Język polski

Inne tytuły:
matura ustna
zbiór zadań maturalnych
Autorzy:
Hanna Moszczeńska
Zofia Kołos
Marianna Gutowska
Anna Polińska ...
Redakcja:
Robert Chamczyk
Karina Kosicka
Wydawca:
Nowa Era (2024)
Wydane w seriach:
Nowa Teraz Matura
ISBN:
978-83-267-5139-4
Autotagi:
druk
historia
książki
podręczniki
publikacje dydaktyczne
szkoły średnie
Źródło opisu: Miejska Biblioteka Publiczna im. Stefana Żeromskiego w Zakopanem - Katalog księgozbioru
Więcej informacji...

Zbiór zadań do matury ustnej „NOWA Teraz matura. Język polski. Do matury 2025” z dostępem do materiałów cyfrowych umożliwia przygotowanie do części ustnej egzaminu maturalnego z języka polskiego. Zgodne z uszczuploną podstawą programową. odpowiedzi (przykładowe realizacje) wszystkich zadań jawnych CKE obowiązujących w danym roku szkolnym, przykładowe realizacje zadań niejawnych oraz przykładowe tematy zadań niejawnych ze wskazówkami interaktywny katalog motywów literackich, filmy z rozwiązaniami zadań jawnego i niejawnego NOWA Teraz matura.
Więcej...
Wypożycz w bibliotece pedagogicznej
Dostęp online
Brak zasobów elektronicznych
dla wybranego dzieła.
Dodaj link
Recenzje

Brak recenzji - napisz pierwszą.

Dyskusje

Brak wątków

Przejdź do forum
Nikt jeszcze nie obserwuje nowych recenzji tego dzieła.
Opis
Inne tytuły:matura ustna zbiór zadań maturalnych
Autorzy:Hanna Moszczeńska Zofia Kołos Marianna Gutowska Anna Polińska Agata Karolczyk-Kozyra Jan Jończy Izabela Deptuła Marta Malec Emilia Lazar Katarzyna Dobrochowska Małgorzata Sławicka
Redakcja:Robert Chamczyk Karina Kosicka
Wydawca:Nowa Era (2024)
Serie wydawnicze:Nowa Teraz Matura
ISBN:978-83-267-5139-4
Autotagi:druk historia książki literatura literatura stosowana podręczniki publikacje dydaktyczne szkoły średnie
Okładki
Kliknij na okładkę żeby zobaczyć powiększenie lub dodać ją na regał.
Autorka w swojej pracy w nowatorski sposób podjęła się omówieniu zagadnienia, w jaki sposób kultura odpowiedziała na przebieg modernizacji na terenach Rosji i Iranu przełomu XIX i XX wieku. • W swej wnikliwej rozprawie zajęła się szerokim spektrum problemów. Głównym zamiarem badaczki było uwidocznienie zarówno wspólnych cech, jak i różnic w przemianach obu państw. Ukazała podobieństwa w początkowej reakcji kultury rosyjskiej i irańskiej na kulturę zachodnią – fascynację nią, a jednocześnie pragnienie niezależności i przywiązanie do tradycji. • Skupiła się przede wszystkim na badaniach nad inteligencją rosyjską i irańską, rozważała, jak rosyjska literatura wpłynęła na rozpowszechnianie idei wolności oraz jaki miała wpływ na rozmaite sfery życia społecznego. • Omówiła m. in. zagadnienia kultury i języka, ukazała grupy kulturotwórcze jako konkretne zjawisko na tle abstrakcyjnego fenomenu kultury, postawiła pytania o istotę języka i jego rolę w kulturze. Zajęła się analizą problemową wybranych zjawisk zachodzących w omawianych państwach, snuła rozważania o pierwszym symbolu identyfikacji grupowej społeczeństwa, oceniła rolę prekursorów idei indywidualizmu w Iranie i Rosji, dokonała także interesujących porównań i podsumowań. • Celem autorki było przede wszystkim przedstawienie, w jaki sposób kultury „komunikują się”, jak przebiega dialog między ludźmi, należącymi do różnych kultur oraz jakie są i mogą być skutki dobrego lub złego zrozumienia partnera w dialogu. • Opracowała : Barbara Misiarz • Publiczna Biblioteka Pedagogiczna w Poznaniu
foo