Przywódstwo pozytywne

Autor:
Przemysław Zbierowski
Wydawca:
Difin (2024)
ISBN:
978-83-8270-358-0, 987-83-8270-358-0
Autotagi:
druk
książki
publikacje naukowe
zarządzanie

Książka przedstawia autorską koncepcję przywództwa pozytywnego. Jest to pierwsze całościowe i empirycznie zweryfikowane podejście do stylu przywództwa, którego badacze pozytywnej nauki o organizacji poszukiwali od dłuższego czasu. Pozytywny lider dąży do doskonałości, czym dzieli się ze swoimi współpracownikami, zarazem umacniając ich i poświęcając się dla nich oraz stanowiąc dla nich etyczny wzór do naśladowania. Koncepcja przywództwa pozytywnego odpowiada na zapotrzebowanie naukowe, ale również praktyczne. Przeprowadzone badania wskazują na to, że pozytywni liderzy swoimi zachowaniami i podejściem pomagają pracownikom lepiej wykorzystać ich talenty i pracować z witalnością i zaangażowaniem, w tym samym czasie osiągając wysoki stopień dobrostanu, kapitału psychologicznego (nadziei, optymizmu, poczucia skuteczności i rezyliencji) oraz organizacyjnych zachowań obywatelskich.
Więcej...
Wypożycz w bibliotece pedagogicznej
Dostęp online
Brak zasobów elektronicznych
dla wybranego dzieła.
Dodaj link
Recenzje

Brak recenzji - napisz pierwszą.

Dyskusje

Brak wątków

Przejdź do forum
Nikt jeszcze nie obserwuje nowych recenzji tego dzieła.
Okładki
Kliknij na okładkę żeby zobaczyć powiększenie lub dodać ją na regał.
Autorka w swojej pracy w nowatorski sposób podjęła się omówieniu zagadnienia, w jaki sposób kultura odpowiedziała na przebieg modernizacji na terenach Rosji i Iranu przełomu XIX i XX wieku. • W swej wnikliwej rozprawie zajęła się szerokim spektrum problemów. Głównym zamiarem badaczki było uwidocznienie zarówno wspólnych cech, jak i różnic w przemianach obu państw. Ukazała podobieństwa w początkowej reakcji kultury rosyjskiej i irańskiej na kulturę zachodnią – fascynację nią, a jednocześnie pragnienie niezależności i przywiązanie do tradycji. • Skupiła się przede wszystkim na badaniach nad inteligencją rosyjską i irańską, rozważała, jak rosyjska literatura wpłynęła na rozpowszechnianie idei wolności oraz jaki miała wpływ na rozmaite sfery życia społecznego. • Omówiła m. in. zagadnienia kultury i języka, ukazała grupy kulturotwórcze jako konkretne zjawisko na tle abstrakcyjnego fenomenu kultury, postawiła pytania o istotę języka i jego rolę w kulturze. Zajęła się analizą problemową wybranych zjawisk zachodzących w omawianych państwach, snuła rozważania o pierwszym symbolu identyfikacji grupowej społeczeństwa, oceniła rolę prekursorów idei indywidualizmu w Iranie i Rosji, dokonała także interesujących porównań i podsumowań. • Celem autorki było przede wszystkim przedstawienie, w jaki sposób kultury „komunikują się”, jak przebiega dialog między ludźmi, należącymi do różnych kultur oraz jakie są i mogą być skutki dobrego lub złego zrozumienia partnera w dialogu. • Opracowała : Barbara Misiarz • Publiczna Biblioteka Pedagogiczna w Poznaniu
foo