Ciało, bliskość, seksualność:

jak rozmawiać z dziećmi o intymności

Autor:
Angelika Szelągowska-Mironiuk
Wydawcy:
Psychologiadziecka.org (2024)
C10 Paweł Dymek
ISBN:
978-83-67874-66-3
Autotagi:
druk
książki
poradniki
Źródło opisu: Biblioteka Publiczna w Dzielnicy Wola m.st. Warszawy - Katalog centralny

Poradnik dla rodziców o wyjątkowo delikatnym temacie – seksualności dzieci. Autorka z wrażliwością pokazuje czytelnikowi różne perspektywy i udziela cennych wskazówek, jak rozmawiać i jak wspierać dziecko w jego wszechstronnym rozwoju. Seksualność nie jest jednowymiarową sferą, która pojawia się w konkretnym wieku i uaktywnia tylko czasami. Towarzyszy ona człowiekowi od początku do końca jego życia. Ma różne wymiary i ogromne znaczenie. Seksualność dzieci to często temat tabu. Zupełnie niepotrzebnie – nasz rozwój obejmuje przecież także sferę intymną. Od mądrej edukacji seksualnej zależy nie tylko zachowanie zdrowia przez dziecko, ale również poziom jego wiedzy na temat człowieka i uchronienie się przed przemocą seksualną. Nawet jeśli dziecko nie odbywa tzw. „uświadamiającej rozmowy” z rodzicem, to i tak tworzy w głowie pewien obraz swojego ciała i seksualności w oparciu o to, co widziało, słyszało i doświadczyło.
Więcej...
Wypożycz w bibliotece pedagogicznej
Dostęp online
Brak zasobów elektronicznych
dla wybranego dzieła.
Dodaj link
Recenzje

Brak recenzji - napisz pierwszą.

Dyskusje

Brak wątków

Przejdź do forum
Nikt jeszcze nie obserwuje nowych recenzji tego dzieła.
Okładki
Kliknij na okładkę żeby zobaczyć powiększenie lub dodać ją na regał.
Autorka w swojej pracy w nowatorski sposób podjęła się omówieniu zagadnienia, w jaki sposób kultura odpowiedziała na przebieg modernizacji na terenach Rosji i Iranu przełomu XIX i XX wieku. • W swej wnikliwej rozprawie zajęła się szerokim spektrum problemów. Głównym zamiarem badaczki było uwidocznienie zarówno wspólnych cech, jak i różnic w przemianach obu państw. Ukazała podobieństwa w początkowej reakcji kultury rosyjskiej i irańskiej na kulturę zachodnią – fascynację nią, a jednocześnie pragnienie niezależności i przywiązanie do tradycji. • Skupiła się przede wszystkim na badaniach nad inteligencją rosyjską i irańską, rozważała, jak rosyjska literatura wpłynęła na rozpowszechnianie idei wolności oraz jaki miała wpływ na rozmaite sfery życia społecznego. • Omówiła m. in. zagadnienia kultury i języka, ukazała grupy kulturotwórcze jako konkretne zjawisko na tle abstrakcyjnego fenomenu kultury, postawiła pytania o istotę języka i jego rolę w kulturze. Zajęła się analizą problemową wybranych zjawisk zachodzących w omawianych państwach, snuła rozważania o pierwszym symbolu identyfikacji grupowej społeczeństwa, oceniła rolę prekursorów idei indywidualizmu w Iranie i Rosji, dokonała także interesujących porównań i podsumowań. • Celem autorki było przede wszystkim przedstawienie, w jaki sposób kultury „komunikują się”, jak przebiega dialog między ludźmi, należącymi do różnych kultur oraz jakie są i mogą być skutki dobrego lub złego zrozumienia partnera w dialogu. • Opracowała : Barbara Misiarz • Publiczna Biblioteka Pedagogiczna w Poznaniu
foo