Japońska kaligrafia kreska po kresce

Tytuł oryginalny:
Introduction to Japanese Kanji calligraphy
Autorzy:
Kunii Takezaki
Bob Godin
Tłumaczenie:
Joanna Szyke
Berenika Wilczyńska
Wydawca:
Wydawnictwo Edgard (2010)
ISBN:
978-83-61828-85-3
Autotagi:
druk
podręczniki
Źródło opisu: Wojewódzka Biblioteka Publiczna im. Emanuela Smołki w Opolu - Katalog centralny
4.0
Wypożycz w bibliotece pedagogicznej
Dostęp online
Brak zasobów elektronicznych
dla wybranego dzieła.
Dodaj link
Recenzje
  • Z założenia książka ma służyć do ćwiczeń kaligrafii japońskich znaków kanji. Po krótkim wprowadzeniu na temat kaligrafii i sposobu pisania znaków, skupia się na 166 znakach wyka­ligr­afow­anyc­h przez autorkę. Pod każdą planszą jest rozrysowana kolejność pisania, podane znaczenie znaku, czytanie chińskie wraz ze złożeniami oraz czytanie japońskie z podanymi przykładowymi złożeniami. Znaki ułożone są według ilości kresek rosnąco. • Dodatkowo wykaligrafowane jest 29 złożeń z podanym znaczeniem i czytaniem – nie wiadomo czemu, czytanie tutaj jest zapisane i w hiraganie i w transkrypcji romaji, skoro w całej książce występuje tylko w romaji. • Na końcu indeksy uporządkowane zgodnie z ilością kresek, znaczeniem oraz indeks pojęć. Dodatkowo trzy strony arkusza do ćwiczeń.
Katarynka
Okładki
Kliknij na okładkę żeby zobaczyć powiększenie lub dodać ją na regał.
Autorka w swojej pracy w nowatorski sposób podjęła się omówieniu zagadnienia, w jaki sposób kultura odpowiedziała na przebieg modernizacji na terenach Rosji i Iranu przełomu XIX i XX wieku. • W swej wnikliwej rozprawie zajęła się szerokim spektrum problemów. Głównym zamiarem badaczki było uwidocznienie zarówno wspólnych cech, jak i różnic w przemianach obu państw. Ukazała podobieństwa w początkowej reakcji kultury rosyjskiej i irańskiej na kulturę zachodnią – fascynację nią, a jednocześnie pragnienie niezależności i przywiązanie do tradycji. • Skupiła się przede wszystkim na badaniach nad inteligencją rosyjską i irańską, rozważała, jak rosyjska literatura wpłynęła na rozpowszechnianie idei wolności oraz jaki miała wpływ na rozmaite sfery życia społecznego. • Omówiła m. in. zagadnienia kultury i języka, ukazała grupy kulturotwórcze jako konkretne zjawisko na tle abstrakcyjnego fenomenu kultury, postawiła pytania o istotę języka i jego rolę w kulturze. Zajęła się analizą problemową wybranych zjawisk zachodzących w omawianych państwach, snuła rozważania o pierwszym symbolu identyfikacji grupowej społeczeństwa, oceniła rolę prekursorów idei indywidualizmu w Iranie i Rosji, dokonała także interesujących porównań i podsumowań. • Celem autorki było przede wszystkim przedstawienie, w jaki sposób kultury „komunikują się”, jak przebiega dialog między ludźmi, należącymi do różnych kultur oraz jakie są i mogą być skutki dobrego lub złego zrozumienia partnera w dialogu. • Opracowała : Barbara Misiarz • Publiczna Biblioteka Pedagogiczna w Poznaniu
foo