Enola i niezwykłe zwierzęta

Tytuł oryginalny:
Serpent à plumes
Inne tytuły:
Enola i niezwykłe zwierzęta T. 4
Pierzasty wąż
Autor:
Joris Chamblain
Ilustracje:
Lucile Thibaudier
Annalisa Ferrari
Tłumacz:
Maria Mosiewicz-Szrejter
Wydawca:
Story House Egmont
Wydane w seriach:
Klub Świata Komiksu
ISBN:
978-83-281-7177-0
Autotagi:
beletrystyka
druk
ikonografia
komiksy
komiksy i książki obrazkowe
książki
Więcej informacji...

Czwarty tom przygodowo-fantastycznej serii dla dzieci o Enoli, niezwykłej weterynarce specjalizującej się w pomaganiu legendarnym istotom, oraz o jej pomocniku – mówiącym kocie Manekim. Album zbiorczy zawiera dwie opowieści oryginalne: „Syrena, która kochała sztukę” i „Pierzasty Wąż”. Gdy bohaterowie leczą zranioną syrenę, natrafiają na ślad wielotysiącletniej tajemnicy wiążącej się z powstaniem pewnej japońskiej wysepki. Potem udają się do środkowoamerykańskiej dżungli, aby zająć się uzdrowieniem ogromnego węża pokrytego piórami, a to dopiero początek ich przygody pośród gigantycznych potworów z dawnych mitów!
Więcej...
Wypożycz w bibliotece pedagogicznej
Dostęp online
Brak zasobów elektronicznych
dla wybranego dzieła.
Dodaj link
Recenzje

Brak recenzji - napisz pierwszą.

Dyskusje

Brak wątków

Przejdź do forum
Nikt jeszcze nie obserwuje nowych recenzji tego dzieła.
Opis
Inne tytuły:Enola i niezwykłe zwierzęta T. 4 Pierzasty wąż Syrena, która kochała sztukę Enola & les animaux extraordinaires Sirène qui avait les yeux de chimène
Autor:Joris Chamblain
Ilustracje:Lucile Thibaudier Annalisa Ferrari
Tłumacz:Maria Mosiewicz-Szrejter
Wydawca:Story House Egmont
Serie wydawnicze:Klub Świata Komiksu
ISBN:978-83-281-7177-0
Autotagi:beletrystyka druk ikonografia komiksy komiksy i książki obrazkowe książki literatura literatura piękna
Powyżej zostały przedstawione dane zebrane automatycznie z treści 2 rekordów bibliograficznych, pochodzących
z bibliotek lub od wydawców. Nie należy ich traktować jako opisu jednego konkretnego wydania lub przedmiotu.
Okładki
Kliknij na okładkę żeby zobaczyć powiększenie lub dodać ją na regał.
Autorka w swojej pracy w nowatorski sposób podjęła się omówieniu zagadnienia, w jaki sposób kultura odpowiedziała na przebieg modernizacji na terenach Rosji i Iranu przełomu XIX i XX wieku. • W swej wnikliwej rozprawie zajęła się szerokim spektrum problemów. Głównym zamiarem badaczki było uwidocznienie zarówno wspólnych cech, jak i różnic w przemianach obu państw. Ukazała podobieństwa w początkowej reakcji kultury rosyjskiej i irańskiej na kulturę zachodnią – fascynację nią, a jednocześnie pragnienie niezależności i przywiązanie do tradycji. • Skupiła się przede wszystkim na badaniach nad inteligencją rosyjską i irańską, rozważała, jak rosyjska literatura wpłynęła na rozpowszechnianie idei wolności oraz jaki miała wpływ na rozmaite sfery życia społecznego. • Omówiła m. in. zagadnienia kultury i języka, ukazała grupy kulturotwórcze jako konkretne zjawisko na tle abstrakcyjnego fenomenu kultury, postawiła pytania o istotę języka i jego rolę w kulturze. Zajęła się analizą problemową wybranych zjawisk zachodzących w omawianych państwach, snuła rozważania o pierwszym symbolu identyfikacji grupowej społeczeństwa, oceniła rolę prekursorów idei indywidualizmu w Iranie i Rosji, dokonała także interesujących porównań i podsumowań. • Celem autorki było przede wszystkim przedstawienie, w jaki sposób kultury „komunikują się”, jak przebiega dialog między ludźmi, należącymi do różnych kultur oraz jakie są i mogą być skutki dobrego lub złego zrozumienia partnera w dialogu. • Opracowała : Barbara Misiarz • Publiczna Biblioteka Pedagogiczna w Poznaniu
foo