Cisza podczas burzy

Tytuł oryginalny:
Quiet kind of thunder
Autor:
Sara Barnard
Tłumacz:
Kaja Makowska
Wydawcy:
Young (2025)
Wydawnictwo Kobiece Agnieszka Stankiewicz-Kierus
ISBN:
978-83-8371-598-8
Autotagi:
druk
książki
powieści
proza
Źródło opisu: Biblioteka Publiczna im. Juliana Ursyna Niemcewicza w Dzielnicy Ursynów m. st. Warszawy - Katalog księgozbioru

Steffi nie mówi, ale ma dużo do powiedzenia. Rhys nie słyszy, ale potrafi słuchać. Łączy ich więcej, niż słowa są w stanie wyrazić. Steffi milczała tak długo, że zaczęła się czuć całkowicie niewidzialna. Dostrzega ją jednak Rhys, nowy chłopak w szkole. Nie słyszy, a ona zna podstawy języka migowego i zostaje przydzielona przez dyrekcję do wsparcia kolegi. To, co ich połączy, okaże się czymś więcej niż wspólne spędzanie czasu i odrabianie lekcji. Dla Rhysa nie ma znaczenia, że Steffi nie mówi. Gdy uczą się ze sobą komunikować, dziewczyna odkrywa, że ma głos i zakochuje się w jedynej osobie, przy której ma dość odwagi, by go użyć.
Więcej...
Wypożycz w bibliotece pedagogicznej
Dostęp online
Brak zasobów elektronicznych
dla wybranego dzieła.
Dodaj link
Recenzje
  • Steffi nie mówi, woli milczeć. Nie zawsze jest w stanie wydusić z siebie słowa, szczególnie w gronie obcych jej osób. Wszystko zaczęło się, kiedy miała kilka lat i od tego czasu usłyszała niezliczoną ilość diagnoz. Nastolatka pogodziła się już ze swoim stanem i nie chce wizyt u kolejnych lekarzy. Inne zdanie ma jej mama, która pragnie, aby jej córka była taka jak inni. Kiedy w szkole pojawia się nowy uczeń – Rhys, który jest głuchy, to właśnie Steffi zostaje przydzielona do opieki nad nim. Dziewczyna zna podstawy języka migowego i jest w stanie komunikować się z chłopakiem. Okazuje się, że nastolatkowie mają ze sobą wiele wspólnego. Przyjaźń szybko przeradza się w głębsze uczucie, jednak problemy z jakimi mierzą się na co dzień w głośnym i chaotycznym świecie, przysparzają im wielu trudności.
Dyskusje

Brak wątków

Przejdź do forum
Nikt jeszcze nie obserwuje nowych recenzji tego dzieła.
Okładki
Kliknij na okładkę żeby zobaczyć powiększenie lub dodać ją na regał.
Autorka w swojej pracy w nowatorski sposób podjęła się omówieniu zagadnienia, w jaki sposób kultura odpowiedziała na przebieg modernizacji na terenach Rosji i Iranu przełomu XIX i XX wieku. • W swej wnikliwej rozprawie zajęła się szerokim spektrum problemów. Głównym zamiarem badaczki było uwidocznienie zarówno wspólnych cech, jak i różnic w przemianach obu państw. Ukazała podobieństwa w początkowej reakcji kultury rosyjskiej i irańskiej na kulturę zachodnią – fascynację nią, a jednocześnie pragnienie niezależności i przywiązanie do tradycji. • Skupiła się przede wszystkim na badaniach nad inteligencją rosyjską i irańską, rozważała, jak rosyjska literatura wpłynęła na rozpowszechnianie idei wolności oraz jaki miała wpływ na rozmaite sfery życia społecznego. • Omówiła m. in. zagadnienia kultury i języka, ukazała grupy kulturotwórcze jako konkretne zjawisko na tle abstrakcyjnego fenomenu kultury, postawiła pytania o istotę języka i jego rolę w kulturze. Zajęła się analizą problemową wybranych zjawisk zachodzących w omawianych państwach, snuła rozważania o pierwszym symbolu identyfikacji grupowej społeczeństwa, oceniła rolę prekursorów idei indywidualizmu w Iranie i Rosji, dokonała także interesujących porównań i podsumowań. • Celem autorki było przede wszystkim przedstawienie, w jaki sposób kultury „komunikują się”, jak przebiega dialog między ludźmi, należącymi do różnych kultur oraz jakie są i mogą być skutki dobrego lub złego zrozumienia partnera w dialogu. • Opracowała : Barbara Misiarz • Publiczna Biblioteka Pedagogiczna w Poznaniu
foo