Historia wychowania:

wiek XX

Redakcja:
Józef Miąso (1930-2025) ...
Wydawcy:
Państwowe Wydawnictwo Naukowe (1980-1984)
Państ. Wydaw. Naukowe (1980-1984)
Polska Akademia Nauk Instytut Historii Nauki Oświaty i Techniki Zakład Dziejów Oświaty (1980)
Autotagi:
druk
historia
książki
pedagogika
wychowanie
Więcej informacji...

Części do tomów 1 i 2 "Historia wychowania : wiek XX": 1.Dzieje oświaty i myśli pedagogicznej w Polsce w latach 1914-1939. 2.Oświata i szkolnictwo w okresie okupacji (1939-1945). 3.Rozwój oświaty w Polsce Ludowej. 4.Oświata, wychowanie i myśl pedagogiczna w Związku Radzieckim. 5.Oświata i wychowanie w krajach demokracji ludowej. 6.Oświata i wychowanie w rozwiniętych krajach kapitalistycznych XX wieku. 7.Rozwój oświaty i szkolnictwa w krajach trzeciego świata. 8.Rola UNESCO w dziedzinie oświaty i wychowania. 9.Kierunki rozwoju edukacji pernamentnej.
Więcej...
Wypożycz w bibliotece pedagogicznej
Dostęp online
Brak zasobów elektronicznych
dla wybranego dzieła.
Dodaj link
Recenzje

Brak recenzji - napisz pierwszą.

Dyskusje

Brak wątków

Przejdź do forum
Nikt jeszcze nie obserwuje nowych recenzji tego dzieła.
Opis
Inne tytuły:Historia wychowania [1] T.1 wiek XX. T. 2 wiek XX. [T.] 1
Redakcja:Józef Miąso (1930-2025) Józefa Miąso
Instytucje sprawcze:Polska Akademia Nauk - Instytut Historii Nauki Oświaty i Techniki. n 95211041 Zakład Dziejów Oświaty
oraz:Józef Miąso (1930-2025)
Wydawcy:Państwowe Wydawnictwo Naukowe (1980-1984) Państ. Wydaw. Naukowe (1980-1984) Polska Akademia Nauk Instytut Historii Nauki Oświaty i Techniki Zakład Dziejów Oświaty (1980)
ISBN:83-01-01504-7 83-01-03588-9 830115047 83-01-03-88-9 832-01-03588-9
Autotagi:dokumenty elektroniczne druk historia książki literatura literatura stosowana pedagogika podręczniki publikacje dydaktyczne publikacje naukowe publikacje popularnonaukowe skrypty szkoły wyższe wychowanie zasoby elektroniczne
Powyżej zostały przedstawione dane zebrane automatycznie z treści 50 rekordów bibliograficznych, pochodzących
z bibliotek lub od wydawców. Nie należy ich traktować jako opisu jednego konkretnego wydania lub przedmiotu.
Okładki
Kliknij na okładkę żeby zobaczyć powiększenie lub dodać ją na regał.
Autorka w swojej pracy w nowatorski sposób podjęła się omówieniu zagadnienia, w jaki sposób kultura odpowiedziała na przebieg modernizacji na terenach Rosji i Iranu przełomu XIX i XX wieku. • W swej wnikliwej rozprawie zajęła się szerokim spektrum problemów. Głównym zamiarem badaczki było uwidocznienie zarówno wspólnych cech, jak i różnic w przemianach obu państw. Ukazała podobieństwa w początkowej reakcji kultury rosyjskiej i irańskiej na kulturę zachodnią – fascynację nią, a jednocześnie pragnienie niezależności i przywiązanie do tradycji. • Skupiła się przede wszystkim na badaniach nad inteligencją rosyjską i irańską, rozważała, jak rosyjska literatura wpłynęła na rozpowszechnianie idei wolności oraz jaki miała wpływ na rozmaite sfery życia społecznego. • Omówiła m. in. zagadnienia kultury i języka, ukazała grupy kulturotwórcze jako konkretne zjawisko na tle abstrakcyjnego fenomenu kultury, postawiła pytania o istotę języka i jego rolę w kulturze. Zajęła się analizą problemową wybranych zjawisk zachodzących w omawianych państwach, snuła rozważania o pierwszym symbolu identyfikacji grupowej społeczeństwa, oceniła rolę prekursorów idei indywidualizmu w Iranie i Rosji, dokonała także interesujących porównań i podsumowań. • Celem autorki było przede wszystkim przedstawienie, w jaki sposób kultury „komunikują się”, jak przebiega dialog między ludźmi, należącymi do różnych kultur oraz jakie są i mogą być skutki dobrego lub złego zrozumienia partnera w dialogu. • Opracowała : Barbara Misiarz • Publiczna Biblioteka Pedagogiczna w Poznaniu
foo