Drzewo do samego nieba

Autor:
Maria Terlikowska (1920-1990) ...
Ilustracje:
Sara Olszewska ...
Opracowanie:
Katarzyna Uhma
Wyd. w latach:
1975 - 2024
Autotagi:
beletrystyka
druk
książki
opowiadania
proza
zbiory opowiadań
Więcej informacji...
4.8 (4 głosy)

Wydanie Drzewa do samego nieba kompletne bez skrótów i cięć w treści. W tym wydaniu znajdziesz odpowiedzi na pytania z podręcznika - "pewniak na teście", czyli wskazanie zagadnień, które zwykle pojawiają się w pytaniach z danej lektury we wszelkich testach sprawdzających wiedzę, a także w podręcznikach i na klasówkach. Zawiera bardzo szczegółowe streszczenie oraz drugie skrócone, ułatwiające szybkie przygotowanie się przed lekcją. Opracowanie zawiera plan wydarzeń, wnikliwie wyjaśnioną problematykę oraz szerokie charakterystyki bohaterów. Świetnym dodatkiem są gry i zabawy, które gwarantują mile spędzony czas! Wdrapanie się na drzewo nie jest łatwe, tym bardziej na tytułowe drzewo do samego nieba... Odważnym braciom Lichockim jednak nic nie jest straszne. Chłopcy odkrywają kolejne konary drzewa, przy okazji dobrze się bawiąc. Na każdym poziomie czeka na nich nowa przygoda.Mali rycerze, z niepospolitą wyobraźnią i wsparciem życzliwych im osób, odznaczą się szlachetnymi czynami. Opowiadanie nie tylko uczy wartościowych postaw, pokazuje, jak ważna jest wspólnota i przyjaźń, obcowanie z przyrodą, ale pozwala również na puszczenie wodzy fantazji, błądzącej wśród zielonych liści. Dzięki pełnemu opracowaniu zawartemu w tym wydaniu lektura będzie przyjemniejsza, a lekcje polskiego staną się proste i zrozumiałe.
Więcej...
Wypożycz w bibliotece pedagogicznej
Dostęp online
Brak zasobów elektronicznych
dla wybranego dzieła.
Dodaj link
Recenzje
  • Ciekawe przygody dwóch chłopców i ich drzewa.
Dyskusje

Brak wątków

Przejdź do forum
Nikt jeszcze nie obserwuje nowych recenzji tego dzieła.
Opis
Autorzy:Maria Terlikowska (1920-1990) Sara Olszewska Teresa Wilbik Teresa Wilbik-Stanny
Ilustracje:Sara Olszewska Teresa Wilbik Teresa Wilbik-Stanny Zdzisław Byczek
Opracowanie:Katarzyna Uhma
Tłumacz:Teresa Wilbik
Redakcja:Katarzyna Uhma
Wydawcy:Wydawnictwo Greg (2019-2024) Wydaw. Muza SA (2015-2019) Nasza Księgarnia (1987) Krajowa Agencja Wydawnicza (1975-1982) Krajowa Agnecja Wydawnicza (1978)
Serie wydawnicze:Kolorowa Klasyka Muzeum Książki Dziecięcej Poleca Lektura (Greg) Lektura z Opracowaniem Lektura Muzeum Książki Dziecięcej opracowanie polecane przez nauczycieli i egzaminatorów polecane przez egzaminatorów
ISBN:978-83-7517-325-3 978-83-7517-328-4 978-83-7517-341-3 978-83-7517-342-0 978-83-7758-985-4 978-83-7517-328-4 978-83-7517-341-3 978-83-7517-342-0 978837517340 8-83-7758-985-4 978-83-7758-982-4
Autotagi:beletrystyka druk epika historia ikonografia książki literatura literatura piękna literatura stosowana opowiadania podręczniki powieści proza publikacje dydaktyczne szkoły podstawowe zbiory opowiadań
Powyżej zostały przedstawione dane zebrane automatycznie z treści 95 rekordów bibliograficznych, pochodzących
z bibliotek lub od wydawców. Nie należy ich traktować jako opisu jednego konkretnego wydania lub przedmiotu.
Okładki
Kliknij na okładkę żeby zobaczyć powiększenie lub dodać ją na regał.
Autorka w swojej pracy w nowatorski sposób podjęła się omówieniu zagadnienia, w jaki sposób kultura odpowiedziała na przebieg modernizacji na terenach Rosji i Iranu przełomu XIX i XX wieku. • W swej wnikliwej rozprawie zajęła się szerokim spektrum problemów. Głównym zamiarem badaczki było uwidocznienie zarówno wspólnych cech, jak i różnic w przemianach obu państw. Ukazała podobieństwa w początkowej reakcji kultury rosyjskiej i irańskiej na kulturę zachodnią – fascynację nią, a jednocześnie pragnienie niezależności i przywiązanie do tradycji. • Skupiła się przede wszystkim na badaniach nad inteligencją rosyjską i irańską, rozważała, jak rosyjska literatura wpłynęła na rozpowszechnianie idei wolności oraz jaki miała wpływ na rozmaite sfery życia społecznego. • Omówiła m. in. zagadnienia kultury i języka, ukazała grupy kulturotwórcze jako konkretne zjawisko na tle abstrakcyjnego fenomenu kultury, postawiła pytania o istotę języka i jego rolę w kulturze. Zajęła się analizą problemową wybranych zjawisk zachodzących w omawianych państwach, snuła rozważania o pierwszym symbolu identyfikacji grupowej społeczeństwa, oceniła rolę prekursorów idei indywidualizmu w Iranie i Rosji, dokonała także interesujących porównań i podsumowań. • Celem autorki było przede wszystkim przedstawienie, w jaki sposób kultury „komunikują się”, jak przebiega dialog między ludźmi, należącymi do różnych kultur oraz jakie są i mogą być skutki dobrego lub złego zrozumienia partnera w dialogu. • Opracowała : Barbara Misiarz • Publiczna Biblioteka Pedagogiczna w Poznaniu
foo