Neuropsychiatria dziecięca:

przypadki kliniczne

Tytuł oryginalny:
Principles of pediatric neuropsychiatry through complex clinical cases
Autorzy:
Ayol Samuels
Audrey M. Walker
David Myland Kaufman
Karen R. Ballaban-Gil ...
Tłumacz:
Michał Berski
Redakcja:
Agnieszka Janowska
Ilona Kopyta
Wydawcy:
PZWL (2025)
Wydawnictwo Naukowe PWN
ISBN:
978-83-01-24339-5
Autotagi:
druk
książki
publikacje fachowe
Źródło opisu: Biblioteka Publiczna w Dzielnicy Wola m.st. Warszawy - Katalog centralny
Więcej informacji...

Zmiany w zachowaniu, myśleniu czy emocjach u dzieci i młodzieży mogą być pierwszym objawem poważnego zaburzenia neurologicznego, które wymaga dalszej diagnostyki i leczenia. Kiedy należy podejrzewać takie ryzyko? Jak nie przeoczyć istotnych sygnałów i jednocześnie uniknąć zbędnych badań? Podręcznik „Neuropsychiatria dziecięca. Przypadki kliniczne”, łącząc w sobie wiedzę i umiejętności wybitnych neurologów i psychiatrów, odpowiada na te i wiele innych arcyważnych pytań. Już od pierwszych stron zachęca do prześledzenia złożonych przypadków klinicznych na każdym etapie – od pierwszych objawów, przez różnicowanie i rozpoznanie, aż do rozmowy z rodziną pacjenta.
Więcej...
Wypożycz w bibliotece pedagogicznej
Dostęp online
Brak zasobów elektronicznych
dla wybranego dzieła.
Dodaj link
Recenzje

Brak recenzji - napisz pierwszą.

Nikt jeszcze nie obserwuje nowych recenzji tego dzieła.
Opis
Autorzy:Ayol Samuels Audrey M. Walker David Myland Kaufman Karen R. Ballaban-Gil Jules C. Beal Eva Catanaccio Lisa B. Hutchison Scott H. Shaffer Lisa R. Sun
Tłumacz:Michał Berski
Redakcja:Agnieszka Janowska Ilona Kopyta
Wydawcy:PZWL (2025) Wydawnictwo Naukowe PWN
ISBN:978-83-01-24339-5
Autotagi:druk książki literatura literatura stosowana publikacje fachowe
Okładki
Kliknij na okładkę żeby zobaczyć powiększenie lub dodać ją na regał.
Autorka w swojej pracy w nowatorski sposób podjęła się omówieniu zagadnienia, w jaki sposób kultura odpowiedziała na przebieg modernizacji na terenach Rosji i Iranu przełomu XIX i XX wieku. • W swej wnikliwej rozprawie zajęła się szerokim spektrum problemów. Głównym zamiarem badaczki było uwidocznienie zarówno wspólnych cech, jak i różnic w przemianach obu państw. Ukazała podobieństwa w początkowej reakcji kultury rosyjskiej i irańskiej na kulturę zachodnią – fascynację nią, a jednocześnie pragnienie niezależności i przywiązanie do tradycji. • Skupiła się przede wszystkim na badaniach nad inteligencją rosyjską i irańską, rozważała, jak rosyjska literatura wpłynęła na rozpowszechnianie idei wolności oraz jaki miała wpływ na rozmaite sfery życia społecznego. • Omówiła m. in. zagadnienia kultury i języka, ukazała grupy kulturotwórcze jako konkretne zjawisko na tle abstrakcyjnego fenomenu kultury, postawiła pytania o istotę języka i jego rolę w kulturze. Zajęła się analizą problemową wybranych zjawisk zachodzących w omawianych państwach, snuła rozważania o pierwszym symbolu identyfikacji grupowej społeczeństwa, oceniła rolę prekursorów idei indywidualizmu w Iranie i Rosji, dokonała także interesujących porównań i podsumowań. • Celem autorki było przede wszystkim przedstawienie, w jaki sposób kultury „komunikują się”, jak przebiega dialog między ludźmi, należącymi do różnych kultur oraz jakie są i mogą być skutki dobrego lub złego zrozumienia partnera w dialogu. • Opracowała : Barbara Misiarz • Publiczna Biblioteka Pedagogiczna w Poznaniu
foo