Psijaciele i wielka burza uczuć:

pierwsza poMOC w trudnych chwilach

Autor:
Ewelina Supińska
Ilustracje:
Hubert Grajczak
Wydawca:
Wydawnictwo Naukowe PWN (2025)
ISBN:
978-83-01-24581-8
Autotagi:
druk
książki
opowiadania
podręczniki
poradniki
proza
zbiory opowiadań
Źródło opisu: Biblioteka Publiczna w Dzielnicy Ochota m.st. Warszawy - Katalog centralny

Nad głową Fado kłębią się ciemne chmury. Czuje smutek i złość, bo jego brat, Filo, wyjeżdża do szkoły w innym mieście. Fado nie umie sobie poradzić, odsuwa się od towarzyszy z Psiej Doliny i bardzo cierpi. Na szczęście odnajduje go sympatyczna Koko, która rozpoznaje trudności psijaciela i wspiera go, a także zabiera do mądrej psiej psicholog. Tam Fado uczy się, jak radzić sobie z trudnymi uczuciami, by odzyskać spokój. Powoli burzowe chmury nad jego głową zaczynają się rozpraszać i Fado wraca do Psiej Doliny. Opowieść Eweliny Supińskiej pomaga małym Czytelnikom rozpoznawać i nazywać emocje, a także przedstawia proste techniki radzenia sobie ze smutkiem, złością i niepokojem. Pokazuje też, że pomoc psychologa to coś zupełnie naturalnego? i bardzo potrzebnego, gdy czujemy się źle. Książeczkę kończy cześć edukacyjna, w której autorka wyjaśnia, jak rozpoznać trudności emocjonalne u siebie i bliskich, a także podpowiada, jak i gdzie szukać pomocy. Nie jesteś sam w trudnych chwilach! [opis wydawcy].
Więcej...
Wypożycz w bibliotece pedagogicznej
Dostęp online
Brak zasobów elektronicznych
dla wybranego dzieła.
Dodaj link
Recenzje

Brak recenzji - napisz pierwszą.

Nikt jeszcze nie obserwuje nowych recenzji tego dzieła.
Okładki
Kliknij na okładkę żeby zobaczyć powiększenie lub dodać ją na regał.
Autorka w swojej pracy w nowatorski sposób podjęła się omówieniu zagadnienia, w jaki sposób kultura odpowiedziała na przebieg modernizacji na terenach Rosji i Iranu przełomu XIX i XX wieku. • W swej wnikliwej rozprawie zajęła się szerokim spektrum problemów. Głównym zamiarem badaczki było uwidocznienie zarówno wspólnych cech, jak i różnic w przemianach obu państw. Ukazała podobieństwa w początkowej reakcji kultury rosyjskiej i irańskiej na kulturę zachodnią – fascynację nią, a jednocześnie pragnienie niezależności i przywiązanie do tradycji. • Skupiła się przede wszystkim na badaniach nad inteligencją rosyjską i irańską, rozważała, jak rosyjska literatura wpłynęła na rozpowszechnianie idei wolności oraz jaki miała wpływ na rozmaite sfery życia społecznego. • Omówiła m. in. zagadnienia kultury i języka, ukazała grupy kulturotwórcze jako konkretne zjawisko na tle abstrakcyjnego fenomenu kultury, postawiła pytania o istotę języka i jego rolę w kulturze. Zajęła się analizą problemową wybranych zjawisk zachodzących w omawianych państwach, snuła rozważania o pierwszym symbolu identyfikacji grupowej społeczeństwa, oceniła rolę prekursorów idei indywidualizmu w Iranie i Rosji, dokonała także interesujących porównań i podsumowań. • Celem autorki było przede wszystkim przedstawienie, w jaki sposób kultury „komunikują się”, jak przebiega dialog między ludźmi, należącymi do różnych kultur oraz jakie są i mogą być skutki dobrego lub złego zrozumienia partnera w dialogu. • Opracowała : Barbara Misiarz • Publiczna Biblioteka Pedagogiczna w Poznaniu
foo