Pustynna Włócznia

Tytuł oryginalny:
Desert spear
Inne tytuły:
Pustynna włócznia Ks. 2
Autor:
Peter V. Brett
Tłumacz:
Marcin Mortka
Ilustracje:
Dominik Broniek
Wydawca:
Wydaw. Fabryka Słów (2010-2014)
Wydane w seriach:
Cykl demoniczny
Demon
Demon cycle
ISBN:
978-83-7574-268-8, 978-83-7574-272-5
978-83-7574-581-8
Autotagi:
druk
książki
powieści
4.7 (10 głosów)

Kontynuacja sagi z gatunku fantasy o osadach, nawiedzanych przez krwiożercze demony ziejące ogniem. Poprzedni tom nosi tytuł "Pustynna włóczna. Cz. 1". W niniejszej części trwa walka z demonami, jeden z głównych bohaterów ginie ratując życie swoim towarzyszom w starciu ze zmiennokształtnymi. Konieczna znajomość poprzednich części.
Więcej...
Wypożycz w bibliotece pedagogicznej
Dostęp online
Brak zasobów elektronicznych
dla wybranego dzieła.
Dodaj link
Recenzje
  • Kolejna część serii, która mnie bardzo wciągła. Bohaterowie dalej toczą walkę z demonami- otchłańcami, które po prostu nie dają żyć. Tak dotąd książka mnie nie zawiódła i jestem pewna przeczytania z chęcią kolejnych części.
  • Powieść kontynuuje wątek walki z demonicznymi „Otchłańcami”, jednak osoby rozpoczynające lekturę zaraz po zakończeniu pierwszej części cyklu mogą czuć się lekko zdezorientowane. Akcja powieści cofa się i toczy się równolegle do fabuły "Malowanego Człowieka". • Tym razem przenosimy się do Krasji i poznajemy historię Ahmann'a Jardira i jego drogę do osiągnięcia statusu Shara Dama Ka. Dopiero w dalszej części później poznajemy dalsze losy Leeshy, Rojera, Renny i Arlena. • Peter V. Brett wykonał imponującą pracę opisując szczegółowo kulturę panującą w Krasji. Stworzył obraz społeczeństwa okrutnego, w którym pełno jest sadystycznych i brutalnych zwyczajów. (czy tylko ja dopatrzyłam się politycznej niepoprawności autora, i wrażenia że wzór Krasji to kraje Bliskiego Wschodu??). Dzięki ogromnej dbałości o detale autora Krasjanie stali się pełn­owym­iaro­wymi­ postaciami i dzięki temu lepiej można było zrozumieć jeśli nawet nie usprawiedliwić ich postępowanie. • Podziwiam Bretta za prowadzenie wielowątkowej fabuły, to chyba największy atut tej powieści. Autor dba o swoich bohaterów, i nie tylko o główne postacie ale również czarni bohaterowie są bogato zarysowani. Żadna z przedstawionych postaci nie jest biała albo czarna, to ludzie z krwi i kości, ze swoimi wadami i słabościami. Do moich ulubieńców zaliczam Abbana. Bardzo polubiłam tę postać. Na początku daje się poznać jako jednostka tchórzliwa i chciwa , z czasem nabrałam do niego coraz większej sympatii i mam nadzieję że odegra dużą rolę w nadchodzącej wojnie. • Rzadko zdarza się by bohaterami powieści fantasy byli ludzie, a Brettowi ta sztuka udała się wyśmienicie. • Sceny walki są naprawdę ekscytujące i bardzo dobrze napisane. Fabuła galopuje do przodu, na złamanie karku. Finał mocny i zaskakujący. • Marta Ciulis- Pyznar
  • Nie spodziewałam się takiego rozwoju wydarzeń. Autor książki mnie tym zaskoczył, mi się to spodobało. Peter Brett skupia się na każdym bohaterze tworząc ich niezwykłymi i jedynymi w swoich rodzajów. Żadne z nich nie ma łatwego życia, ale przezwycięża swoje lęki i stają się wzorami dla innych. Jak dla mnie... niezwykła książka. Bardzo dobry cały cykl. Polecam wszystkim miłośnikom fantastyki.
Dyskusje

Brak wątków

Przejdź do forum
Nikt jeszcze nie obserwuje nowych recenzji tego dzieła.
Okładki
Kliknij na okładkę żeby zobaczyć powiększenie lub dodać ją na regał.
Autorka w swojej pracy w nowatorski sposób podjęła się omówieniu zagadnienia, w jaki sposób kultura odpowiedziała na przebieg modernizacji na terenach Rosji i Iranu przełomu XIX i XX wieku. • W swej wnikliwej rozprawie zajęła się szerokim spektrum problemów. Głównym zamiarem badaczki było uwidocznienie zarówno wspólnych cech, jak i różnic w przemianach obu państw. Ukazała podobieństwa w początkowej reakcji kultury rosyjskiej i irańskiej na kulturę zachodnią – fascynację nią, a jednocześnie pragnienie niezależności i przywiązanie do tradycji. • Skupiła się przede wszystkim na badaniach nad inteligencją rosyjską i irańską, rozważała, jak rosyjska literatura wpłynęła na rozpowszechnianie idei wolności oraz jaki miała wpływ na rozmaite sfery życia społecznego. • Omówiła m. in. zagadnienia kultury i języka, ukazała grupy kulturotwórcze jako konkretne zjawisko na tle abstrakcyjnego fenomenu kultury, postawiła pytania o istotę języka i jego rolę w kulturze. Zajęła się analizą problemową wybranych zjawisk zachodzących w omawianych państwach, snuła rozważania o pierwszym symbolu identyfikacji grupowej społeczeństwa, oceniła rolę prekursorów idei indywidualizmu w Iranie i Rosji, dokonała także interesujących porównań i podsumowań. • Celem autorki było przede wszystkim przedstawienie, w jaki sposób kultury „komunikują się”, jak przebiega dialog między ludźmi, należącymi do różnych kultur oraz jakie są i mogą być skutki dobrego lub złego zrozumienia partnera w dialogu. • Opracowała : Barbara Misiarz • Publiczna Biblioteka Pedagogiczna w Poznaniu
foo