Co robią mrówki

Autorzy:
Marcin Brykczyński
Katarzyna Bajerowicz
Ilustracje:
Katarzyna Bajerowicz
Wydawca:
Wydawnictwo Nasza Księgarnia (2013-2024)
Wydane w seriach:
Opowiem Ci, Mamo
Opowiem Ci, Mamo - Wydawnictwo "Nasza Księgarnia"
ISBN:
978-83-10-12538-5, 978-83-10-14192-7
983-83-10-12538-5
Autotagi:
druk
ikonografia
komiksy i książki obrazkowe
książki
poezja
wiersze
Więcej informacji...
4.7 (6 głosów)

My, dorośli, przeważnie mało wiemy o owadach i zauważamy je, dopiero gdy zaczynają nam przeszkadzać. Dzieci w wieku 2–6 lat (a nawet starsze), dla których przeznaczona jest ta książka, często lubią je obserwować i są gotowe chłonąć wiedzę na ich temat. Wykorzystajmy to. Czytając i oglądając razem z dzieckiem książkę o mrówkach, lepiej poznamy świat owadów. Będziemy wspólnie rozwiązywać wierszowane zagadki. Możemy wymyślić ich więcej, dostosowując poziom trudności do wieku i możliwości dziecka. Młodsze możemy poprosić, by wyszukało wybrane rośliny lub zwierzęta, nazwało albo policzyło wybrane elementy, które łączy jedna cecha, na przykład kolor. Taka zabawa ćwiczy spostrzeganie i myślenie pojęciowe. I młodsze, i starsze możemy zachęcić do opowiadania, pytając, co się wydarzyło na obrazku, dlaczego zwierzęta zachowują się tak, a nie inaczej. Taka opowieść uruchamia wyobraźnię, ćwiczy umiejętność twórczego rozwiązywania problemów i stymuluje rozwój mowy. Przy wszystkich tych czynnościach dziecko będzie zdobywało także wiedzę. Nauczy się więc wielu rzeczy w przyjemny sposób – przez zabawę i działanie, a takie uczenie się jest skuteczne. Książka może też rozbudzić zamiłowanie do przyrody, a dzięki temu, że teksty i ilustracje są na najwyższym poziomie artystycznym, stwarza okazję do obcowania ze sztuką. Mamy tu więc i naturę, i kulturę, na poważnie i na wesoło, do nauki i do zabawy. A jeśli ktoś zapragnie dowiedzieć się jeszcze więcej, na przykład skąd wzięła się w mrowisku zielona gąsienica, gdzie pasikonik ma uszy albo dlaczego swędzi nas skóra po ugryzieniu komara, zachęcam do zajrzenia na stronę www.mrowisko.nk.com.pl. Bardzo polecam i książkę, i stronę - wszystkim, nawet tym, którzy już dorośli i zdążyli zapomnieć, że świat jest piękny, zabawny i ciekawy.
Więcej...
Wypożycz w bibliotece pedagogicznej
Dostęp online
Brak zasobów elektronicznych
dla wybranego dzieła.
Dodaj link
Recenzje
  • swietna książka obrazkowa! można się nią bawić i oglądać przez długie godziny :) cudowne i zabawne rysunki :)
  • Dużo się dzieje w warstwie ilustracyjnej. To mocna strona książki. Kilka zadań do rozwiązania - element interakcji. To nie jest książka do czytania. Warstwa tekstowa szczątkowa.
Dyskusje

Brak wątków

Przejdź do forum
Nikt jeszcze nie obserwuje nowych recenzji tego dzieła.
Opis
Autorzy:Marcin Brykczyński Katarzyna Bajerowicz
Ilustracje:Katarzyna Bajerowicz
Tłumacz:Katarzyna Bajerowicz
Wydawca:Wydawnictwo Nasza Księgarnia (2013-2024)
Serie wydawnicze:Opowiem Ci, Mamo Opowiem Ci, Mamo - Wydawnictwo "Nasza Księgarnia"
ISBN:978-83-10-12538-5 978-83-10-14192-7 983-83-10-12538-5
Autotagi:bajka beletrystyka druk epika ikonografia komiksy i książki obrazkowe książki liryka literatura literatura piękna poezja proza wiersze
Powyżej zostały przedstawione dane zebrane automatycznie z treści 25 rekordów bibliograficznych, pochodzących
z bibliotek lub od wydawców. Nie należy ich traktować jako opisu jednego konkretnego wydania lub przedmiotu.
Okładki
Kliknij na okładkę żeby zobaczyć powiększenie lub dodać ją na regał.
Autorka w swojej pracy w nowatorski sposób podjęła się omówieniu zagadnienia, w jaki sposób kultura odpowiedziała na przebieg modernizacji na terenach Rosji i Iranu przełomu XIX i XX wieku. • W swej wnikliwej rozprawie zajęła się szerokim spektrum problemów. Głównym zamiarem badaczki było uwidocznienie zarówno wspólnych cech, jak i różnic w przemianach obu państw. Ukazała podobieństwa w początkowej reakcji kultury rosyjskiej i irańskiej na kulturę zachodnią – fascynację nią, a jednocześnie pragnienie niezależności i przywiązanie do tradycji. • Skupiła się przede wszystkim na badaniach nad inteligencją rosyjską i irańską, rozważała, jak rosyjska literatura wpłynęła na rozpowszechnianie idei wolności oraz jaki miała wpływ na rozmaite sfery życia społecznego. • Omówiła m. in. zagadnienia kultury i języka, ukazała grupy kulturotwórcze jako konkretne zjawisko na tle abstrakcyjnego fenomenu kultury, postawiła pytania o istotę języka i jego rolę w kulturze. Zajęła się analizą problemową wybranych zjawisk zachodzących w omawianych państwach, snuła rozważania o pierwszym symbolu identyfikacji grupowej społeczeństwa, oceniła rolę prekursorów idei indywidualizmu w Iranie i Rosji, dokonała także interesujących porównań i podsumowań. • Celem autorki było przede wszystkim przedstawienie, w jaki sposób kultury „komunikują się”, jak przebiega dialog między ludźmi, należącymi do różnych kultur oraz jakie są i mogą być skutki dobrego lub złego zrozumienia partnera w dialogu. • Opracowała : Barbara Misiarz • Publiczna Biblioteka Pedagogiczna w Poznaniu
foo