Uśmiech Cateriny:

historia matki Leonarda da Vinci

Tytuł oryginalny:
Sorriso di Caterina
la madre di Leonardo,
Autor:
Carlo Vecce
Tłumacz:
Dagmara Budzbon-Szymańska
Wydawcy:
Znak Koncept (2024)
Społeczny Instytut Wydawniczy Znak
ISBN:
978-83-240-9454-7
Autotagi:
biografie
druk
książki
powieści
proza
renesans
5.0

Nieznana i zdumiewająca historia matki Leonarda da Vinci. Opowieść, która rzuca nowe światło na dzieła jednego z największych twórców renesansu. Caterina jest wolna jak wiatr i jak wiatr nieokiełznana. Jeździ konno po dzikich stepach, słucha głosów drzew, zwierząt i bogów. Jej przyszłość zdaje się przesądzona. Caterina nie podejrzewa, że przyjdzie jej opuścić niedostępne góry Kaukazu. Pewnego dnia zostaje gwałtownie wyrwana ze swojego świata i wciągnięta w wielką historię – przeniesiona do serca renesansu, Florencji. Jej życie nabierze zupełnie nowego sensu. Pozna potężną miłość, a swoje dziecko pokocha bardziej niż własne życie. A ono pokocha ją w ten sam sposób. Caterina da mu wszystko, co dla niej najważniejsze: nieskończoną miłość do życia, wolności i wszelkich stworzeń. Pokaże mu, czym jest piękno. A On to przyjmie i stanie się twórcą totalnym, człowiekiem, który nie należy do jednego narodu ani do jednej kultury, ale do całej ludzkości. Imię tego dziecka znamy wszyscy: Leonardo. Opowieść o największym umyśle wszech czasów, o matczynej miłości, o początkach współczesnego świata, konfrontacji Zachodu i Wschodu. O Morzu Śródziemnym jako kolebce kultury, fascynującej mozaice ukazanej w przededniu odkrycia obu Ameryk.[opis wydawcy].
Więcej...
Wypożycz w bibliotece pedagogicznej
Dostęp online
Brak zasobów elektronicznych
dla wybranego dzieła.
Dodaj link
Recenzje
  • Pasjonująca historia napisana pięknym językiem .
Dyskusje

Brak wątków

Przejdź do forum
Nikt jeszcze nie obserwuje nowych recenzji tego dzieła.
Okładki
Kliknij na okładkę żeby zobaczyć powiększenie lub dodać ją na regał.
Autorka w swojej pracy w nowatorski sposób podjęła się omówieniu zagadnienia, w jaki sposób kultura odpowiedziała na przebieg modernizacji na terenach Rosji i Iranu przełomu XIX i XX wieku. • W swej wnikliwej rozprawie zajęła się szerokim spektrum problemów. Głównym zamiarem badaczki było uwidocznienie zarówno wspólnych cech, jak i różnic w przemianach obu państw. Ukazała podobieństwa w początkowej reakcji kultury rosyjskiej i irańskiej na kulturę zachodnią – fascynację nią, a jednocześnie pragnienie niezależności i przywiązanie do tradycji. • Skupiła się przede wszystkim na badaniach nad inteligencją rosyjską i irańską, rozważała, jak rosyjska literatura wpłynęła na rozpowszechnianie idei wolności oraz jaki miała wpływ na rozmaite sfery życia społecznego. • Omówiła m. in. zagadnienia kultury i języka, ukazała grupy kulturotwórcze jako konkretne zjawisko na tle abstrakcyjnego fenomenu kultury, postawiła pytania o istotę języka i jego rolę w kulturze. Zajęła się analizą problemową wybranych zjawisk zachodzących w omawianych państwach, snuła rozważania o pierwszym symbolu identyfikacji grupowej społeczeństwa, oceniła rolę prekursorów idei indywidualizmu w Iranie i Rosji, dokonała także interesujących porównań i podsumowań. • Celem autorki było przede wszystkim przedstawienie, w jaki sposób kultury „komunikują się”, jak przebiega dialog między ludźmi, należącymi do różnych kultur oraz jakie są i mogą być skutki dobrego lub złego zrozumienia partnera w dialogu. • Opracowała : Barbara Misiarz • Publiczna Biblioteka Pedagogiczna w Poznaniu
foo