkim na badaniach nad inteligencją rosyjską i irańską, rozważała, jak rosyjska literatura wpłynęła na rozpowszechnianie idei wolności oraz jaki miała wpływ na rozmaite sfery życia społecznego. • Omówiła m. in. zagadnienia kultury i języka, ukazała grupy kulturotwórcze jako konkretne zjawisko na tle abstrakcyjnego fenomenu kultury, postawiła pytania o istotę języka i jego rolę w kulturze. Zajęła się analizą problemową wybranych zjawisk zachodzących w omawianych państwach, snuła rozważania o pierwszym symbolu identyfikacji grupowej społeczeństwa, oceniła rolę prekursorów idei indywidualizmu w Iranie i Rosji, dokonała także interesujących porównań i podsumowań. • Celem autorki było przede wszystkim przedstawienie, w jaki sposób kultury „komunikują się”, jak przebiega dialog między ludźmi, należącymi do różnych kultur oraz jakie są i mogą być skutki dobrego lub złego zrozumienia partnera w dialogu. • Opracowała : Barbara Misiarz • Publiczna Biblioteka Pedagogiczna w Poznaniu
foo