Biblioteki dla (nie)obecnych:

badania, strategie i praktyki włączenia

Redakcja:
Małgorzata Kowalska-Chrzanowska
Wydawcy:
Wydawnictwo Naukowe i Edukacyjne SBP (2025)
Stowarzyszenie Bibliotekarzy Polskich - Wydawnictwo Naukowe i Edukacyjne
Wydane w seriach:
Propozycje i Materiały
Propozycje i Materiały - Stowarzyszenie Bibliotekarzy Polskich
ISBN:
978-83-67723-32-9
Autotagi:
druk
książki
publikacje naukowe
Źródło opisu: Biblioteka Publiczna w Dzielnicy Wola m.st. Warszawy - Katalog centralny

Publikacja porusza ważne i nadal niedostatecznie często opisywane w literaturze przedmiotu zagadnienie włączania i aktywizacji czytelniczej osób, które — z różnych powodów — nie korzystają z usług bibliotecznych. Podjęta problematyka jest społecznie ważna, choćby ze względu na nadal relatywnie niski poziom czytelnictwa w Polsce. Książka nie tylko zapełnia luki w naukowej refleksji na ten temat, ale także oferuje praktyczne wskazówki i inspiracje dla bibliotekarzy, którzy chcą dotrzeć do tych „nieobecnych” czytelników.
Więcej...
Wypożycz w bibliotece pedagogicznej
Dostęp online
Brak zasobów elektronicznych
dla wybranego dzieła.
Dodaj link
Recenzje

Brak recenzji - napisz pierwszą.

Nikt jeszcze nie obserwuje nowych recenzji tego dzieła.
Okładki
Kliknij na okładkę żeby zobaczyć powiększenie lub dodać ją na regał.
Autorka w swojej pracy w nowatorski sposób podjęła się omówieniu zagadnienia, w jaki sposób kultura odpowiedziała na przebieg modernizacji na terenach Rosji i Iranu przełomu XIX i XX wieku. • W swej wnikliwej rozprawie zajęła się szerokim spektrum problemów. Głównym zamiarem badaczki było uwidocznienie zarówno wspólnych cech, jak i różnic w przemianach obu państw. Ukazała podobieństwa w początkowej reakcji kultury rosyjskiej i irańskiej na kulturę zachodnią – fascynację nią, a jednocześnie pragnienie niezależności i przywiązanie do tradycji. • Skupiła się przede wszystkim na badaniach nad inteligencją rosyjską i irańską, rozważała, jak rosyjska literatura wpłynęła na rozpowszechnianie idei wolności oraz jaki miała wpływ na rozmaite sfery życia społecznego. • Omówiła m. in. zagadnienia kultury i języka, ukazała grupy kulturotwórcze jako konkretne zjawisko na tle abstrakcyjnego fenomenu kultury, postawiła pytania o istotę języka i jego rolę w kulturze. Zajęła się analizą problemową wybranych zjawisk zachodzących w omawianych państwach, snuła rozważania o pierwszym symbolu identyfikacji grupowej społeczeństwa, oceniła rolę prekursorów idei indywidualizmu w Iranie i Rosji, dokonała także interesujących porównań i podsumowań. • Celem autorki było przede wszystkim przedstawienie, w jaki sposób kultury „komunikują się”, jak przebiega dialog między ludźmi, należącymi do różnych kultur oraz jakie są i mogą być skutki dobrego lub złego zrozumienia partnera w dialogu. • Opracowała : Barbara Misiarz • Publiczna Biblioteka Pedagogiczna w Poznaniu
foo