Zaklęta w łabędzia

Tytuł oryginalny:
Upon a frosted star
Autor:
M. A. Kuzniar
Tłumacz:
Izabela Matuszewska
Wydawca:
Wydawnictwo Albatros (2024)
ISBN:
978-83-8361-280-5
Autotagi:
druk
książki
powieści
proza
Źródło opisu: Miejska Biblioteka Publiczna w Mińsku Mazowieckim - Katalog zbiorów

Szalone, roztańczone lata 20. XX wieku. Początkujący malarz, Forster Sylvan i młody dziennikarz, Marvin, znajdują zaproszenie na tajemniczy bal organizowany co roku zimą przez nieznanych gospodarzy. Wkraczając w progi pełnej przepychu posiadłości, Forster ulega czarowi wieczoru, urzeczony blaskiem, muzyką i występem niezwykłej tancerki. Zdeterminowany, by dowiedzieć się więcej o gospodarzach przyjęcia, odkrywa opuszczony dwór skrywający mroczne sekrety i przeklętą kobietę, która desperacko pragnie się uwolnić... Odetta Lakely, organizatorka balów i właścicielka rezydencji w Wichrowych Klifach, jest cudownie ocalałym dzieckiem arystokratycznej rodziny, która zginęła w katastrofie Titanica. W młodości tańczyła w słynnym Teatrze Zaklęć Rotbarta, który wystawiał spektakle z pogranicza baletu, cyrku i iluzji. Decydując się na występy, nie wiedziała o jednym – właściciel teatru władał czarną magią… By zdobyć moc pozwalającą na tworzenie najpiękniejszych pokazów, wysysał życie ze swoich artystów, zamieniając ich w łabędzie… I tylko gdy pada śnieg, jego ofiary na krótko powracają do ludzkiej postaci. Czy miłość i poświęcenie zdołają odmienić zły czar?
Więcej...
Wypożycz w bibliotece pedagogicznej
Dostęp online
Brak zasobów elektronicznych
dla wybranego dzieła.
Dodaj link
Recenzje

Brak recenzji - napisz pierwszą.

Dyskusje

Brak wątków

Przejdź do forum
Nikt jeszcze nie obserwuje nowych recenzji tego dzieła.
Okładki
Kliknij na okładkę żeby zobaczyć powiększenie lub dodać ją na regał.
Autorka w swojej pracy w nowatorski sposób podjęła się omówieniu zagadnienia, w jaki sposób kultura odpowiedziała na przebieg modernizacji na terenach Rosji i Iranu przełomu XIX i XX wieku. • W swej wnikliwej rozprawie zajęła się szerokim spektrum problemów. Głównym zamiarem badaczki było uwidocznienie zarówno wspólnych cech, jak i różnic w przemianach obu państw. Ukazała podobieństwa w początkowej reakcji kultury rosyjskiej i irańskiej na kulturę zachodnią – fascynację nią, a jednocześnie pragnienie niezależności i przywiązanie do tradycji. • Skupiła się przede wszystkim na badaniach nad inteligencją rosyjską i irańską, rozważała, jak rosyjska literatura wpłynęła na rozpowszechnianie idei wolności oraz jaki miała wpływ na rozmaite sfery życia społecznego. • Omówiła m. in. zagadnienia kultury i języka, ukazała grupy kulturotwórcze jako konkretne zjawisko na tle abstrakcyjnego fenomenu kultury, postawiła pytania o istotę języka i jego rolę w kulturze. Zajęła się analizą problemową wybranych zjawisk zachodzących w omawianych państwach, snuła rozważania o pierwszym symbolu identyfikacji grupowej społeczeństwa, oceniła rolę prekursorów idei indywidualizmu w Iranie i Rosji, dokonała także interesujących porównań i podsumowań. • Celem autorki było przede wszystkim przedstawienie, w jaki sposób kultury „komunikują się”, jak przebiega dialog między ludźmi, należącymi do różnych kultur oraz jakie są i mogą być skutki dobrego lub złego zrozumienia partnera w dialogu. • Opracowała : Barbara Misiarz • Publiczna Biblioteka Pedagogiczna w Poznaniu
foo