Wielkie problemy małych ludzi:

131 interwencji Play Therapy w terapii traumy i zaburzeń autoregulacji

Tytuł oryginalny:
Big behaviors in small containers
131 trauma-informed Play Therapy interventions for disorders of dysregulation,
Inne tytuły:
Sto trzydzieści jeden interwencji Play Therapy w terapii traumy i zaburzeń autoregulacji
Autor:
Paris Goodyear-Brown
Tłumacz:
Aleksandra Samson-Banasik
Wydawcy:
MT Biznes Sp. z o. o (2024)
Laurum (2024)
ISBN:
978-83-8231-410-6
Autotagi:
druk
książki
podręczniki
poradniki
publikacje fachowe
scenariusze
Więcej informacji...

Jak pomóc dzieciom przejść najtrudniejsze chwile i budować ich stabilność emocjonalną oraz więź z otoczeniem Praca z dziećmi doświadczającymi dysregulacji pokazuje, że najmniejsze ciała nierzadko skrywają największe emocje. Zamiast skupiać się na wygaszaniu niepokojących zachowań, takich jak bunt, samookaleczenia czy wycofywanie się, należy zrozumieć, jaka potrzeba emocjonalna leży u ich podstaw. Książka przedstawia 131 praktycznych, angażujących zabaw terapeutycznych, których wzmacniająca i uzdrawiająca moc płynie z przyjęcia całkowicie odmiennego paradygmatu problematycznych zachowań. Proponowane interwencje bazują na modelu TraumaPlay®, podejściu terapeutycznym, w którym na pierwszym miejscu stawia się przywiązanie, koregulację i naukowe spojrzenie na reakcję stresową. Wykorzystanie ich w procesie terapii pomaga dzieciom: ·zyskać poczucie bezpieczeństwa fizycznego i psychicznego ·poszerzyć okno tolerancji afektywnej ·radzić sobie ze złością, lękiem i innymi silnymi emocjami w adaptacyjny sposób ·rozwinąć kompetencje emocjonalne ·wzmocnić kompetencje społeczne i poczucie własnej wartości ·kwestionować i przezwyciężać nieprzydatne myśli ·stworzyć spójną narrację traumy i innych trudnych doświadczeń. Opisane w książce narzędzia pomogą terapeutom, nauczycielom, lekarzom, opiekunom czy zaufanym osobom dorosłym zapewnić dziecku regulujące, wzmacniające i stabilne środowisko, którego mały człowiek tak bardzo potrzebuje w obliczu stresu, przytłaczających uczuć i trudnych sytuacji. Wspomniane interwencje powstały w szkołach, klinikach, ośrodkach leczenia stacjonarnego, domach oraz prywatnych gabinetach jako narzędzia niesienia pomocy dzieciom z takimi diagnozami jak: ·posttraumatyczne zaburzenia rozwojowe (DTD) ·zespół stresu pourazowego(PTSD) ·zespół nadpobudliwości psychoruchowej z deficytem uwagi (ADHD) ·zaburzenia opozycyjno-buntownicze (ODD) ·zaburzenia lękowe ·zaburzenia ze spektrum autyzmu (ASD) ·zaburzenie przetwarzania sensorycznego ·labilność emocjonalna Do wielu ćwiczeń dołączono karty pracy, które można wykorzystywać w praktyce klinicznej. Ta książka stanowi kompleksowy zbiór kreatywnych aktywności z zakresu Play Therapy, przeznaczonych do terapii traumy u dzieci. Jest odpowiednia dla pacjentów w różnym wieku i na różnym etapie rozwoju językowego. Autorka, wykorzystując swoją głęboką wiedzę i bogate doświadczenie, opracowała elastyczny i całościowy program terapeutyczny. Jest on dostosowany do indywidualnych możliwości i potrzeb dzieci, dzięki czemu wspiera ich rozwój i wzmacnia odporność emocjonalną. Będziecie zaskoczeni tym, jak dzieci poprzez zabawę radzą sobie z traumą. ???- Nina Ambroziak, psycholożka, terapeutka, superwizorka i trenerka Play Therapy Paris Goodyear-Brown należy do grona światowych ekspert ó w w zakresie wykorzystania zabawy w terapii dziecięcej traumy. Jej przełomowy model terapeutyczny TraumaPlay TM łączy metody dyrektywne i niedyrektywne w sp ó jn ą strukturę, kt ó ra zapewnia klinicystom bezpieczną bazę w postaci obszernego repertuaru naukowo uzasadnionych interwencji, jednocześnie zachęcając ich do kreatywności i swobody w podążaniu za potrzebami dziecka. Paris Goodyear-Brown j est założycielką i dyrektorką kliniczną centrum leczenia traumy Nurture House, dyrektorką wykonawczą TraumaPlay Institute, rozchwytywaną m ó wczynią , prelegentką konferencji TEDex i wykładowczynią na Uniwersytecie Vanderbilta, gdzie prowadzi zajęcia z ochrony zdrowia psychicznego.
Więcej...
Wypożycz w bibliotece pedagogicznej
Dostęp online
Brak zasobów elektronicznych
dla wybranego dzieła.
Dodaj link
Recenzje

Brak recenzji - napisz pierwszą.

Dyskusje

Brak wątków

Przejdź do forum
Nikt jeszcze nie obserwuje nowych recenzji tego dzieła.
Opis
Inne tytuły:Sto trzydzieści jeden interwencji Play Therapy w terapii traumy i zaburzeń autoregulacji 131 trauma-informed Play Therapy interventions for disorders of dysregulation,
Autor:Paris Goodyear-Brown
Tłumacz:Aleksandra Samson-Banasik
Wydawcy:MT Biznes Sp. z o. o (2024) Laurum (2024)
ISBN:978-83-8231-410-6
Autotagi:dramat druk książki literatura literatura piękna literatura stosowana podręczniki poradniki poradniki i przewodniki publikacje fachowe scenariusze
Powyżej zostały przedstawione dane zebrane automatycznie z treści 2 rekordów bibliograficznych, pochodzących
z bibliotek lub od wydawców. Nie należy ich traktować jako opisu jednego konkretnego wydania lub przedmiotu.
Okładki
Kliknij na okładkę żeby zobaczyć powiększenie lub dodać ją na regał.
Autorka w swojej pracy w nowatorski sposób podjęła się omówieniu zagadnienia, w jaki sposób kultura odpowiedziała na przebieg modernizacji na terenach Rosji i Iranu przełomu XIX i XX wieku. • W swej wnikliwej rozprawie zajęła się szerokim spektrum problemów. Głównym zamiarem badaczki było uwidocznienie zarówno wspólnych cech, jak i różnic w przemianach obu państw. Ukazała podobieństwa w początkowej reakcji kultury rosyjskiej i irańskiej na kulturę zachodnią – fascynację nią, a jednocześnie pragnienie niezależności i przywiązanie do tradycji. • Skupiła się przede wszystkim na badaniach nad inteligencją rosyjską i irańską, rozważała, jak rosyjska literatura wpłynęła na rozpowszechnianie idei wolności oraz jaki miała wpływ na rozmaite sfery życia społecznego. • Omówiła m. in. zagadnienia kultury i języka, ukazała grupy kulturotwórcze jako konkretne zjawisko na tle abstrakcyjnego fenomenu kultury, postawiła pytania o istotę języka i jego rolę w kulturze. Zajęła się analizą problemową wybranych zjawisk zachodzących w omawianych państwach, snuła rozważania o pierwszym symbolu identyfikacji grupowej społeczeństwa, oceniła rolę prekursorów idei indywidualizmu w Iranie i Rosji, dokonała także interesujących porównań i podsumowań. • Celem autorki było przede wszystkim przedstawienie, w jaki sposób kultury „komunikują się”, jak przebiega dialog między ludźmi, należącymi do różnych kultur oraz jakie są i mogą być skutki dobrego lub złego zrozumienia partnera w dialogu. • Opracowała : Barbara Misiarz • Publiczna Biblioteka Pedagogiczna w Poznaniu
foo