Jak trauma i poczucie bezpieczeństwa wpływają na nasze życie:

perspektywa poliwagalna

Tytuł oryginalny:
Our polyvagal world
how safety and trauma change us,
Autor:
Stephen W. Porges
Tłumacz:
Kamila Midor
Wydawcy:
Wydawnictwo Uniwersytetu Jagiellońskiego (2025)
Uniwersytet Jagielloński - Wydawnictwo
ISBN:
978-83-233-5458-1
Autotagi:
druk
książki
publikacje popularnonaukowe
Źródło opisu: Biblioteka Publiczna w Dzielnicy Wola m.st. Warszawy - Katalog centralny

Odzyskaj spokój w świecie pełnym wyzwań Poczucie bezpieczeństwa jest fundamentem zdrowia fizycznego i psychicznego. Teoria poliwagalna wyjaśnia funkcjonowanie autonomicznego układu nerwowego i jego wpływ na nasze ciała, emocje i relacje z innymi oraz pokazuje, jak wykorzystać tę wiedzę, by wspierać własny dobrostan. Stephen i Seth Porgesowie w przystępny sposób przedstawiają neurofizjologię stresu oraz tłumaczą, dlaczego nawet w sytuacji komfortowej możemy odczuwać zagrożenie. Zawarte w książce wskazówki i ćwiczenia stymulujące nerw błędny pozwolą lepiej regulować emocje, wzmacniać rezyliencję oraz budować zdrowsze relacje. Pomogą również skuteczniej radzić sobie z chronicznym stresem, doświadczeniem traumy czy zaburzeniami lękowymi. Z poradnika skorzystają zarówno osoby pragnące lepiej zrozumieć siebie i czuć się bezpiecznie w codziennym życiu, jak również specjaliści: terapeuci, pedagodzy oraz pracownicy socjalni.
Więcej...
Wypożycz w bibliotece pedagogicznej
Dostęp online
Brak zasobów elektronicznych
dla wybranego dzieła.
Dodaj link
Recenzje

Brak recenzji - napisz pierwszą.

Dyskusje

Brak wątków

Przejdź do forum
Nikt jeszcze nie obserwuje nowych recenzji tego dzieła.
Okładki
Kliknij na okładkę żeby zobaczyć powiększenie lub dodać ją na regał.
Autorka w swojej pracy w nowatorski sposób podjęła się omówieniu zagadnienia, w jaki sposób kultura odpowiedziała na przebieg modernizacji na terenach Rosji i Iranu przełomu XIX i XX wieku. • W swej wnikliwej rozprawie zajęła się szerokim spektrum problemów. Głównym zamiarem badaczki było uwidocznienie zarówno wspólnych cech, jak i różnic w przemianach obu państw. Ukazała podobieństwa w początkowej reakcji kultury rosyjskiej i irańskiej na kulturę zachodnią – fascynację nią, a jednocześnie pragnienie niezależności i przywiązanie do tradycji. • Skupiła się przede wszystkim na badaniach nad inteligencją rosyjską i irańską, rozważała, jak rosyjska literatura wpłynęła na rozpowszechnianie idei wolności oraz jaki miała wpływ na rozmaite sfery życia społecznego. • Omówiła m. in. zagadnienia kultury i języka, ukazała grupy kulturotwórcze jako konkretne zjawisko na tle abstrakcyjnego fenomenu kultury, postawiła pytania o istotę języka i jego rolę w kulturze. Zajęła się analizą problemową wybranych zjawisk zachodzących w omawianych państwach, snuła rozważania o pierwszym symbolu identyfikacji grupowej społeczeństwa, oceniła rolę prekursorów idei indywidualizmu w Iranie i Rosji, dokonała także interesujących porównań i podsumowań. • Celem autorki było przede wszystkim przedstawienie, w jaki sposób kultury „komunikują się”, jak przebiega dialog między ludźmi, należącymi do różnych kultur oraz jakie są i mogą być skutki dobrego lub złego zrozumienia partnera w dialogu. • Opracowała : Barbara Misiarz • Publiczna Biblioteka Pedagogiczna w Poznaniu
foo