Dom trzech wdów

Autor:
Aleksandra Katarzyna Maludy
Wydawca:
Wydawnictwo Replika (2024)
Wydane w seriach:
Saga warszawska
Katarzyna Maludy
ISBN:
978-83-68135-08-4
Autotagi:
druk
książki
powieści
proza

Ewa Konieczkówna, jedna z trzynastu córek aptekarza, ratuje życie rosyjskiemu oficerowi, rannemu w bitwie pod Olszynką Grochowską. W tajemnicy przed wszystkimi ukrywa go w swoim wynajętym mieszkanku i pielęgnuje nie tylko jego rany, ale też budzące się w niej uczucie. Tadeusz Majewski nie przywykł do skromnego życia i ucieka do Moskwy, do wygodnego pałacu swojego dziada, uczestnika powstania kościuszkowskiego, wcześniej łamiąc Ewie serce, pozostawia jej jednak bardzo cenny dar. Ewa musi stawić czoła światu, w którym samotnym kobietom nie dano prawa do uczciwego zarobku. Julian Suchocki za udział w powstaniu listopadowym zostaje zesłany w głąb Rosji na sześć długich lat. Razem z innymi skazańcami wyrusza w długą i męczącą podróż, zostawiając brzemienną Madzię oraz wszystko, co do tej pory znał. Hanna Boratyńska, nareszcie wolna od męża tyrana, może oddychać pełną piersią. Z zapałem przerabia skrawki materiałów w niepowtarzalne kreacje i przy niewielkiej pomocy pewnego Żyda, Abrahama Sterna, dąży do zbudowania nowoczesnego domu mody. Trzy wdowy - dwie słomiane i jedna prawdziwa - muszą znaleźć miejsce w zmieniającej się pod rządami rosyjskiego namiestnika Warszawie, w którym wszystkie będą czuły się dobrze.
Więcej...
Wypożycz w bibliotece pedagogicznej
Dostęp online
Brak zasobów elektronicznych
dla wybranego dzieła.
Dodaj link
Recenzje

Brak recenzji - napisz pierwszą.

Dyskusje

Brak wątków

Przejdź do forum
Nikt jeszcze nie obserwuje nowych recenzji tego dzieła.
Okładki
Kliknij na okładkę żeby zobaczyć powiększenie lub dodać ją na regał.
Autorka w swojej pracy w nowatorski sposób podjęła się omówieniu zagadnienia, w jaki sposób kultura odpowiedziała na przebieg modernizacji na terenach Rosji i Iranu przełomu XIX i XX wieku. • W swej wnikliwej rozprawie zajęła się szerokim spektrum problemów. Głównym zamiarem badaczki było uwidocznienie zarówno wspólnych cech, jak i różnic w przemianach obu państw. Ukazała podobieństwa w początkowej reakcji kultury rosyjskiej i irańskiej na kulturę zachodnią – fascynację nią, a jednocześnie pragnienie niezależności i przywiązanie do tradycji. • Skupiła się przede wszystkim na badaniach nad inteligencją rosyjską i irańską, rozważała, jak rosyjska literatura wpłynęła na rozpowszechnianie idei wolności oraz jaki miała wpływ na rozmaite sfery życia społecznego. • Omówiła m. in. zagadnienia kultury i języka, ukazała grupy kulturotwórcze jako konkretne zjawisko na tle abstrakcyjnego fenomenu kultury, postawiła pytania o istotę języka i jego rolę w kulturze. Zajęła się analizą problemową wybranych zjawisk zachodzących w omawianych państwach, snuła rozważania o pierwszym symbolu identyfikacji grupowej społeczeństwa, oceniła rolę prekursorów idei indywidualizmu w Iranie i Rosji, dokonała także interesujących porównań i podsumowań. • Celem autorki było przede wszystkim przedstawienie, w jaki sposób kultury „komunikują się”, jak przebiega dialog między ludźmi, należącymi do różnych kultur oraz jakie są i mogą być skutki dobrego lub złego zrozumienia partnera w dialogu. • Opracowała : Barbara Misiarz • Publiczna Biblioteka Pedagogiczna w Poznaniu
foo