Tajemnica Botticellego

Autor:
Marina Fiorato
Tłumacz:
Hanna Pawlikowska-Gannon
Wydawca:
Albatros - Andrzej Kuryłowicz (2012)
ISBN:
978-83-7659-713-3
Autotagi:
druk
książki
powieści
proza
2.0

Malownicza, romantyczna i pełna przygód opowieść o piętnastowiecznych Włoszech osnuta wokół Primavery, jednego z najsłynniejszych obrazów Botticellego. Luciana Vetra, piękna florencka prostytutka i modelka, pozuje do obrazu mistrza Botticellego. Jej lekkie prowadzenie się budzi niepokój młodego nowicjusza zakonu franciszkanów, który za wszelką cenę chce sprowadzić dziewczynę z powrotem na drogę cnoty. Bez skutku, Luciana ani myśli porzucać intratnego zajęcia... Do czasu. Pewnego dnia, z niezrozumiałych dla dziewczyny powodów, w trakcie luźnej rozmowy, mistrz Botticelli dostaje nagle szału i wyrzuca modelkę bez słowa wyjaśnienia i, co ważniejsze, bez zapłaty. Urażona i wściekła Luciana zabiera z otwartego schowka karton, czyli model obrazu w pomniejszonej wersji. Na jego miejscu zostawia ofiarowaną jej wcześniej przez mnicha broszurę nawołującą do życia w cnocie... Ten niewinny z pozoru żart ma śmiertelne skutki wokół Luciany i brata Guido zaczynają ginąć ludzie. Prostytutka i franciszkanin muszą trzymać się razem, inaczej staną się łatwym łupem dla prześladowców... Zmuszeni do ucieczki, krok po kroku zbliżają się do odkrycia tajemnicy Primavery, obrazu na którym zaszyfrowano zrozumiałe jedynie dla garstki wtajemniczonych wiadomości. (empik.pl)
Więcej...
Wypożycz w bibliotece pedagogicznej
Dostęp online
Brak zasobów elektronicznych
dla wybranego dzieła.
Dodaj link
Recenzje

Brak recenzji - napisz pierwszą.

Dyskusje

Brak wątków

Przejdź do forum
Nikt jeszcze nie obserwuje nowych recenzji tego dzieła.
Okładki
Kliknij na okładkę żeby zobaczyć powiększenie lub dodać ją na regał.
Autorka w swojej pracy w nowatorski sposób podjęła się omówieniu zagadnienia, w jaki sposób kultura odpowiedziała na przebieg modernizacji na terenach Rosji i Iranu przełomu XIX i XX wieku. • W swej wnikliwej rozprawie zajęła się szerokim spektrum problemów. Głównym zamiarem badaczki było uwidocznienie zarówno wspólnych cech, jak i różnic w przemianach obu państw. Ukazała podobieństwa w początkowej reakcji kultury rosyjskiej i irańskiej na kulturę zachodnią – fascynację nią, a jednocześnie pragnienie niezależności i przywiązanie do tradycji. • Skupiła się przede wszystkim na badaniach nad inteligencją rosyjską i irańską, rozważała, jak rosyjska literatura wpłynęła na rozpowszechnianie idei wolności oraz jaki miała wpływ na rozmaite sfery życia społecznego. • Omówiła m. in. zagadnienia kultury i języka, ukazała grupy kulturotwórcze jako konkretne zjawisko na tle abstrakcyjnego fenomenu kultury, postawiła pytania o istotę języka i jego rolę w kulturze. Zajęła się analizą problemową wybranych zjawisk zachodzących w omawianych państwach, snuła rozważania o pierwszym symbolu identyfikacji grupowej społeczeństwa, oceniła rolę prekursorów idei indywidualizmu w Iranie i Rosji, dokonała także interesujących porównań i podsumowań. • Celem autorki było przede wszystkim przedstawienie, w jaki sposób kultury „komunikują się”, jak przebiega dialog między ludźmi, należącymi do różnych kultur oraz jakie są i mogą być skutki dobrego lub złego zrozumienia partnera w dialogu. • Opracowała : Barbara Misiarz • Publiczna Biblioteka Pedagogiczna w Poznaniu
foo