Cisza podczas burzy

Tytuł oryginalny:
Quiet kind of thunder
Autor:
Sara Barnard
Tłumacz:
Kaja Makowska
Wydawcy:
Young (2025)
Wydawnictwo Kobiece Agnieszka Stankiewicz-Kierus
ISBN:
978-83-8371-598-8
Autotagi:
druk
książki
powieści
proza
Źródło opisu: Biblioteka Publiczna im. Juliana Ursyna Niemcewicza w Dzielnicy Ursynów m. st. Warszawy - Katalog księgozbioru

Steffi nie mówi, ale ma dużo do powiedzenia. Rhys nie słyszy, ale potrafi słuchać. Łączy ich więcej, niż słowa są w stanie wyrazić. Steffi milczała tak długo, że zaczęła się czuć całkowicie niewidzialna. Dostrzega ją jednak Rhys, nowy chłopak w szkole. Nie słyszy, a ona zna podstawy języka migowego i zostaje przydzielona przez dyrekcję do wsparcia kolegi. To, co ich połączy, okaże się czymś więcej niż wspólne spędzanie czasu i odrabianie lekcji. Dla Rhysa nie ma znaczenia, że Steffi nie mówi. Gdy uczą się ze sobą komunikować, dziewczyna odkrywa, że ma głos i zakochuje się w jedynej osobie, przy której ma dość odwagi, by go użyć.
Więcej...
Wypożycz w bibliotece pedagogicznej
Dostęp online
Brak zasobów elektronicznych
dla wybranego dzieła.
Dodaj link
Recenzje
  • Steffi nie mówi, woli milczeć. Nie zawsze jest w stanie wydusić z siebie słowa, szczególnie w gronie obcych jej osób. Wszystko zaczęło się, kiedy miała kilka lat i od tego czasu usłyszała niezliczoną ilość diagnoz. Nastolatka pogodziła się już ze swoim stanem i nie chce wizyt u kolejnych lekarzy. Inne zdanie ma jej mama, która pragnie, aby jej córka była taka jak inni. Kiedy w szkole pojawia się nowy uczeń – Rhys, który jest głuchy, to właśnie Steffi zostaje przydzielona do opieki nad nim. Dziewczyna zna podstawy języka migowego i jest w stanie komunikować się z chłopakiem. Okazuje się, że nastolatkowie mają ze sobą wiele wspólnego. Przyjaźń szybko przeradza się w głębsze uczucie, jednak problemy z jakimi mierzą się na co dzień w głośnym i chaotycznym świecie, przysparzają im wielu trudności.
Nikt jeszcze nie obserwuje nowych recenzji tego dzieła.
Okładki
Kliknij na okładkę żeby zobaczyć powiększenie lub dodać ją na regał.
Autorka w swojej pracy w nowatorski sposób podjęła się omówieniu zagadnienia, w jaki sposób kultura odpowiedziała na przebieg modernizacji na terenach Rosji i Iranu przełomu XIX i XX wieku. • W swej wnikliwej rozprawie zajęła się szerokim spektrum problemów. Głównym zamiarem badaczki było uwidocznienie zarówno wspólnych cech, jak i różnic w przemianach obu państw. Ukazała podobieństwa w początkowej reakcji kultury rosyjskiej i irańskiej na kulturę zachodnią – fascynację nią, a jednocześnie pragnienie niezależności i przywiązanie do tradycji. • Skupiła się przede wszystkim na badaniach nad inteligencją rosyjską i irańską, rozważała, jak rosyjska literatura wpłynęła na rozpowszechnianie idei wolności oraz jaki miała wpływ na rozmaite sfery życia społecznego. • Omówiła m. in. zagadnienia kultury i języka, ukazała grupy kulturotwórcze jako konkretne zjawisko na tle abstrakcyjnego fenomenu kultury, postawiła pytania o istotę języka i jego rolę w kulturze. Zajęła się analizą problemową wybranych zjawisk zachodzących w omawianych państwach, snuła rozważania o pierwszym symbolu identyfikacji grupowej społeczeństwa, oceniła rolę prekursorów idei indywidualizmu w Iranie i Rosji, dokonała także interesujących porównań i podsumowań. • Celem autorki było przede wszystkim przedstawienie, w jaki sposób kultury „komunikują się”, jak przebiega dialog między ludźmi, należącymi do różnych kultur oraz jakie są i mogą być skutki dobrego lub złego zrozumienia partnera w dialogu. • Opracowała : Barbara Misiarz • Publiczna Biblioteka Pedagogiczna w Poznaniu
foo