Współczesne wyzwania teorii i praktyki edukacyjnej

Redakcja:
Agnieszka Cybal-Michalska
Agnieszka Gromkowska-Melosik
Jakub Adamczewski
Agnieszka Nymś-Górna ...
Wydawcy:
Wydawnictwo Naukowe Uniwersytetu im. Adama Mickiewicza (2019)
IBUK Libra (2019)
Uniwersytet im. Adama Mickiewicza
Wydane w seriach:
Psychologia i Pedagogika
Psychologia i Pedagogika - Uniwersytet im. Adama Mickiewicza w Poznaniu
ISBN:
978-83-232-3530-9
Autotagi:
dokumenty elektroniczne
druk
e-booki
książki
Więcej informacji...

Tom zawiera teksty doktorantów Wydziału Studiów Edukacyjnych i stanowi znakomitą egzemplifikację możliwości, jakie pedagogika daje młodym naukowcom, ale też ich ogromnego potencjału w zakresie przyczyniania się do jej rozwoju. Prezentowane artykuły zarówno swoją problematyką, jak i poziomem merytorycznym jak najlepiej świadczą o kompetencjach i „naukowej inwencji” młodych badaczy edukacji. Są zróżnicowane w swojej całości, ale dają także obraz pewnej intelektualnej wspólnoty, którą cechują jasno zdefiniowane cechy kognitywne i społeczne. Oto mamy tom z tekstami młodych intelektualistów, często debiutujących, o szerokich horyzontach, egzemplifikujących w swoich tekstach własne zainteresowania i orientacje teoretyczno-badawcze.
Więcej...
Wypożycz w bibliotece pedagogicznej
Dostęp online
Brak zasobów elektronicznych
dla wybranego dzieła.
Dodaj link
Recenzje

Brak recenzji - napisz pierwszą.

Dyskusje

Brak wątków

Przejdź do forum
Nikt jeszcze nie obserwuje nowych recenzji tego dzieła.
Opis
Redakcja:Agnieszka Cybal-Michalska Agnieszka Gromkowska-Melosik Jakub Adamczewski Agnieszka Nymś-Górna Emilia Wieczorek
Wydawcy:Wydawnictwo Naukowe Uniwersytetu im. Adama Mickiewicza (2019) IBUK Libra (2019) Uniwersytet im. Adama Mickiewicza
Serie wydawnicze:Psychologia i Pedagogika Psychologia i Pedagogika - Uniwersytet im. Adama Mickiewicza w Poznaniu
ISBN:978-83-232-3530-9
Autotagi:dokumenty elektroniczne druk e-booki książki literatura zasoby elektroniczne
Powyżej zostały przedstawione dane zebrane automatycznie z treści 2 rekordów bibliograficznych, pochodzących
z bibliotek lub od wydawców. Nie należy ich traktować jako opisu jednego konkretnego wydania lub przedmiotu.
Okładki
Kliknij na okładkę żeby zobaczyć powiększenie lub dodać ją na regał.
Autorka w swojej pracy w nowatorski sposób podjęła się omówieniu zagadnienia, w jaki sposób kultura odpowiedziała na przebieg modernizacji na terenach Rosji i Iranu przełomu XIX i XX wieku. • W swej wnikliwej rozprawie zajęła się szerokim spektrum problemów. Głównym zamiarem badaczki było uwidocznienie zarówno wspólnych cech, jak i różnic w przemianach obu państw. Ukazała podobieństwa w początkowej reakcji kultury rosyjskiej i irańskiej na kulturę zachodnią – fascynację nią, a jednocześnie pragnienie niezależności i przywiązanie do tradycji. • Skupiła się przede wszystkim na badaniach nad inteligencją rosyjską i irańską, rozważała, jak rosyjska literatura wpłynęła na rozpowszechnianie idei wolności oraz jaki miała wpływ na rozmaite sfery życia społecznego. • Omówiła m. in. zagadnienia kultury i języka, ukazała grupy kulturotwórcze jako konkretne zjawisko na tle abstrakcyjnego fenomenu kultury, postawiła pytania o istotę języka i jego rolę w kulturze. Zajęła się analizą problemową wybranych zjawisk zachodzących w omawianych państwach, snuła rozważania o pierwszym symbolu identyfikacji grupowej społeczeństwa, oceniła rolę prekursorów idei indywidualizmu w Iranie i Rosji, dokonała także interesujących porównań i podsumowań. • Celem autorki było przede wszystkim przedstawienie, w jaki sposób kultury „komunikują się”, jak przebiega dialog między ludźmi, należącymi do różnych kultur oraz jakie są i mogą być skutki dobrego lub złego zrozumienia partnera w dialogu. • Opracowała : Barbara Misiarz • Publiczna Biblioteka Pedagogiczna w Poznaniu
foo