Kajko i Kokosz: Dzień Śmiechały

Autor:
Janusz Christa (1934-2008)
Wydawcy:
Story House Egmont sp. z o. o (2023)
Wydawnictwo Egmont Polska (2002-2021)
Krajowa Agencja Wydawnicza (1988-1989)
Wydane w seriach:
Kajko i Kokosz
Klub Świata Komiksu
Autotagi:
druk
ikonografia
komiksy i książki obrazkowe
książki
Więcej informacji...
4.7 (7 głosów)

W czasie polowania na grubego zwierza Kajko i Kokosz sami o mało nie stają się obiadem niezwykłego niedźwiedzia, przybierającego w nocy ludzką postać. Okazuje się Dziadem Borowym, opiekunem lasu, który zleca im misję odnalezienia wandali wycinających jego las. Wandalami okazują się Zbójcerze. Ale na co im tyle drewna? Otóż w pewien szczególny sposób chcą uczcić swój srebrny jubileusz - czyli 50. próbę zdobycia Mirmiłowa. Tego samego dnia w grodzie kasztelana wszyscy świętują jednak z innego powodu. Rankiem Kokosz budzi się co prawda we własnym łóżku, ale ustawionym na dachu chaty. Mirmił znajduje w pościeli jajko, które ponoć właśnie zniósł. Z dzbana po piwie Kowala-opoja wyskakują myszy. Co to wszystko znaczy?! Rozpoczął się Dzień Śmiechały - święto dowcipu! [https://platon.com.pl/pl/dzien-smiechaly-kajko-i-kokosz/produkt-1027894816]
Więcej...
Wypożycz w bibliotece pedagogicznej
Dostęp online
Brak zasobów elektronicznych
dla wybranego dzieła.
Dodaj link
Recenzje
  • Jak dla mnie cudowny komiks, który bardzo długo śmieszył mnie i rodzeństwo do łez. Nie miałam okazji przeczytać go po długich latach, ale sama perspektywa napawa mnie dobrym humorem. Wiem, że gdy sięgnę po jeden, będę musiała przeczytać ponownie wszystkie. Obowiązkowa lektura do poczytania i przeżywania obrazkowych przygód z dziećmi!
    +4 trafna
  • zień Śmiechały to prawie nasz prima aprilis. Każdy każdemu robi psikusy wszelkiego rodzaju, nawet maczugą można dostać w głowę lub wpaść w jakiś dół wykopany przez tego, co akurat podgląda wszystko zza krzaków. Każdy ma śmiech z każdego i co najważniejsze, nikt się na nikogo nie obraża ani nie wadzi. W tym dniu wszystko się wybacza. Lecz najgorsze jest to, że co roku wpada się w ten same pułapki i co roku człek zapomina, że to już... było, że miał uważać, że gapa znowu dał się wykiwać. Ale... co tam - za rok znowu zapomni i znowu zrobi to samo. Ale, co najważniejsze, o humory tu chodzi. Pojawia się nawet Dziad Borowy, który za dnia staje się groźnym ryczącym niedźwiedziem, a w nocy chrapie na potęgę, bo to chłop z krwi, kości i postury. Ale Dziad zjawia się nie dla śmiechu. Ktoś wycina las i Dziad musi wyłapać intruza..
Dyskusje

Brak wątków

Przejdź do forum
Nikt jeszcze nie obserwuje nowych recenzji tego dzieła.
Opis
Inne tytuły:Kajko i Kokosz album 222
Autor:Janusz Christa (1934-2008)
Ilustracje:Janusz Christa (1934-2008)
Scenariusz:Janusz Christa (1934-2008)
oraz:Janusz Christa (1934-2008)
Wydawcy:Story House Egmont sp. z o. o (2023) Wydawnictwo Egmont Polska (2002-2021) Krajowa Agencja Wydawnicza (1988-1989)
Serie wydawnicze:Kajko i Kokosz Klub Świata Komiksu
ISBN:83-03-00695-9 83-03-01468-4 83-203-2224-3 83-237-9678-5 978-83-237-3761-2 978-83-237-4692-8 978-83-281-5889-4 978-83-281-6628-8
Autotagi:beletrystyka dokumenty elektroniczne dramat druk film i wideo ikonografia komiksy komiksy i książki obrazkowe książki literatura literatura piękna rysunki scenariusze zasoby elektroniczne
Powyżej zostały przedstawione dane zebrane automatycznie z treści 39 rekordów bibliograficznych, pochodzących
z bibliotek lub od wydawców. Nie należy ich traktować jako opisu jednego konkretnego wydania lub przedmiotu.
Okładki
Kliknij na okładkę żeby zobaczyć powiększenie lub dodać ją na regał.
Autorka w swojej pracy w nowatorski sposób podjęła się omówieniu zagadnienia, w jaki sposób kultura odpowiedziała na przebieg modernizacji na terenach Rosji i Iranu przełomu XIX i XX wieku. • W swej wnikliwej rozprawie zajęła się szerokim spektrum problemów. Głównym zamiarem badaczki było uwidocznienie zarówno wspólnych cech, jak i różnic w przemianach obu państw. Ukazała podobieństwa w początkowej reakcji kultury rosyjskiej i irańskiej na kulturę zachodnią – fascynację nią, a jednocześnie pragnienie niezależności i przywiązanie do tradycji. • Skupiła się przede wszystkim na badaniach nad inteligencją rosyjską i irańską, rozważała, jak rosyjska literatura wpłynęła na rozpowszechnianie idei wolności oraz jaki miała wpływ na rozmaite sfery życia społecznego. • Omówiła m. in. zagadnienia kultury i języka, ukazała grupy kulturotwórcze jako konkretne zjawisko na tle abstrakcyjnego fenomenu kultury, postawiła pytania o istotę języka i jego rolę w kulturze. Zajęła się analizą problemową wybranych zjawisk zachodzących w omawianych państwach, snuła rozważania o pierwszym symbolu identyfikacji grupowej społeczeństwa, oceniła rolę prekursorów idei indywidualizmu w Iranie i Rosji, dokonała także interesujących porównań i podsumowań. • Celem autorki było przede wszystkim przedstawienie, w jaki sposób kultury „komunikują się”, jak przebiega dialog między ludźmi, należącymi do różnych kultur oraz jakie są i mogą być skutki dobrego lub złego zrozumienia partnera w dialogu. • Opracowała : Barbara Misiarz • Publiczna Biblioteka Pedagogiczna w Poznaniu
foo