Odżyw ciało, uzdrów mózg:

program wyjścia z zaburzeń odżywiania dla zdeterminowanych dorosłych

Tytuł oryginalny:
Rehabilitate, rewire, recover!
Autor:
Tabitha Farrar
Tłumacz:
Magdalena Stonawska
Wydawca:
CoJaNaTo Blanka Łyszkowska (2025)
ISBN:
978-83-67916-30-1
Autotagi:
druk
elementy biograficzne
książki
poradniki

„Odżyw ciało, uzdrów mózg” to książka dla dorosłych, którzy chcą wyrwać się z pułapki zaburzeń odżywiania. Autorka, Tabitha Farrar, nie proponuje psychologicznej analizy ani skomplikowanych teorii – stawia na pragmatyczne podejście oparte na dwóch kluczowych filarach: rehabilitacji żywieniowej i reorganizacji nerwowej. To przewodnik dla tych, którzy pragną odzyskać sprawczość, złamać schematy ograniczeń i na nowo nauczyć się jeść bez lęku. Dlaczego ta książka jest inna? Skupia się na biologicznych podstawach zaburzeń odżywiania, a nie ich psychologizacji. Tłumaczy, jak deficyt energetyczny i niedożywienie wpływają na mózg i ciało. Daje konkretne narzędzia do przełamywania strachu przed jedzeniem i przybraniem na wadze. Pomaga zrozumieć, dlaczego kompulsyjne restrykcje żywieniowe i obsesyjna kontrola masy ciała są tak trudne do porzucenia. Przekazuje jasne strategie do działania – zamiast skupiać się na analizowaniu przyczyn zaburzenia, mobilizuje do realnych zmian. Dla kogo jest ta książka? Dla osób, które próbowały już terapii, ale czują, że czegoś im brakowało. Dla tych, którzy nie chcą być na zawsze „osobami w procesie zdrowienia”, ale pragną całkowitego wyzdrowienia. Dla dorosłych, którzy chcą samodzielnie przejąć kontrolę nad swoim zdrowiem i życiem. Jeśli naprawdę chcesz wyzdrowieć, ta książka pomoże Ci przełamać bariery i zacząć działać.
Więcej...
Wypożycz w bibliotece pedagogicznej
Dostęp online
Brak zasobów elektronicznych
dla wybranego dzieła.
Dodaj link
Recenzje

Brak recenzji - napisz pierwszą.

Nikt jeszcze nie obserwuje nowych recenzji tego dzieła.
Okładki
Kliknij na okładkę żeby zobaczyć powiększenie lub dodać ją na regał.
Autorka w swojej pracy w nowatorski sposób podjęła się omówieniu zagadnienia, w jaki sposób kultura odpowiedziała na przebieg modernizacji na terenach Rosji i Iranu przełomu XIX i XX wieku. • W swej wnikliwej rozprawie zajęła się szerokim spektrum problemów. Głównym zamiarem badaczki było uwidocznienie zarówno wspólnych cech, jak i różnic w przemianach obu państw. Ukazała podobieństwa w początkowej reakcji kultury rosyjskiej i irańskiej na kulturę zachodnią – fascynację nią, a jednocześnie pragnienie niezależności i przywiązanie do tradycji. • Skupiła się przede wszystkim na badaniach nad inteligencją rosyjską i irańską, rozważała, jak rosyjska literatura wpłynęła na rozpowszechnianie idei wolności oraz jaki miała wpływ na rozmaite sfery życia społecznego. • Omówiła m. in. zagadnienia kultury i języka, ukazała grupy kulturotwórcze jako konkretne zjawisko na tle abstrakcyjnego fenomenu kultury, postawiła pytania o istotę języka i jego rolę w kulturze. Zajęła się analizą problemową wybranych zjawisk zachodzących w omawianych państwach, snuła rozważania o pierwszym symbolu identyfikacji grupowej społeczeństwa, oceniła rolę prekursorów idei indywidualizmu w Iranie i Rosji, dokonała także interesujących porównań i podsumowań. • Celem autorki było przede wszystkim przedstawienie, w jaki sposób kultury „komunikują się”, jak przebiega dialog między ludźmi, należącymi do różnych kultur oraz jakie są i mogą być skutki dobrego lub złego zrozumienia partnera w dialogu. • Opracowała : Barbara Misiarz • Publiczna Biblioteka Pedagogiczna w Poznaniu
foo