Zgłowy

Inne tytuły:
Da Capo al Fine
Kochaj
Słowa:
Krzysztof Zalewski
Produkcja:
Krzysztof Zalewski
Andrzej Smolik
Andrzej Markowski
Kompozytorzy:
Krzysztof Zalewski
Andrzej Markowski
Bolesław Wilczek
Szymon Paduszyński
Wykonanie:
Krzysztof Zalewski
Andrzej Smolik
Bolesław Wilczek
Szymon Paduszyński ...
Aranżacja:
Jan Stokłosa
Wokal:
Krzysztof Zalewski
Reżyseria nagrania:
Andrzej Smolik
Dźwięk:
Marcin Bors
Tłumaczenie:
Tomasz Zieliński
Julek Kowalski
Wydawca:
Kayax Production Publishing (2024)
Autotagi:
CD
nagrania muzyczne
Więcej informacji...
5.0

Krzysztof Zalewski – jeden z najbardziej charakterystycznych głosów polskiej sceny muzycznej. Autor takich utworów, jak „Miłość Miłość”, „Kurier”, „Annuszka” czy „Początek”. Po 4 latach od poprzedniej autorskiej płyty “Zabawa” – wkracza w zupełnie nowy, artystyczny etap. Zgłowy (zapis stylizowany: ZGŁOWY) to szósty album studyjny polskiego piosenkarza Krzysztofa Zalewskiego. Został wydany 27 września 2024 nakładem wydawnictwa Kayax. "Z głowy nie można wyjść!” – wykrzyczał Krzysztof Zalewski w tytułowym singlu „ZGŁOWY”. Ten album też z głowy nie może wyjść. Na płycie czuć rock'n'rollowego ducha i muzyczne inspiracje, z których Zalewski się składa jako artysta, ale także wielki fan muzyki. Wzruszające ballady, energetyczne gitarowe brzmienia, żywe instrumenty, charyzmatyczny wokal i wyjątkowo szczere, osobiste teksty – tak w dużym skrócie można podsumować materiał na „ZGŁOWY”. Album promują cztery różnorodne single, mocne, rapowane – „ZGŁOWY”, ballada o miłości – „Kochaj”, energetyczne i punkowe „Roboty” oraz wzruszający utwór „Edith Piaf”. – „ZGŁOWY” jest bardziej szczera, bardziej, rockowa i bardziej surowa niż moje poprzednie płyty. Ale przede wszystkim bardziej bezpośrednia. Słuchacz raczej nie będzie musiał zadawać sobie pytania „co autor miał na myśli”. Płytę nagraliśmy w dużej mierze „na setkę” – na żywo, żeby zbliżyć się jak najbardziej do koncertowej energii. Liczę na to, że w erze identycznych, pisanych od linijki piosenek z komputera, ludzie docenią niedoskonały, „ludzki” sznyt tej płyty". – mówi Krzysztof Zalewski.
Więcej...
Wypożycz w bibliotece pedagogicznej
Dostęp online
Brak zasobów elektronicznych
dla wybranego dzieła.
Dodaj link
Recenzje
  • To był pierwszy raz, kiedy z ciekawości zechciałem posłuchać Zalewskiego i o ile jego polityczne próby wypowiadania się na tematy, których nie zna - drażnią mnie to płyty słuchałem w kółko przez dwa miesiące. Jakiś czas później dowiedziałem się, że dostał za nią nagrodę Fryderyka 2025 - rewelacyjna płyta.
Nikt jeszcze nie obserwuje nowych recenzji tego dzieła.
Opis
Inne tytuły:Da Capo al Fine Kochaj Roboty Sztormy i ulewy Nienasycenie Nastolatek Zalewski Edith Piaf Uciekaj Mamo O deszczu
Słowa:Krzysztof Zalewski
Produkcja:Krzysztof Zalewski Andrzej Smolik Andrzej Markowski
Kompozytorzy:Krzysztof Zalewski Andrzej Markowski Bolesław Wilczek Szymon Paduszyński
Wykonanie:Krzysztof Zalewski Andrzej Smolik Bolesław Wilczek Szymon Paduszyński Stokłosa Collective Orchestra Marcin Bors Chór dzieci z Teatru Muzycznego Baabus Musicalis
Aranżacja:Jan Stokłosa
Wokal:Krzysztof Zalewski
Reżyseria nagrania:Andrzej Smolik
Dźwięk:Marcin Bors
Tłumaczenie:Tomasz Zieliński Julek Kowalski
oraz:Andrzej Smolik Bolesław Wilczek Marcin Bors Chór dzieci z Teatru Muzycznego Baabus Musicalis Jadwiga Kościk Sara Malinowska Monika Sobkiewicz-Hirsch Klaudia Maliszewska Adriana Wadoń Sara Rajewska-Syska Dorota Oleszkowicz Agnieszka Klahs Kamil Walasek Kinga Bacik Magdalena Kozber-Żarów Martyna Szczepaniak Justyna Jarzębińska Dominik Szczepaniak Stokłosa Collective Orchestra
Wydawca:Kayax Production Publishing (2024)
Autotagi:CD muzyka nagrania nagrania muzyczne
Powyżej zostały przedstawione dane zebrane automatycznie z treści 4 rekordów bibliograficznych, pochodzących
z bibliotek lub od wydawców. Nie należy ich traktować jako opisu jednego konkretnego wydania lub przedmiotu.
Okładki
Kliknij na okładkę żeby zobaczyć powiększenie lub dodać ją na regał.
Autorka w swojej pracy w nowatorski sposób podjęła się omówieniu zagadnienia, w jaki sposób kultura odpowiedziała na przebieg modernizacji na terenach Rosji i Iranu przełomu XIX i XX wieku. • W swej wnikliwej rozprawie zajęła się szerokim spektrum problemów. Głównym zamiarem badaczki było uwidocznienie zarówno wspólnych cech, jak i różnic w przemianach obu państw. Ukazała podobieństwa w początkowej reakcji kultury rosyjskiej i irańskiej na kulturę zachodnią – fascynację nią, a jednocześnie pragnienie niezależności i przywiązanie do tradycji. • Skupiła się przede wszystkim na badaniach nad inteligencją rosyjską i irańską, rozważała, jak rosyjska literatura wpłynęła na rozpowszechnianie idei wolności oraz jaki miała wpływ na rozmaite sfery życia społecznego. • Omówiła m. in. zagadnienia kultury i języka, ukazała grupy kulturotwórcze jako konkretne zjawisko na tle abstrakcyjnego fenomenu kultury, postawiła pytania o istotę języka i jego rolę w kulturze. Zajęła się analizą problemową wybranych zjawisk zachodzących w omawianych państwach, snuła rozważania o pierwszym symbolu identyfikacji grupowej społeczeństwa, oceniła rolę prekursorów idei indywidualizmu w Iranie i Rosji, dokonała także interesujących porównań i podsumowań. • Celem autorki było przede wszystkim przedstawienie, w jaki sposób kultury „komunikują się”, jak przebiega dialog między ludźmi, należącymi do różnych kultur oraz jakie są i mogą być skutki dobrego lub złego zrozumienia partnera w dialogu. • Opracowała : Barbara Misiarz • Publiczna Biblioteka Pedagogiczna w Poznaniu
foo