27 grudnia 1918 Powstanie Wielkopolskie:

strategiczna gra planszowa

Ilustracje:
Marszałek Agata
Opracowanie:
Madejski Jan
Wydawca:
Samorząd Województwa Wielkopolskiego
Autotagi:
druk
gry planszowe
historia
książki
obiekty trójwymiarowe
Źródło opisu: Publiczna Biblioteka Pedagogiczna w Pile - Katalog główny

„27 grudnia 1918” - strategiczna gra planszowa o charakterze edukacyjno-historycznym przeznaczona dla młodzieży i dorosłych. Gra została wydana z okazji rocznicy wybuchu powstania wielkopolskiego przez Muzeum Narodowe w Poznaniu. Jednym z jej celów jest przybliżenie miejsc, postaci i wydarzeń, z którymi spotykamy się na co dzień (zarówno na terenie obecnego województwa wielkopolskiego jak i kujawsko-pomorskiego), a które miały wpływ na przebieg powstania. Talie kart zdobią specjalnie wykonane rysunki, przygotowane na bazie autentycznych zdjęć i pocztówek [https://poznan.fandom.com/].
Więcej...
Wypożycz w bibliotece pedagogicznej
Dostęp online
Brak zasobów elektronicznych
dla wybranego dzieła.
Dodaj link
Recenzje

Brak recenzji - napisz pierwszą.

Dyskusje

Brak wątków

Przejdź do forum
Nikt jeszcze nie obserwuje nowych recenzji tego dzieła.
Okładki
Kliknij na okładkę żeby zobaczyć powiększenie lub dodać ją na regał.
Autorka w swojej pracy w nowatorski sposób podjęła się omówieniu zagadnienia, w jaki sposób kultura odpowiedziała na przebieg modernizacji na terenach Rosji i Iranu przełomu XIX i XX wieku. • W swej wnikliwej rozprawie zajęła się szerokim spektrum problemów. Głównym zamiarem badaczki było uwidocznienie zarówno wspólnych cech, jak i różnic w przemianach obu państw. Ukazała podobieństwa w początkowej reakcji kultury rosyjskiej i irańskiej na kulturę zachodnią – fascynację nią, a jednocześnie pragnienie niezależności i przywiązanie do tradycji. • Skupiła się przede wszystkim na badaniach nad inteligencją rosyjską i irańską, rozważała, jak rosyjska literatura wpłynęła na rozpowszechnianie idei wolności oraz jaki miała wpływ na rozmaite sfery życia społecznego. • Omówiła m. in. zagadnienia kultury i języka, ukazała grupy kulturotwórcze jako konkretne zjawisko na tle abstrakcyjnego fenomenu kultury, postawiła pytania o istotę języka i jego rolę w kulturze. Zajęła się analizą problemową wybranych zjawisk zachodzących w omawianych państwach, snuła rozważania o pierwszym symbolu identyfikacji grupowej społeczeństwa, oceniła rolę prekursorów idei indywidualizmu w Iranie i Rosji, dokonała także interesujących porównań i podsumowań. • Celem autorki było przede wszystkim przedstawienie, w jaki sposób kultury „komunikują się”, jak przebiega dialog między ludźmi, należącymi do różnych kultur oraz jakie są i mogą być skutki dobrego lub złego zrozumienia partnera w dialogu. • Opracowała : Barbara Misiarz • Publiczna Biblioteka Pedagogiczna w Poznaniu
foo