Disneyland

Tytuł oryginalny:
Disneyland
Autor:
Stanisław Dygat (1914-1978)
Wyd. w latach:
1965 - 2010
Autotagi:
druk
książki
powieści
Więcej informacji...
4.0

Jedna z najpopularniejszych powieści Stanisława Dygata pełna przewrotnej ironii i specyficznego dygatowskiego humoru Architekt Marek Arens spotyka na balu maskowym tajemniczą, intrygującą Jowitę. Dziewczyna jednak znika bez śladu. Mimo że Marek rozmawiał z nią zaledwie chwilę i widział tylko jej oczy pod czarczafem nie może o niej zapomnieć... Czy Jowita to kobieta z krwi i kości, czy wytwór jego wyobraźni? Wkrótce Marek poznaje studentkę Agnieszkę, w której się zakochuje. Podejrzewa, że jest ona Jowita... Disneyland to powieść o pogoni za marzeniami, o pogoni za miłością i szczęściem, To również realistyczny portret środowiska artystycznego i intelektualnego z lat 60. XX wieku. Wspomnienia głównego bohatera oraz rozważania o sprawach dla niego najważniejszych - miłości i wierności, przyjaźni i lojalności, kobiecości i męskości - sprawiają, że powieść jest i będzie zawsze aktualna. Disneyland został zekranizowany przez Janusza Morgensterna w 1967 roku - film zatytułowano Jowita (nagroda za reżyserię na festiwalu w San Sebastian). Autorem scenariusza byt Tadeusz Konwicki, a dialogów - Stanisław Dygat. W filmie wystąpili m.in. Daniel Olbrychski, Barbara Kwiatkowska, Kalina Jędrusik, Iga Cembrzyńska i Zbigniew Cybulski.
Więcej...
Wypożycz w bibliotece pedagogicznej
Dostęp online
Brak zasobów elektronicznych
dla wybranego dzieła.
Dodaj link
Recenzje

Brak recenzji - napisz pierwszą.

Dyskusje

Brak wątków

Przejdź do forum
Nikt jeszcze nie obserwuje nowych recenzji tego dzieła.
Opis
Inne tytuły:Dzieła T. 4.
Autor:Stanisław Dygat (1914-1978)
Lektor:Zdzisław Wardejn
Opracowanie:Krystyna Milewska Mirosław Milewski
Tłumaczenie:Romána Gimes (1928-2015) Jozef Hvišč Zdravko Malić (1933-1997) Vendulka Zapletalová
Przedmowa:Andrzej Mencwel
Posłowie:Bořivoj Křemenák (1923-1972)
Wydawcy:Prószyński Media (2010) Wydawnictwo Literackie (2001) Świat Książki (1999) Wydawnictwo Glob (1986) Zakład Wydawnictw i Nagrań PZN (1982) Państwowy Instytut Wydawniczy (1965-1981) Európa (1971) Madách (1971) Matica hrvatska (1970) Odeon (1967) Smena (1967) Zakład Wydawnictw i Nagrań Polskiego Związku Niewidomych Polski Związek Niewidomych. Studio Książki Mówionej
Serie wydawnicze:Seria Kieszonkowa PIW Dzieła Európa Zsebkönyvek Soudobá Světova Próza Edicia Štafeta Zabavna Biblioteka Zabavna Biblioteka (Zaklade Tiskare Narodnih Novina) Zabavna Knjižnica Zabavna Knjižnica Matice Hrvatske Štafeta
ISBN:83-06-00537-6 83-08-03144-7 83-7007-070-1 83-7129-817-X 978-83-7648-435-8 837007071 83-06-000537-6
Autotagi:dokumenty elektroniczne druk epika książki literatura literatura piękna powieści proza zasoby elektroniczne
Powyżej zostały przedstawione dane zebrane automatycznie z treści 65 rekordów bibliograficznych, pochodzących
z bibliotek lub od wydawców. Nie należy ich traktować jako opisu jednego konkretnego wydania lub przedmiotu.
Okładki
Kliknij na okładkę żeby zobaczyć powiększenie lub dodać ją na regał.
Autorka w swojej pracy w nowatorski sposób podjęła się omówieniu zagadnienia, w jaki sposób kultura odpowiedziała na przebieg modernizacji na terenach Rosji i Iranu przełomu XIX i XX wieku. • W swej wnikliwej rozprawie zajęła się szerokim spektrum problemów. Głównym zamiarem badaczki było uwidocznienie zarówno wspólnych cech, jak i różnic w przemianach obu państw. Ukazała podobieństwa w początkowej reakcji kultury rosyjskiej i irańskiej na kulturę zachodnią – fascynację nią, a jednocześnie pragnienie niezależności i przywiązanie do tradycji. • Skupiła się przede wszystkim na badaniach nad inteligencją rosyjską i irańską, rozważała, jak rosyjska literatura wpłynęła na rozpowszechnianie idei wolności oraz jaki miała wpływ na rozmaite sfery życia społecznego. • Omówiła m. in. zagadnienia kultury i języka, ukazała grupy kulturotwórcze jako konkretne zjawisko na tle abstrakcyjnego fenomenu kultury, postawiła pytania o istotę języka i jego rolę w kulturze. Zajęła się analizą problemową wybranych zjawisk zachodzących w omawianych państwach, snuła rozważania o pierwszym symbolu identyfikacji grupowej społeczeństwa, oceniła rolę prekursorów idei indywidualizmu w Iranie i Rosji, dokonała także interesujących porównań i podsumowań. • Celem autorki było przede wszystkim przedstawienie, w jaki sposób kultury „komunikują się”, jak przebiega dialog między ludźmi, należącymi do różnych kultur oraz jakie są i mogą być skutki dobrego lub złego zrozumienia partnera w dialogu. • Opracowała : Barbara Misiarz • Publiczna Biblioteka Pedagogiczna w Poznaniu
foo