Czasy mnichów i klasztorów

Autor:
Jarosław Gryguć
Wydawcy:
Wydawnictwo Media Rodzina (2018)
Klaster Turystyczny Szlak Piastowski w Wielkopolsce (2017)
Wydane w seriach:
Kultura Piastów dla dzieci
Tu Powstała Polska
ISBN:
978-83-8008-437-7, 978-83-8265-999-3
978-83-9494-240-3
Autotagi:
druk
ikonografia
książki
publikacje popularnonaukowe
Więcej informacji...

Szósta z kolei książka w serii dla dzieci "Tu powstała Polska". Na Szlaku Piastowskim znajduje się wiele zabytków architektury związanych z funkcjonowaniem klasztorów w państwie Piastów. Autor poprzez ciekawą narrację i bogate ilustracje przybliża młodym czytelnikom ten mało znany świat. Jak powstawały klasztory, jak wyglądało w nich życie codzienne, co to jest reguła klasztorna, jakie sekrety kryje refektarz? Wiele interesujących informacji i ciekawostek dotyczących zakonników, m.in. benedyktynów, dominikanów, franciszkanów oraz zgromadzeń żeńskich [opis wydawcy].
Więcej...
Wypożycz w bibliotece pedagogicznej
Dostęp online
Brak zasobów elektronicznych
dla wybranego dzieła.
Dodaj link
Recenzje

Brak recenzji - napisz pierwszą.

Dyskusje

Brak wątków

Przejdź do forum
Nikt jeszcze nie obserwuje nowych recenzji tego dzieła.
Opis
Autor:Jarosław Gryguć
Ilustracje:Jarosław Gryguć
Wydawcy:Wydawnictwo Media Rodzina (2018) Klaster Turystyczny Szlak Piastowski w Wielkopolsce (2017)
Serie wydawnicze:Kultura Piastów dla dzieci Tu Powstała Polska
ISBN:978-83-8008-437-7 978-83-8265-999-3 978-83-9494-240-3
Autotagi:druk ikonografia książki literatura literatura faktu, eseje, publicystyka literatura stosowana publikacje popularnonaukowe
Powyżej zostały przedstawione dane zebrane automatycznie z treści 6 rekordów bibliograficznych, pochodzących
z bibliotek lub od wydawców. Nie należy ich traktować jako opisu jednego konkretnego wydania lub przedmiotu.
Okładki
Kliknij na okładkę żeby zobaczyć powiększenie lub dodać ją na regał.
Autorka w swojej pracy w nowatorski sposób podjęła się omówieniu zagadnienia, w jaki sposób kultura odpowiedziała na przebieg modernizacji na terenach Rosji i Iranu przełomu XIX i XX wieku. • W swej wnikliwej rozprawie zajęła się szerokim spektrum problemów. Głównym zamiarem badaczki było uwidocznienie zarówno wspólnych cech, jak i różnic w przemianach obu państw. Ukazała podobieństwa w początkowej reakcji kultury rosyjskiej i irańskiej na kulturę zachodnią – fascynację nią, a jednocześnie pragnienie niezależności i przywiązanie do tradycji. • Skupiła się przede wszystkim na badaniach nad inteligencją rosyjską i irańską, rozważała, jak rosyjska literatura wpłynęła na rozpowszechnianie idei wolności oraz jaki miała wpływ na rozmaite sfery życia społecznego. • Omówiła m. in. zagadnienia kultury i języka, ukazała grupy kulturotwórcze jako konkretne zjawisko na tle abstrakcyjnego fenomenu kultury, postawiła pytania o istotę języka i jego rolę w kulturze. Zajęła się analizą problemową wybranych zjawisk zachodzących w omawianych państwach, snuła rozważania o pierwszym symbolu identyfikacji grupowej społeczeństwa, oceniła rolę prekursorów idei indywidualizmu w Iranie i Rosji, dokonała także interesujących porównań i podsumowań. • Celem autorki było przede wszystkim przedstawienie, w jaki sposób kultury „komunikują się”, jak przebiega dialog między ludźmi, należącymi do różnych kultur oraz jakie są i mogą być skutki dobrego lub złego zrozumienia partnera w dialogu. • Opracowała : Barbara Misiarz • Publiczna Biblioteka Pedagogiczna w Poznaniu
foo