Kultura Piastów dla dzieci: Jak budowano kościoły i pałace?

Autor:
Jarosław Gryguć
Wydawcy:
Wydawnictwo Media Rodzina (2013-2025)
na zlec. Starostwa Powiatowego (2013)
Wydawnictwo Popularnonaukowe Plinta (2012-2013)
Powiat Gnieźnieński
Wydane w seriach:
Kultura Piastów dla dzieci
Tu Powstała Polska.pl
Meet the Media Guru
Autotagi:
druk
książki
Więcej informacji...

Książka z serii "Tu powstała Polska", której celem jest przybliżenie młodemu czytelnikowi kultury i życia Piastów. Jak wyglądały dawne grody, osady i miasta, jak budowano kościoły i pałace, jak wyglądała codzienność na dworze, gdzie mieszkali, jak się ubierali, co jedli nasi przodkowie, jak wyglądało uzbrojenie wojów i rycerzy. Mnóstwo detali przedstawionych na bardzo bogatych ilustracjach. [merlin.pl]
Więcej...
Wypożycz w bibliotece pedagogicznej
Dostęp online
Brak zasobów elektronicznych
dla wybranego dzieła.
Dodaj link
Recenzje

Brak recenzji - napisz pierwszą.

Dyskusje

Brak wątków

Przejdź do forum
Nikt jeszcze nie obserwuje nowych recenzji tego dzieła.
Opis
Autor:Jarosław Gryguć
Przy współpracy:Robert L. Andrzejewski Tomasz Janiak Jacek Wrzesiński
Ilustracje:Jarosław Gryguć
Wydawcy:Wydawnictwo Media Rodzina (2013-2025) na zlec. Starostwa Powiatowego (2013) Wydawnictwo Popularnonaukowe Plinta (2012-2013) Powiat Gnieźnieński
Serie wydawnicze:Kultura Piastów dla dzieci Tu Powstała Polska.pl Meet the Media Guru
ISBN:978-83-8008-0522 978-83-8008-054-6 978-83-8416-001-5 978-83-935068-4-2 978-83-935068-5-9
Autotagi:druk fotografie ikonografia książki literatura literatura faktu, eseje, publicystyka literatura stosowana publikacje dydaktyczne publikacje popularnonaukowe
Powyżej zostały przedstawione dane zebrane automatycznie z treści 12 rekordów bibliograficznych, pochodzących
z bibliotek lub od wydawców. Nie należy ich traktować jako opisu jednego konkretnego wydania lub przedmiotu.
Okładki
Kliknij na okładkę żeby zobaczyć powiększenie lub dodać ją na regał.
Autorka w swojej pracy w nowatorski sposób podjęła się omówieniu zagadnienia, w jaki sposób kultura odpowiedziała na przebieg modernizacji na terenach Rosji i Iranu przełomu XIX i XX wieku. • W swej wnikliwej rozprawie zajęła się szerokim spektrum problemów. Głównym zamiarem badaczki było uwidocznienie zarówno wspólnych cech, jak i różnic w przemianach obu państw. Ukazała podobieństwa w początkowej reakcji kultury rosyjskiej i irańskiej na kulturę zachodnią – fascynację nią, a jednocześnie pragnienie niezależności i przywiązanie do tradycji. • Skupiła się przede wszystkim na badaniach nad inteligencją rosyjską i irańską, rozważała, jak rosyjska literatura wpłynęła na rozpowszechnianie idei wolności oraz jaki miała wpływ na rozmaite sfery życia społecznego. • Omówiła m. in. zagadnienia kultury i języka, ukazała grupy kulturotwórcze jako konkretne zjawisko na tle abstrakcyjnego fenomenu kultury, postawiła pytania o istotę języka i jego rolę w kulturze. Zajęła się analizą problemową wybranych zjawisk zachodzących w omawianych państwach, snuła rozważania o pierwszym symbolu identyfikacji grupowej społeczeństwa, oceniła rolę prekursorów idei indywidualizmu w Iranie i Rosji, dokonała także interesujących porównań i podsumowań. • Celem autorki było przede wszystkim przedstawienie, w jaki sposób kultury „komunikują się”, jak przebiega dialog między ludźmi, należącymi do różnych kultur oraz jakie są i mogą być skutki dobrego lub złego zrozumienia partnera w dialogu. • Opracowała : Barbara Misiarz • Publiczna Biblioteka Pedagogiczna w Poznaniu
foo