Ellie Haycock jest totalnie normalna

Autor:
Gretchen Schreiber
Tłumacz:
Donata Olejnik
Wydawcy:
Young Book (2025)
Wydawnictwo Bukowy Las
ISBN:
978-83-8074-721-0
Autotagi:
beletrystyka
druk
książki
powieści
proza
Źródło opisu: Krośnieńska Biblioteka Publiczna - Katalog główny

Ellie Haycock zawsze dzieliła swoje życie na dwie części: Ellie w domu i Ellie w szpitalu. W domu jest dumną członkinią szkolnej drużyny debat, którą tworzy z najlepszą przyjaciółką i chłopakiem. W szpitalu otaczają ją zespół lekarzy i mama, nieprzerwanie publikująca w sieci szczegóły związane z chorobą córki. Wybór między tymi światami nigdy nie był trudny… Tym razem jednak pobyt w klinice okazuje się inny. Ellie zbliża się do grupy przyjaciół, w tym Ryana – wciąż pozytywnie nastawionego do lekarzy, którym ona już od lat nie ufa. Mimo różnic nie potrafi przestać o nim myśleć. Cóż, życie Ellie nigdy nie było zwyczajne, ale może tym razem los podaruje jej coś naprawdę nadzwyczajnego? [nota wydawcy].
Więcej...
Wypożycz w bibliotece pedagogicznej
Dostęp online
Brak zasobów elektronicznych
dla wybranego dzieła.
Dodaj link
Recenzje
  • Nieprawidłowość, popapranie, niep­ełno­spra­wnoś­ć – to słowa, które tworzą życie Ellie. Dziewczyna urodziła się z rzadką wadą, której nie da się wyleczyć. Od najmłodszych lat dużą część swojego półżycia, jak sama o nim mówi, spędza w szpitalach, gdzie przechodzi kolejne badania i operacje. Ellie ma wrażenie, że szpital zniszczył wszystko, w tym jej relacje z matką, która dzieli się problemami córki na prowadzonym przez siebie blogu. Kolejna operacja wzbudza w dziewczynie wiele obaw. W szpitalu poznaje nowych znajomych – nastolatków, którzy tak jak ona codziennie walczą z chorobą i przeciwnościami losu. Nowe przyjaźnie i myśl, że tylko my sami możemy się naprawić, dają jej siłę do dalszej walki.
Dyskusje

Brak wątków

Przejdź do forum
Nikt jeszcze nie obserwuje nowych recenzji tego dzieła.
Okładki
Kliknij na okładkę żeby zobaczyć powiększenie lub dodać ją na regał.
Autorka w swojej pracy w nowatorski sposób podjęła się omówieniu zagadnienia, w jaki sposób kultura odpowiedziała na przebieg modernizacji na terenach Rosji i Iranu przełomu XIX i XX wieku. • W swej wnikliwej rozprawie zajęła się szerokim spektrum problemów. Głównym zamiarem badaczki było uwidocznienie zarówno wspólnych cech, jak i różnic w przemianach obu państw. Ukazała podobieństwa w początkowej reakcji kultury rosyjskiej i irańskiej na kulturę zachodnią – fascynację nią, a jednocześnie pragnienie niezależności i przywiązanie do tradycji. • Skupiła się przede wszystkim na badaniach nad inteligencją rosyjską i irańską, rozważała, jak rosyjska literatura wpłynęła na rozpowszechnianie idei wolności oraz jaki miała wpływ na rozmaite sfery życia społecznego. • Omówiła m. in. zagadnienia kultury i języka, ukazała grupy kulturotwórcze jako konkretne zjawisko na tle abstrakcyjnego fenomenu kultury, postawiła pytania o istotę języka i jego rolę w kulturze. Zajęła się analizą problemową wybranych zjawisk zachodzących w omawianych państwach, snuła rozważania o pierwszym symbolu identyfikacji grupowej społeczeństwa, oceniła rolę prekursorów idei indywidualizmu w Iranie i Rosji, dokonała także interesujących porównań i podsumowań. • Celem autorki było przede wszystkim przedstawienie, w jaki sposób kultury „komunikują się”, jak przebiega dialog między ludźmi, należącymi do różnych kultur oraz jakie są i mogą być skutki dobrego lub złego zrozumienia partnera w dialogu. • Opracowała : Barbara Misiarz • Publiczna Biblioteka Pedagogiczna w Poznaniu
foo